خانه / مشاوره روانشناسی / برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و چه کنیم؟
برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و چه کنیم؟

برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و چه کنیم؟

برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و چه کنیم؟
برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و چه کنیم؟

[contact_info title= “برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و چه کنیم؟”] 

مسلما نوع تغذیه و چیزهایی که ما می خوریم اثر زیادی بر مغز و حافظه ما دارد. مواد غذایی معرفی شده در این بخش از الو مشاوره مطالبی که شامل معرفی مواد مغذی هستند که به بدن و ذهن شما منفعت خواهد رساند را معرفی خو.اهیم کرد.

تقویت هوش و حافظه

اگر به دنبال تقویت حافظه خود هستید و می‌خواهید از ۱۰۰ درصد مغزتان استفاده کنید یا می‌خواهید هوش خود را تقویت کنید.می توانید با مطالعه کامل این مطلب اطلاعات کاملی را در مورد اینکه “برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و چه کنیم؟” دریافت نمایید.

راهکارهای تقویت حافظه

تکرار و کار کشیدن از حافظه:

تکرار، ساده‌ترین راهکاری است که در یادآوری هر چیزی موثر است. فرض کنید با شخص جدیدی به اسم سیاوش آشنا شده‌اید. وقتی سیاوش خودش را معرفی کرد، بهتر است به جای اینکه بگویید از آشنایی‌تان خوش‌وقتم. از جمله‌ سیاوش، از آشنایی باهات خوش‌وقتم. استفاده کنید تا با تکرار اسم طرف مقابل، اسمش را راحت‌تر به خاطر بسپارید. زمانی که خودتان را به انجام مداوم یک کار جدید عادت می‌دهید، مسیرهای عصبی جدیدی در مغز شکل می‌گیرند که موجب می‌شوند در انجام کارهای جدید، کارآمدتر و پرسرعت‌تر ظاهر شوید.

یادگیری یک مهارت جدید:

بدیهی است که هرچه بیشتر از مغزتان کار بکشید، عملکرد مغز بهبود می‌یابد. مثلا یادگیری یک ساز جدید موجب خواهد شد در تبدیل اطلاعات دیداری به یک کار عملی مهارت بیشتری پیدا کنید. یا مثلا یادگیری یک زبان جدید، مغزتان را با طرز تفکری متفاوت مواجه خواهد کرد و ناگزیرتان می‌کند خودتان را به شیوه‌ دیگری ابراز کنید.

ورزش کردن:

احتمالا از همان اول که شروع به خواندن این مقاله کردید، منتظر بودید به این مورد برسید. ورزش نه تنها در سلامت جسمانی موثر است، بلکه موجب تقویت حافظه نیز می‌شود. فقط ۲۰ دقیقه ورزش به پردازش اطلاعات و عملکرد حافظه کمک می‌کند. همچنین با ورزش می‌توانید روند تشکیل اتصالات عصبی جدید در مغز را سرعت ببخشید. خلاصه اینکه ورزش به یادگیری سریع‌تر و افزایش سطح هوشیاری می‌انجامد و همگی این فواید فقط با تحرک بدنی حاصل می‌شود.

معاشرت با خانواده و دوستان:

چنانچه قصد دارید از توانایی شناختی مطلوبی برخوردار شوید، پس حتما سعی کنید در زندگیتان روابط معنی‌دار برقرار کنید. هم‌صحبتی با دیگران و هم‌نشینی با افرادی که دوست‌شان دارید، موجب می‌شود واضح‌تر فکر کنید و خلق‌تان باز شود.

برای تقویت حافظه چه بخوریم؟

گردو:

برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و چه کنیم؟

گردو بخورید که گردو، آلزایمر را از گرد مغز شما دور می‌کند. گردو سرشار از ویتامین E و مواد معدنی است. مصرف مقدار اندکی از آن در روز، به افزایش سلامت شما کمک می‌کند و عملکرد مغز و حافظه را توسعه می‌بخشد.

ماهی:

استفاده از ماهی در برنامه غذایی کودکان از این رو حائز اهمیت است و توصیه می شود که ماهی باعث رشد مغز کودکان می شود. زیرا ماهی ها سرشار از امگا ۳ و ویتامین D هستند ، که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن کودک، در عملکرد حافظه و جلوگیری از آسیب های مغزی نقش موثری دارد. همچنین مصرف ماهی سالمون موجب افزایش تمرکز و جلوگیری از بیش فعالی در او می‌شود. اسید‌های چرب موجود در این ماده‌ی غذایی، از سرطان جلوگیری می‌کند و تومورهای سرطانی را از بین می‌برد. 

آووکادو:

این میوه یکی از سالم‌ترین مواد غذایی برای بهبود و تقویت حافظه است. آووکادو حاوی ویتامین K و اسید‌فولیک است و از لخته‌شدن خون در مغز جلوگیری می‌کند. این میوه در بهبود عملکردهای شناختی مغز مانند تقویت حافظه و تمرکز نیز به‌خوبی عمل می‌کند. آووکادو سرشار از ویتامین‌های B و C است؛ ویتامین‌هایی که در بدن ذخیره نمی‌شوند و باید روزانه آن ها را مصرف کنیم. این میوه نسبت به سایر میوه‌ها، بیشترین میزان پروتئین را دارد.

چغندر:

سبزیجات ریشه‌ای، یکی از مغذی‌ترین گیاهان قابل‌خوردن هستند و جایگاه ویژه‌ای در فهرست غذاهای سالم دارند. چغندر موجب کاهش التهاب می‌شود و به‌خاطر وجود آنتی‌اکسیدان‌ها خاصیت ضدسرطانی بالایی دارد، به خروج سم از خون کمک شایانی می‌کند و نیترات طبیعی موجود در آن موجب راحت‌ترشدن گردش خون و درنتیجه بهبود عملکرد مغز می‌شود. توانایی انجام تمرینات سنگین را بالا می‌برد و سطح عملکرد را بهبود می‌بخشد.

گیاهان سبز:

گیاهان سبز‌ برگ مثل کاهو، اسفناج و غیره، تاثیرات زیادی در جهت عملکرد مثبت مغز دارند. در تحقیقاتی که بر روی سالخوردگان صورت گرفته بود، مشخص شد که به‌ جز مواردی نظیر سن، تحصیلات و پیشینه‌ خانوادگی، افرادی که دو تا سه بار در روز از این نوع سبزیجات مصرف می‌کنند، کمتر دچار اختلالات مغزی و حافظه می‌شوند. این گیاهان مملو از ویتامین A و k هستند و خاصیت ضدالتهابی دارند و استخوان‌ها را هم تقویت می‌کنند.

کلم بروکلی:

کلم بروکلی یکی از مغذی‌ترین و مفید‌ترین مواد غذایی برای تقویت مغز و افزایش قدرت حافظه است. پس مادران واقعا حق دارند که این همه به خوردن آن اصرار می‌کنند. ویتامین K و کولین موجود در آن، حافظه را شاداب و هوشیار نگه‌می‌دارد.

سرشار از ویتامین C است و تنها یک ظرف کوچک آن ۱۵۰ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه‌ی بدن را فراهم می‌کند. سرشار از فیبر است و کمک می‌کند که زودتر سیر شوید. می توانید بروکلی را خام مصرف کنید یا آن را بپزید و در غذاهای متنوعی استفاده کنید.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل یکی از چندمنظوره‌ترین مواد ممکن است. بیش از ۷۷ مورد استفاده و درمان برای این روغن وجود دارد. ساده بگوییم، تقریبا هیچ دردی نیست که با وجود آن رفع نشود. پس طبیعی است که این حلال مشکلات در زمینه‌ کمک به مغز نیز حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد. روغن نارگیل خاصیت ضدالتهابی دارد، به تقویت حافظه به‌ویژه در سالخوردگی کمک می‌کند و روده را هم ضدعفونی می‌کند.

شکلات تلخ

شکلات‌های تلخ سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و خاصیت ضدالتهابی بالایی دارند و در کاهش فشار خون و بهبود گردش خون در مغز و قلب نقش موثری ایفا می‌کنند. فراموش نکنید که منظورمان از شکلات، شکلات‌های متنوع و شیرین موجود در سوپر مارکت‌ها نیست! قانون مفید‌بودن در شکلات‌ها این است: هر چه تلخ‌تر و تیره‌تر باشد، برای سلامتی مفید‌تر است. در یک کلام می‌گوییم شکلات‌های تلخ و تیره خوراکی تقویت حافظه بسیار مفید بی‌نظیری هستند.

سیر:

مصرف سیر تازه منجر به افزایش حافظه می شود. سیر در حقیقت هم به عنوان یک ماده غذایی و هم یک گیاه دارویی شناخته می‌شود. سیر تمرکز را افزایش می‌دهد و عملکرد حافظه را بهبود می بخشد.

توت ها:

توت و به طور کلی خانواده توت و تمشک ها برای سلامت مغز و بهبود عملکرد آن بسیار مفید هستند. آنتی اکسیدان هایی که در این میوه های خوشمزه وجود دارند موجب تقویت حافظه ما شده و از طرفی به مغز ما کمک می کنند تا در مقابل بیماری هایی مثل آلزایمر و یا ورم مغزی مقاومت داشته باشد. آنتی اکسیدان های موجود در توت ها همچنین به تسهیل ارتباط بین سلول های مغزی ما نیز کمک بسیاری می کند. مصرف روزانه توت و تمشک به عنوان یک خوراکی تقویت حافظه می تواند موجب تقویت حافظه کوتاه مدت ما شود. همچنین خوردن توت و تمشک در مقابله با استرس های روزمره به مغز ما کمک خواهد کرد.

کندر:

کندر نیز نوعی ماده گیاهی است که بر روی عملکرد مغز تاثیر می گذارد و یادگیری را افزایش می دهد.

همچنین می توان ماست، انار، پسته و شیر گوسفند را نیز برای تقویت حافظه معرفی نمود و لیکن چنانچه سوالاتی در مورد اینکه “برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و چه کنیم؟” داشته باشید می توانید همواره با مشاوران مجرب مرکز الو مشاوره در تماس باشید. همچنین سایر مطالب ما را نیز می توانید مطالعه نمایید.

عوارض بی خوابی شبانه چیست؟
بیماری آلزایمر چیست؟
تاثیر موسیقی بر سلامت روان
بی انگیزگی و عوامل موثر آن

[contact_info title= “برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و چه کنیم؟”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.