خانه / کارشناسی ارشد / ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99

[contact_info title= “ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹”] 

تحصیل در رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به دو طریق ممکن است ؛ راه اول ثبت نام بدون کنکور که فقط مختص به دانشجویان دارای شرایط استعداد درخشان می باشد و راه دوم نیز انجام ثبت نام کنکور ارشد سراسری و شرکت در مرحله انتخاب رشته است. با توجه به آنکه آمار داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد همانند متفاضیان دانشگاه های سراسری بسیار زیاد است ، بنابراین این مطلب را به طور کامل به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اختصاص داده ایم.

داوطلبان برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد باید دارای حداقل معدل ۱۲ باشند.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹

با توجه به آنکه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد در چند سال گذشته به صورت هماهنگ و مشترک برگزار شده است ، بنابراین طبق روال سال های قبل در سال جاری نیز شاهد برگزاری مشترک آزمون این دو دانشگاه خواهیم بود. لذا ثبت نام نیز به صورت مشترک و در آذر ماه انجام می شود. زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد ۹۹بنابر اطلاعیه سازمان سنجش از تاریخ ۱۶ الی ۲۵ آذر ماه است البته ممکن است پس از پایان زمان در نطر گرفته شده تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را داشته باشیم.

راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد آزاد ۹۹

  • ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد و داوطلبان باید به سامانه sanjesh.org مراجعه نمایند.
  • در قدم بعدی باید با دانلود دفترچه ثبت نام ازمون کارشناسی ارشد سراسری ، آن از مطالعه نمایند تا علاوه بر اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد از مدارک ثبت نام کنکور ارشد نیز آگاهی یابند.
  • پس از مطالعه دفترچه ، لازم است مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایند و بدین منطور بایستی در ابتدا هزینه ثبت نام را واریز نمایند.
  • برای واریز هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد باید بر روی لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام کلیک کنید و پس از آن با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی ، وجه مورد نظر از حساب شما کسر خواهد شد.
  • پس از واریز هزینه ، شماره سریال پرداخت ۱۲ رقمی توسط سامانه به شما ارائه می شود که لازم است آن را یادداشت نمایید و یا پرینت تهیه کنید.
  • حال می توانید با استفاده از شماره سریال پرداخت و کلیک بر روی لینک “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۹۹ “ فرم ثبت نام را دریافت کنید.
  • برای تکمیل مراحل ثبت نام نیازمند بارگذاری یک قطعه عکس ۴×۳ و همچنین اطلاعات زیر می باشید :
اطلاعات شناسنامه ای نظیر نام ، نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، شماره ملی ، نام پدر و …
کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا (این کد در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است)
کد ۱۳ رقمی اتباع غیر ایرانی (این کد مربوط به ثبت نام داوطلبان غیر ایرانی می باشد)
معدل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی
تاریخ و کد موسسه فارغ التحصیلی

اطلاعات فوق مهم ترین موارد لازم برای تکمیل فرم ثبت نام آزمون ارشد هستند و برای آگاهی از سایر اطلاعات می توانید فرم پیش نویس ثبت نام را که در انتهای دفترچه قرار داده شده است را بررسی کنید.

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد آزاد ۹۹

اطلاع از جزئیات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد برای شرکت در آزمون برای همه ی داوطلبان لازم است زیرا در آن به مواردی مانند شرایط اختصاصی ، شرایط نظام وظیفه ، سهمیه ها ، منابع امتحانی هر یک از رشته ها و … پرداخته شده است.
دفترچه ثبت نام چند روز قبل از شروع ثبت نام منتشر می گردد. جهت سهولت دسترسی داوطلبان لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در لینک زیر قرار داده شده است.

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ 

(جهت دانلود کلیک نمایید)

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد آزاد ۹۹

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد شامل شرایط عمومی و اختصاصی به شرح موارد زیر می باشد و اگر داوطلبی فاقد هر یک از شرایط ذکر شده باشد ، از ثبت نام محروم خواهد بود.

شرایط عمومی

عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال
عدم احراز فساد اخلاقی
نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها
عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسلام ( انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات )
اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان آسمانی دیگر

شرایط اختصاصی

دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی.
برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دارا بودن حداقل معدل فارع التحصیلی ۱۲ الزامی است و داوطلبی که معدل کمتری دارد ، مجاز به ثبت نام نمی باشد.
پذیرفته شدگان نهایی دوره هـای روزانـه در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸  حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ نخواهند بود.
دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته (به استثنای پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ که حق شـرکت در آزمـون سـال ۹۹ را ندارند) ، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ میبایست تا پایان مهلت مقرر ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ ، از تحصیل انصراف قطعی حاصل نمایند.
در صـورتی کـه دانشجویان شاغل به تحصیل (ورودی های سال ۹۷ و قبل از آن) بدون انصراف از تحصیل در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ شرکت نمـوده و جزء پذیرفته شدگان نهایی قرار گیرند ، قبولی آنها باطل شده و هیچ اقدام دیگری میسر نخواهد بود. لازم به توضیح است مهلت انصراف برای دانشـجویان شـاغل بـه تحصیل ، تا پایان تاریخ ثبت نام می باشد
هر داوطلب بر اساس علاقه مندی خود به رشته یا رشته های تحصیلی  میتواند حداکثر در دو رشته امتحانی (اصلی و شناور) ثبت نام و در آزمون آنها شرکت نماید.
داوطلبانی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند ، لازم است علاوه بر درج معدل دوره کارشناسی در فرم ثبت نام ، معدل دوره کاردانی خود را درج نمایند.
آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۹۸/۱۱/۳۰ و یا ۹۹/۰۶/۳۱ در دوره کارشناسـی فـارغ التحصـیل مـی شـوند ، دانشجوی سال آخر محسوب شده و در هنگام ثبت نام میبایست میانگین نمرات واحـدهای گذرانـده شـده خـود را در فرم ثبت نام وارد نمایند.

مطالب پیشنهادی مرتبط برای مطالعه :

نحوه دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری
کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد
 زمان برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد
شهریه کارشناسی ارشد
اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

۴۸ نظر

  1. سلام شهریه رشته مهندسی برق در مقطع ارشد دانشگاه پیام نور چقدر میشه؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      میزان شهریه کل رشته مهندسی برق در دانشگاه آزاد بین ۳/۲۲۰/۰۰۰ الی ۳/۴۵۰/۰۰۰ می باشد

  2. باسلام،آیا هزینه آزمون عملی درارشد زمان انتخاب رشته باید پرداخت میشه؟؟

  3. سلام بنده کارمند هستم و تنها پنجشنبه و جمعه را قادر به شرکت در کلاس دانشگاه می باشم . می خواستم جهت این شرایط چه دانشگاههایی رو پیشنهاد می دید ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      می توانید در دانشگاه علمی کاربردی شرکت نموده و از سهمیه مشاغل استفاده نمایید که کلاس هایتان در روز های آخر هفته یا تایم های عصر برگزار گردد.

  4. سلام ببخشید من لیسانس مدیریت مالی از دانشگاه خوارزمی دارم،،،،ایا میتونم بدون کنکور ازاد روانشناسی بخونم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در مقطع ارشد اگر بخواهید در دانشگاه آزاد بدون آزمون تحصیل کنید باید دارای شرایط استعداد درخشان باشید که در این حالت امکان تغییر رشته وجود ندارد همچنین پذیرش استعداد درخشان فقط از بین داوطلبان فارغ التحصیل در دانشگاه ازاد صورت می گیرد.

  5. سلام.
    شما می تونید من رو راهنمایی کنید؟ برای قبولی ارشد فیزیک کرمانشاه ( دانشگاه رازی ) رتبه بای حدود چند باشه ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      برای قبولی در دانشگاه رازی کرمانشاه لازم به کسب رتبه زیر ۱۷۰۰ می باشد البته تعداد داوطلبان هر سال و نحوه انتخاب رشته در قبولی تاثیر گذار خواهد بود یعنی ممکن است با رتبه بالانر یا برعکس پایین تر پذیرش صورت گیرد.

  6. سلام اگه ممکنه شهریه روانشناسی بالینی قبولی نوبت دوم رو میخوام بدونم و اینکه آیا با آزاد و سراسری روزانه از نظر نوع مدرک و شهریه تفاوت داره یا خیر

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      میزان شهریه رشته روانشناسی در نوبت دوم بین دو الی ۳ میلیون می باشد ، شهریه دانشگاه آزاد ۱۰ الی ۱۵ درصد بیشتر از نوبت دوم می باشد و در دوره های روزانه هیچ شهریه ای پرداخت نمی شود علاوه بر شهریه این دوره ها از نظر مدرک تحصیلی با هم فرق دارن اما به طورکلی مدرک هر سه دانشگاه معتبر می باشد

  7. سلام ببخشید در خصوص کارشناسی ارشد حقوق میخواستم بدونم ایا دانشگاهی پذیرش نیمه حضوری هم داره؟ممنون میشم راهنمایی بفرماید و هم چنین در خصوص رشته حقوق نفت و گاز که مدرک معتبر زبان مورد نیاز هست ممنون میشم راهنمایی کنید دقیقا چه مدرکی از کجا و با چه نمره ای؟ خیلی ممنون

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در مقطع ارشد برای رشته حقوق به صورت نیمه حضوری دانشگاه پیام نور پیشنهاد می شود، مدرک زبان لازم نیست اما در مقطع ارشد اطلاعات شما در خصوص زبان انگلیسی مهم خواهد بود

  8. من حسابداری خوندم.ارشد شبانه بهتره یا ارشد پیام نور؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      با توجه به اینکه انتخاب دانشگاه در مقطع ارشد( برای داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را هم دارند)از حساسیت بالایی برخورداره بنابراین توصیه می شود در مقطع ارشد دانشگاهی انتخاب شود که در مقطع دکتری هم پذیرش دارد.رشته های دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری به صورت محدود ارئه میشود.

  9. سلام خسته نباشید
    میخواستم راجع به مهندسی پلاسما بپرسم
    این رشته کلا حذف شده یا همون فیزیک پلاسماست؟!

  10. سلام
    نوبت دوم همون دولتی شبانس؟ (واسه ارشد)
    واسه دفترچه انتخاب رشته و شهر دانشگاه آزاد ب چه سایتی مراجعه کنیم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      نوبت دوم یا شبانه یکی می باشد و این دوره به صورت شهریه پرداز دروس ارائه می دهد.جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اسلامی مراجعه کنید.

  11. سلام به نظرتون روزانه تربیت مدرس بهتره یا شبانه دانشگاه تهران؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      هر دو دانشگاه در زمره بهترین دانشگاه های کشور قرار دارند لیکن دوره های روزانه مناسب تر هستند و اعتبار بالاتری دارند.

  12. سلام من رشته برق رو امتحان بدم اما مدیریت انتخاب رشته کنم میتونم؟

  13. سلام
    ببخشید دانشگاه بین الملل بهتر هست یا بزوهشگاه مواد و انرزی کرج؟
    رشته اهمیتی نداره
    فقط دانشگاه

  14. سلام بین دانشگاه ازاد و مؤسسات غیر انتفاعی از نظر مدرک کدام یک از درجه و اعتبار بیشتری برخوردار هستند
    باتشکر

  15. بنده در رشته علوم و اجتماعی با مدرک لیسانس فارغ تحصیل شدم ایا امکانش هست بتونم در رشته پرستاری واسه ارشد ادامه تحصیل بدم ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما برای تغییر گروه آزمایشی خود می توانید از این گروه (علوم انسانی،علوم پایه،فنی و مهندسی،علوم کشاورزی ) انتخاب کنید همچنین لازم بع ذکر است رشته پرستاری از گروه علوم پزشکی بوده بنابراین شما نمی توانید در مقطع ارشد از رشته های گروه علوم پزشکی انتخاب نمایید.

  16. سلام با چه رتبه ای میشه کارشناسی ارشد مجازی روانشناسی عمومی دانشگاه تهران قبول شد

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      جهت قبولی در دانشگاه تهران و رشته مورد نظر نیاز به کسب رتبه زیر ۵۰۰ می باشد.

  17. سلام خسته نباشید
    می خواستم ببینم مدارک دانشگاه پردیس معتبر هستش مثل دانشگاه دولتی .
    مدارک دانشگاه ازاد علوم تحقیقات ارزش بیشتر هستش یا پردیس بهشتی
    با تشکر

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      دانشگاه های پردیس از شعبه های دانشگاه دولتی بوده بنابراین مدرک این دانشگاه مورد تایید بوده تراز دانشگاه پردیس شهید بهشتی بالاتر از دانشگاه آزاد علوم تحقیقات می باشد.

  18. ببخشید میخواستم بدونم با چه رتبه ای دانشگاه مجازی علم و صنعت رشته مخابرات سیستم میشه قبول شد؟

  19. منظور از مجاز بودن در ستون دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد اسلامی چیه؟شامل پیام نورم میشه؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله شامل پیام نور ؛ غیرانتفاعی ، نوبت دوم یا شبانه و آزاد می باشد.

  20. سلام.. رتبه در سهمیه یعنی فقط رتبه بین کسایی که سهمیه داشتن یا کل نفرات؟
    سهمیه ۵ درصدی دارم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله رتبه در سهمیه یعنی رتبه شما در بین کسانی که با سهمیه ای شبیه سهمیه شما شرکت نموده اند.

  21. خسته نباشید من مهر ماه ۹۹ترم اخرکارشناسیم هست میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد شرکت کنم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      ثبت نام شما امکانپذیر است اما پس از قبولی می بایست در رشته های نیمسال دوم انتخاب رشته نمایید.

  22. سلام لیسانس فناوری اطلاعات هستم می تونم ارشد روانشناسی یا امور تربیتی انتخاب کنم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله شما برای تغییر رشته در کارشناسی ارشد محدودیتی ندارید ولیکن میبایست بعد از قبولی چند واحد جبرانی را پاس نمایید.

  23. نیاز به مشاوره برنامه‌ریزی کنکور ارشد دارم. چه کار باید کنم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما می توانید برای دریافت برنامه ریزی تخصصی با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره در ارتباط باشید.

  24. آیا می توان هر دو کد رشته امتحانی را از بین رشته های شناور انتخاب کرد ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله هیچ محدودیتی در انتخاب رشته و یا گروه ازمایشی رشته های شناور نیست

  25. آیا با خرید یک کارت اعتباری می توان در آزمون دو رشته امتحانی کارشناسی ارشد شرکت کرد ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      برای شرکت در دو رشته باید برای هریک کارت اعتباری جدا تهیه نمایید.

  26. سلام آیا می توان به صورت آزمایشی در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ شرکت کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.