خانه / دکتری / انتخاب رشته دکتری ۹۹

انتخاب رشته دکتری ۹۹

انتخاب رشته دکتری 99

[contact_info title= “انتخاب رشته دکتری ۹۹”] 

طبق روال سال های گذشته احتمالا انتخاب رشته دکتری ۹۹ در اواخر فروردین ماه تا اوایل اردیبهشت ماه برگزار می شود. در این مرحله که بعد از انتشار کارنامه اولیه دکتری انجام می گیرد، داوطلبان با توجه به وضعیت مجاز بودن خود اقدام به انتخاب رشته نمایند. به عبارت دیگر داوطلبانی که ثبت نام آزمون دکتری را در موعد مقرر انجام داده و پس از دریافت کارت ورود به جلسه در جلسه آزمون حضور یافته اند ، می توانند با توجه به این کارنامه رشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت انتخاب کنند. لیست رشته محل ها هم زمان با شروع انتخاب رشته توسط سازمان سنجش منتشر شده و در قالب دفترچه انتخاب رشته دکتری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. در این دفترچه علاوه بر معرفی رشته محل ها، شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته نیز ارائه شده است. در ادامه این مطلب علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته، به نکات مهم انتخاب رشته دکتری سراسری نیز خواهیم پرداخت.

[point1 title= “انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری و آزاد به صورت جداگانه انجام خواهد شد.”]

کارنامه اولیه آزمون دکتری ۹۹

همزمان با اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری کارنامه ای تحت عنوان “کارنامه اولیه آزمون دکتری“توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و در اختیار داوطلبان قرار داده می شود. داوطلبان پس از مشاهده این کارنامه در می یابند که مجاز به انتخاب رشته در کدامیک از دوره های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان یا دانشگاه آزاد هستند و سپس بر اساس آن می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

بخش (الف) کارنامه

در این بخش اطلاعاتی مانند شماره پرونده ، نام و نام خانوادگی ، جنس ، شماره شناسنامه ، سال تولد و سهمیه ثبت نامی  ، معدل کارشناسی ، معدل کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، نام رشته کارشناسی ، نام رشته کارشناسی ارشد ، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد و وضعیت فارغ التحصیلی از مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته یا دکتری حرفه ای درج شده است و داوطلبان باید دقت کنند که تمام اطلاعات به درستی درج شده باشد و در صورت متوجه عدم مطابقت اطلاعات باید از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اطلاعات اشتباه را اصلاح نمایند.

بخش (ب) کارنامه

شامل اطلاعاتی مانند نمره مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد که در آزمون دکتری برای کلیه رشته های امتحانی دارای ضریب ۴ ، دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی با احتساب ضریب ۱ می باشد و همچینن اطلاعاتی مانند شماره داوطلب ، گروه آزمایشی ( علوم انسانی یا فنی و مهندسی یا … ) ، کدرشته و نام رشته امتحانی درج شده است.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته

در جدول وضعیت مجاز به انتخاب رشته مشخص شده است که داوطلب مجاز به انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹ و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ می باشد یا خیر؟ این جدول دارای دو ستون مجزا با عناوین (مجاز روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور) و (مجاز سایر دوره ها (دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) می باشد که ستون اول وضعیت داوطلب برای انتخاب رشته در دوره های روزانه و بورس اعزام به خارج و ستون دوم وضعیت داوطلب برای انتخاب رشته در دوره های شهریه پرداز را مشخص می کند. اگر در ستون های مذکور عبارت (می باشید) درج شده باشد به این معناست که داوطلب حدنصاب لازم برای انتخاب رشته را کسب نموده است.

علامت @ در کنار عبارت (می باشید) در کارنامه برخی از داوطلبان درج می شود که بدین معناست داوطلب در صورت وجود ظرفیت در دانشگاه آزاد یا دوره ھای نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می تواند یا مراجعه به دفترچه انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته در دوره های مربوطه اقدام نمایند.

وضعیت علمی داوطلب

در قسمت بعدی ستون های سهمیه (با توجه به سهمیه داوطلب یکی از سهمیه های آزاد ، ۵ یا ۲۵ درصدی ایثارگران ، رزمندگان و مربی ) درج می شود ، نمره کل یا تراز داوطلب ، رتبه در سهمیه آزاد و رتبه در سهمیه داوطلب ، آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور و آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها درج شده است.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته آزاد

برای آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ شوند ، یک شناسه با نام شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه دکتری درج می شود.

زمان انتخاب رشته دکتری ۹۹

طبق روال سال های گذشته پیش بینی می شود که زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری ۹۹ ، اواخر فروردین ماه باشد و هم چنین زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ پس از اعلام نتایج اولیه ، توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به اطلاع داوطلبان خواهد رسید که در سال گذشته زمان انتخاب رشته دکتری این دانشگاه نیمه اول اردیبهشت ماه بوده است و پیش بینی می شود امسال نیز امکان تکمیل این فرم در اردیبهشت ماه برای داوطلبان فراهم شود.
شما داوطلبان می توانید برای اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته دکتری ۹۹ سراسری و دانشگاه آزاد مطالب سایت الومشاوره را دنبال کنید و یا از طریق عضویت در کانال تلگرام الومشاوره پیگیر آخرین اخبار مرتبط باشید.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری ۹۹

برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد دفترچه ای با عنوان دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری منتشر می شود که در آن تمامی جزئیات مربوط به مرحله انتخاب رشته دکتری درج شده است و مطالعه دقیق آن به تمامی داوطلبان توصیه می شود.پیش بینی می شود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۹ در اواخر فروردین ماه منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۸

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال می شود)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۸

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال می شود)

مشاوره انتخاب رشته دکتری ۹۹

انتخاب رشته دکتری سراسری برای دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان از طریق سایت سنجش و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت خود دانشگاه آزاد انجام می گیرد. هر داوطلب بر اساس وضعیت مجاز بودن خود می تواند حداکثر ۵۰ کد رشته محل برای دانشگاه های سراسری و ۸۰ کد رشته محل برای دانشگاه های آزاد انتخاب و در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد نماید.
مهم ترین مسئله در هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری ، نحوه چینش رشته محل هاست و محدودیتی برای دعوت به مصاحبه شدن داوطلبان دکتری ۹۹ وجود ندارد و ممکن است یک داوطلب حدنصاب قبولی یک یا تمام دانشگاه های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته را به دست آورد. بهتر است رشته محل ها به گونه ای در فرم انتخاب رشته چیده شود که فاکتور های علاقه ، رتبه و کیفیت دانشگاه ، مسافت تا محل سکونت و شهریه در نظر گرفته شده باشد.
پس از انجام پایان فرایند انتخاب رشته اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری به صورت جداگانه برای دانشگاه های سراسری و آزاد اعلام می شود و داوطلبانی که برای مصاحبه رشته محل های انتخابی خود دعوت شده باشند ، می توانند ضمن واریز هزینه مصاحبه دکتری در سایت دانشگاه ، همراه با مدارک لازم برای حضور در مصاحبه اقدام نمایند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری
 شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری
چگونگی پذیرش دکتری بدون آزمون ۹۹
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
شهریه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان
 شهریه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی
 شهریه دکتری دانشگاه شبانه

[phdtel]

[contact_info title= “انتخاب رشته دکتری ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.