خانه / مشاوره خانواده / علل خیانت مردان به زنان
علل خیانت مردان به زنان

علل خیانت مردان به زنان

علل خیانت مردان به زنان
علل خیانت مردان به زنان

[contact_info title= “علل خیانت مردان به زنان”] 

خیانت یکی از بدترین اتفاقی است که ممکن است برای هر زندگی زناشویی بیفتد. در خیانت ، طرفی که خیانت دیده است دچار افسردگی و ناراحتی های جبران ناپذیری خواهد شد. تعریف خیانت برای هر فردی به صورت مجزا بیان می شود. به عنوان مثال شاید فردی صحبت کردن پنهانی همسرش با فردی دیگر را به عنوان خیانت در نظر نگیرد ولی برای فردی دیگر مصداق کامل خیانت باشد.

به عبارتی شاید خیانت در نگاه اول فقط خیانت جنسی قلمداد شود اما حقیقت آن است که خیانت انواع مختلفی دارد و تعاریف بسیار متعددی برای آن در نظر گرفته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد “علل خیانت مردان به زنان” می توانید این مقاله را انتها مطالعه نمایید.

خیانت مردان متاهل

در زندگی زناشویی برای یک زن هیچ چیز سخت تر و دردناک تر از این نیست که بفهمد مرد زندگی اش ، تکیه گاهش ، کسی که در زمان ازدواج متعهد شده تنها با او باشد ، مخفیانه با زن دیگری ارتباط برقرار و به او خیانت کرده است. واقعیت انکار ناپذیری که این روزها پای ثابت دادگاه های خانواده شده و روزی نیست زنانی با چشمانی اشکبار و دلی پرخون ، به دنبال جدایی و گرفتن حق و حقوق از دست رفته شان نباشند. مردان بیش از زنان در زندگی مشترک دچار خیانت می شوند و از سن ۲۸ تا ۵۰ سالگی بیشترین خیانت ها از سوی مردان صورت می گیرد.

بر اساس نتایج یک مطالعه که سال ۲۰۱۱ منتشر شد ، از هر پنج مرد و زن آمریکایی یک نفر با برقراری روابط ناسالم به همسر فعلی خود خیانت می کند.
مطالعات دیگر ، حاکی از آن است که تعداد مردان خیانتکار به مراتب از زنان خیانتکار بیشتر است. این قبیل افراد دلایل متعددی برای توجیه اقدام غیر اخلاقی خود ذکر می کنند. عده ای بیماری و ناتوانی جسمی یا روحی همسرشان را بهانه می کنند و عده ای دیگر انسان های خودشیفته و مغروری هستند که فکر می کنند همسرشان به خیانت آن ها پی نخواهد برد.

دلایل خیانت مردان به زنان

توجه بیشتر زن به خانواده پدری خود:

برخی از مردان در جلسات مشاوره اظهار می کنند که چون به این نتیجه رسیده اند که اولویت نخست زندگی همسر خود نیستند ، به همین دلیل آن ها نیز زن خود را اولویت نخست زندگی خود نمی دانند و ترجیح می دهند تا با فرد دیگری رابطه عاطفی داشته باشند. 

بی توجهی زن به رابطه زناشویی:

بررسی ها نشان می دهد که مردان خیانت کار از ضعف زن در برقراری یک رابطه زناشویی جذاب ، مثبت و سازنده گله مند بوده اند. متاسفانه برخی از زنان و حتی مردان ، با مهارت های لازم برای داشتن رابطه زناشویی موثری که می تواند در تحکیم بنیان خانواده موثر باشد ، آشنا نیستند ، بنابراین هرطوری که دلشان بخواهد رفتار می کنند ، فقدان این مهارت ها باعث می شود تا زن یا مرد با الگوهای رفتاری اشتباهی که از خود بروز می دهند ، ناخواسته همسر خود را از چنین رابطه ای گریزان کرده و خلائی را ایجاد کنند که او در خارج از خانه به دنبال برطرف کردن آن باشد. 

 رفتار تحکم آمیز زن با شوهر:

زمانی که یک زن با صدایی مردانه و حالتی دستوری امر و نهی می کند ، این احساس را در شوهر خود به وجود می آورد که زن او یک مدیر است نه همسر. بارها در جلسات مشاوره خیانت همسران از زبان مردان شنیده ام که برخی از زنان به دلایل مختلف در نوع گفتگو و ارتباط با همسرشان مانند یک رئیس و حاکم برخورد می کنند و این احساس را در شوهران ایجاد می کنند که آن ها قصد دارند تا اختیار و کنترل زندگی مشترک را در دست بگیرند و لذا مردان نیز در برابر چنین زنانی یا مقاومت می کنند و یا ترجیح می دهند با بی تفاوتی به تدریج از علاقه و احساسات مثبت خود نسبت به همسرانشان کاسته و به دنبال ارتباط عاشقانه دیگری بروند.

تمرکز بیش از حد زن بر روی فرزندان و یا دوستان: 

هیچ شکی نیست که فرزندان و یا دوستان ، افراد بسیار مهمی در زندگی شما هستند ، اما قطعا از همسر شما مهم تر نیستند. اگر همسرتان را از ردیف اول اولویت‌های زندگی‌تان پایین بیاورید ، این پیام را به همسر خود داده اید که وفاداری کاملی به او ندارید ، لذا نباید از او نیز توقع داشته باشید تا به شما وفادار بماند. اولویت نخست زندگی شما باید همسرتان باشد. اینکار نه تنها باعث رشد و شکوفایی زندگی‌تان می‌شود و آن را در برابر بی وفایی و خیانت احتمالی شوهرتان بیمه می‌کند ، بلکه محیطی امن و ایمن برای شما و فرزندتان فراهم می‌کند.

 سرزنش کردن مرد توسط زن: 

تحقیر و سرزنش کردن مرد باعث شکسته شدن اقتدار او خواهد شد و از او فردی پرخاشگر و عصبی خواهد ساخت که دیگر همانند سابق ، همسرش را دوست نخواهد داشت. مرد دوست دارد برای همسرش بهترین باشد. وقتی شما به عنوان شریک زندگی اش مدام عیب او را بیان می کنید ، او اولین احساسی که می کند این است که شما او را بهترین نمی دانید و این بسیار خطرناک است و از دلایل اصلی “علل خیانت مردان به زنان” محسوب می شود.

وقتی زن مانند یک مادر با همسرش رفتار می کند!

زمانd که مرد احساس کند که زن همانند یک مادر از او مراقب کرده و تمام رفتارهای او را تحت نظر داشته و هر کاری را مدام به او یادآوری می کند ، به تدریج از نظر احساسی از او فاصله خواهد گرفت. یکی از مخرب ترین عادات ارتباطی زن ها با شوهرشان این است که با آن ها به گونه ای رفتار می‌کنند که گویی مردان کودکانی بیش نیستند و نمی‌توانند از خودشان مراقبت کنند و نیاز دارند که خانم ها زندگی شان را اداره کنند.

زمانی که زن ؛ بذر شک و تردید را در ابتدای رابطه می کارد:

وقتی زوجین همدیگر را دوست دارند ، قطعا به هم عشق ورزیده و به یکدیگر اعتماد دارند اما از لحظه‌ای که شک و تردید در رابطه‌ای شکل می گیرد ، ذره ذره عشق بین زوجین رو به زوال گذاشته و از بین می رود. وقتی مردی مورد ظن و شک همسر خود قرار گرفته و رفتار کنترل کننده زن را می بیند ، روز به روز از او فاصله گرفته و به سوی شکل گیری رابطه عاطفی جدیدی متمایل می شود.

زنانی که به کار و مادیات بیشتر اهمیت می دهند:

بعضی از زن ها در زندگی زناشویی به دلیل ترس از دست دادن همسر و نگرانی از آینده ؛ آنچنان بر روی کار و سرمایه گذاری تمرکز می کنند که یادشان می رود در کنار کار خود وقتی را هم برای زندگی مشترک با همسرشان اختصاص دهند ، لذا خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد شکاف در رابطه خود با او می شوند. به این دسته از خانم ها پیشنهاد می کنیم تعادلی بین کار و توجه به زندگی مشترک خود برقرار کنند و در طول شبانه روز به روش های مختلف نظیر نوشتن یادداشت های عاشقانه ، مکالمه تلفنی ، گفتگوی رو در رو در منزل یا مکان های مورد علاقه طرفین با همسر خود در ارتباط بوده و در زمینه روش های هرچه بهتر کردن رابطه عاطفی و عاشقانه خود و یا تصمیماتی که لازم است برای آینده زندگی مشترکشان اتخاذ کنند ، با یکدیگر صحبت کنند.

ادامه زندگی با خیانت یا جدایی؟

متاسفانه به‌دلیل اینکه جوانان ما مهارت حل مشکلات را نیاموخته‌اند ، سعی می‌کنند راه‌حل مشکلات خود را از این و آن بگیرند ؛ یعنی از کسانی که خودشان هم مهارت ندارند ، بنابراین متاسفانه در این مواقع معمولا خیلی هیجانی عمل می‌کنند. شاید در ابتدا حتی سعی کنند نشان دهند که مشکل حل شده است اما آثار آن در زندگی وجود دارد. نیش و کنایه‌های روزمره ، به رخ کشیدن دوباره موضوع ، بی‌اعتمادی و‌… تا آن جا پیش می‌رود که تصمیم به جدایی می‌گیرند ؛ گاهی جدایی عاطفی در کسانی که به دلایل مختلف مجبورند با هم بمانند و گاهی هم جدایی قانونی که ثبت می‌شود ، در‌حالی که به‌راحتی می‌شد با رعایت نکته‌های کوچکی که باعث مشکلات بزرگ می‌شود ، مشکل را حل کرد.

در صورتی که نیاز دارید تا با مشاوران مجرب مرکز روانشناسی الو مشاوره در تماس باشید تا موضواعی نظیر “علل خیانت مردان به زنان را با آن ها در میان بگذارید ، مرکز ما در خدمت شما خواهد بود. همچنین در صورت تمایل می توانید سایر مطالب تحصیلی ما را نیز مطالعه نمایید:

دلایل و نشانه های خیانت زنان متاهل
دلایل و نشانه های خیانت مردان 
تغییرات رابطه جنسی چند سال بعد از ازدواج
اعتیاد به رابطه جنسی

[contact_info title= “علل خیانت مردان به زنان”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

علائم بارداری چیست

علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری

[contact_info title= “علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری”] دانستند اینکه آیا باردار هستید یا خیر هم …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.