خانه / مشاوره خانواده / دلایل و نشانه های خیانت مردان
دلایل و نشانه های خیانت مردان

دلایل و نشانه های خیانت مردان

دلایل و نشانه های خیانت مردان

[contact_info title= “دلایل و نشانه های خیانت مردان”] 

در این مقاله قصد پرداختن به موضوع دلایل و نشانه های خیانت مردان خواهیم داشت. از آنجایی که بسیاری از زنان نگران خیانت همسر خود هستند ،نمی‌دانند برای پی بردن به این موضوع باید به دنبال چه نشانه‌هایی باشند. بلکه ، صرفا کورکورانه به پیوند ازدواجی که داشته‌اند اعتماد می‌کنند تا از آن‌ها در برابر خیانت و بی‌وفایی شوهرشان محافظت کند. به خاطر همین ، بسیاری از مردها از ماجرای کشف خیانت قسر در می‌روند ، حتی با اینکه زبان بدنشان به روشنی از داشتن رابطه‌ عشقی با زنی دیگر حکایت دارد. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم به جای احساساتتان ، با عقلتان گوش کنید ، تا بتوانید دلایل و نشانه های خیانت مردان را بیاموزید. لیکن در این مواقع  بهتر است به ریشه یابی مشکلات و یافتن علل کاهش روابط عاطفی یا جنسی با همسرتان بپردارید.

از نظر علمی آقایان چرا خیانت می کنند؟

متاسفانه در جوامع امروزی پدیده خیانت بسیار دیده می شود که موجب تخریب و آسیب به روابط زن و مرد و بنیان خانواده می گردد . خیانت در مردان بیشتر از زنان دیده می شود و بیشترین خیانت ها سن ۲۸ تا ۵۰ سالگی از سوی مردان است. بسیاری از افراد دلیل خیانت مردان را روابط جنسی می دانند ، اما برخلاف تصور عموم مردم همیشه اینگونه نیست و طی تحقیقات انجام شده از مردان تنها ۷% دلیل آن را گرایش جنسی به شخصی دیگر دانسته اند و بقیه دلیل این رفتارشان را بی توجهی همسر عنوان نموده اند.

دلایل خیانت در مردان چیست؟

 بی توجهی زن به رابطه زناشویی:

داشتن رابطه زناشویی نقش مؤثری در تحکیم بنیان خانواده دارد و زنان و مردان باید مهارت ها داشتن یک رابطه زناشویی را بیاموزند .فقدان این مهارت ها باعث می شود تا زن یا مرد رفتار اشتباهی از خود نشان دهد و همسر خود را از چنین رفتاری از رابطه ای گریزان کند . بنابراین همسرش خلا ایجاد شده را در خارج از خانه و با فرد دیگر برطرف می سازد . برای داشتن رابطه ای دو طرفه و جذاب زن و شوهر باید با هم صحبت کنند و علایق خود در رابطه جنسی را بازگو کنند .

توجه بیش از اندازه زن به خانواده پدری خود:

مردان دوست دارند اولویت اول زندگی همسرشان باشند و همسرشان در مورد تمامی مسائل ابتدا با او صحبت نماید و سپس موضوع را با خانواده اش در میان بگذارد . لیکن برخی از زنان به همسر خود توجه کافی نداشته اولویت اول زندگیشان را خانواده شان تشکیل می دهد. در اینگونه خانواده ها مرد کم کم احساس می کند موجب بی مهری قرار گرفته و اولویت نخست زندگی همسرش نیست پس روابطش را با همسرش کمتر می کند و رفته رفته به سمت خیانت عاطفی و جنسی کشیده می شود.

 رفتار تحکم آمیز زن با شوهر:

امر و نهی کردن خانم ها و گفتگو و ارتباط با همسرشان مانند یک رئیس و حاکم موجب به وجود آمدن این احساس در زنان می شود که همسرشان قصد دارد تا اختیار و کنترل زندگی مشترک را در دست بگیرند.

 تمرکز بیش از حد زن بر روی فرزندان و یا دوستان:

برخی از زنان تمام وقت خود را صرف رسیدگی به فرزندشان می کنند و یا با دوستانشان در ارتباطند . دوستان و فرزندان مهم هستند اما نه به اندازه همسر . چنانچه اولویت زندگیتان فرزند و دوستانتان باشد و وقتی همسرتان به خانه می آید در حال رسیدگی به فرزندتان هستید و یا در مهمانی ها به همسرتان بی توجهید و بیشتر وقتتان صرف خوش گذرانی با دوستانتان می شود باید بدانید شما نا آگاهانه این احساس را در همسرتان به وجود می آورید که برای شما بی اهمیتند و قدر او و زحماتش را نمی دانید بنابراین خودتان با دستان خود او را به سمت کسی دیگر سوق می دهید.

زنانی که همسران خود را سرزنش می کنند:

مرد دوست دارد برای همسرش بهترین باشد ، وقتی شما به عنوان شریک زندگی اش عیب او را بیان می کنید و او را تحقیر و سرزنش می نمایید ، باعث شکسته شدن اقتدار مرد می شوید و او را به فردی پرخاشگر و عصبی تبدیل می کنید که دیگر مانند سابق همسرش را دوست نخواهد داشت. این گونه مردان اولین احساسی که دارند این است که شما او را بهترین نمی دانید و این بسیار برای زندگیتان خطرناک است بنابراین بهتر است به جای شمردن عیب های همسرتان خوبی های او را ببینید و به جای استفاده از کلمات تنش زا با لحنی ملایم از او انتقاد کنید.

زمانی که زن مانند یک مادر با همسرش رفتار می کند:

یکی از رایج ترین عادات زنان در ارتباط با همسرشان بروز رفتار مادرانه است . زنانی که رفتاری مادرانه دارند همسرشان را مانند پسر کوچکی می دانند که نمی تواند از خود مراقبت کند و نیاز دارد که او زندگی شان را اداره کند. این رفتار مخرب شاید در سال ابتدایی زندگی برای مرد لذت بخش باشد اما رفته رفته مردان به این رفتار اعتراض می کنند و از رفتارهای همسرشان خسته می شوند.

زنانی که به کار و مادیات بیشتر اهمیت می دهند:

برخی از زنان به دلیل ترس از دست دادن همسر و نگرانی از آینده وقت زیادی را صرف کار کردن می کنند و از همسر خود غافل می شوند ، لذا خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد شکاف در رابطه خود با او می شوند. این دسته از خانم ها برای هرچه بهتر کردن رابطه عاطفی و عاشقانه خود باید تعادلی بین کار و توجه به زندگی مشترک خود برقرار نمایند و در طول روز کارهایی مانند نوشتن یادداشت های عاشقانه ، مکالمه تلفنی و زدن پیامک عاشقانه به همسر انجام دهند.

برخی از نشانه های خیانت مردان

  • بیشتر به ظاهرش اهمیت می‌دهد.
  •  بیش از حد از شما تعریف می‌کند.
  •  علاقه چندانی برای نزدیکی با شما ندارد.
  • به شما دروغ می‌گوید.
  •  از لمس کردن‌های گاه به گاه شما دست می‌کشد.
  • از تنها ماندن با شما در اتاق خودداری می‌کند.
  • دیگر مستقیم به چشم‌هایتان نگاه نمی‌کند.
  •  بسیار بیشتر از قبل کار می‌کند ، و کمتر در خانه وقت می‌گذراند.
  • بیشتر وقت خود را در شبکه های مجازی است و گوشی را از خود دور نمی کند.
  • پیامک‌ ها را از گوشی موبایلش پاک می‌کند.
  • بیرون رفتن‌ های کوتاه مدتش از خانه بـه درازا می کشد.
  • در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه شرکت نمی‌کند.

مناسب ترین رفتار در مقابل خیانت همسر

  1. در ابتدا از به پایان رسیدن رابطه ای که با فرد دیگری داشته مطمئن شوید.
  2. درباره مشکلی که پیش آمد صحبت کنید.
  3. از مشاوران و روانشناسان خانواده کمک بگیرید.
  4.  رابطه بهتر و صمیمی تری بسازید.

آیا بعد از خیانت مردان می‌توان به زندگی مشترک ادامه داد؟

هر چند طلاق آسیبی است که به سختی قابل جبران می‌باشد ، اما تعداد زیادی از زوجین درگیر با مسئله خیانت توانسته‌اند این بحران را پشت سر گذاشته و گاه زندگی‌های بهتری را تشکیل دهند. بسیاری از ازدواج‌هایی که در آن‌ها خیانت رخ می‌دهد ، با شرکت در جلسات مشاوره خانواده به ریشه مشکلات خود پی می‌برند. بدین صورت روابط زناشویی و عاطفی خود را تجدید کرده و تغییرات اساسی در زندگی خود می‌دهند.

 اگر با وجود خیانت هنوز به شوهرتان علاقه دارید ، با دادن فرصتی دوباره از او بخواهید که با یکدیگر به درمان آسیب‌های خیانت بپردازد. باید برای بهبود رابطه ، صادقانه هم شما و هم شوهرتان کار کنید. پس عوامل استرس را از بین ببرید و جو خانه را آرام نگه دارید با جر و بحث هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

مشاور خیانت همسر چه کمکی به ما می کند؟

به توصیه روانشناسان برای داشتن یک رابطه سالم ، ابتدا باید رابطه عاطفی را بهبود بخشید تا احساس پوچی و تنهایی در طرف مقابل پیش نیاید. اولین نکته و شاید مهم ترین اقدامی که می توان در مواجه شدن با خیانت انجام داد ، حفظ آرامش و خونسردی می باشد. چرا که اگر کنترل خود را از دست بدهید و خشم خود را بروز دهید ، ممکن است تصمیم گیری های آنی عواقب غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد.

برای دریافت مشاوره های زناشویی در مورد دلایل و نشانه های خیانت مردان همواره می توانید با مشاوران با تجربه مرکز الو مشاوره تماس گرفته و از راهنمایی های لازم برخوردار گردید. همچنین در صورت تمایل می توانید سایر مطالب روانشناسی ما را نیز مطالعه نمایید.

روابط زناشویی موفق
مشاوره جنسی و زناشویی تلفنی
اعتیاد به رابطه جنسی
چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

[contact_info title= “دلایل و نشانه های خیانت مردان”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

علائم بارداری چیست

علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری

[contact_info title= “علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری”] دانستند اینکه آیا باردار هستید یا خیر هم …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.