خانه / کارشناسی ارشد / منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته رشته های زیر گروه ریاضی و تجربی فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که علاقمند به رشته پزشکی باشند، می توانند با مطالعه منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲،در آزمون لیسانس به پزشکی که توسط معاونت علوم پزشکی برگزار می شود شرکت کرده و شانس خود را برای قبولی در این آزمون امتحان کنند.

برگزاری این آزمون فرصت خوبی برای متقاضیانی است که فارغ التحصیل رشته های ریاضی و تجربی بوده اما به هر دلیلی موفق به تحصیل در رشته های پزشکی نشده اند. ثبت نام این آزمون از طریق سایت رسمی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران انجام می شود و متقاضیان می توانند در بازه زمانی که برای ثبت نام در این آزمون تعیین می شود، اقدام به نام نویسی در آزمون نمایند.

علاقمندان به نام نویسی در این آزمون باید ابتدا شرایط و ضوابط ذکر شده در دفترچه آزمون را با دقت بررسی کرده و در صورتی که دارای شرایط لازم درآزمون هستند، اقدام به ثبت نام نمایند. برای قبولی در این آزمون داوطلبان باید منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ را با دقت مطالعه کنند تا بتوانند حد نصاب نمره لازم جهت قبولی در این آزمون را کسب نمایند.

در ادامه این مقاله منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ را ارائه کرده ایم تا داوطلبان با بررسی این منابع بتوانند حد نصاب نمره لازم جهت قبولی در این آزمون را کسب کنند. 

[contact_info title= “منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲”]

منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

تعدادی زیادی از داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی، برای دسترسی به منابع دچار مشکل هستند. هر ساله لیست منابع آزمون از طریق سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir منتشر می شود.

حیطهحیطه ها تعداد سوال
 پیشنهادی 
منابع
مبانی بیوشیمیای و بیولوژیکی سیستم های حیاتیبیوشیمی، ژنتیک، بافت شناسی عمومی، فیزیولوژی و آناتومی سیستم های بدن، ایمونولوژی پایه، میکروب شناسی۸۵منابع علوم پایه
شیمیایی و فیزیکی سیستم های حیاتیشیمی عمومی، شیمی آلی، فیزیک۱۵-جامع شیمی آلی و عمومی

( تالیف دکتر قنبرپور و مهندس خواجه)
-فیزیک شیمی برای دانشجویان پزشکی

( دکتر عقابیان)

مبانی بیولوژیک، روانشناختی و جامعه شناختی رفتارروان شناسی مقدماتی، جامعه شناسی مقدماتی۲۵-جامعه شناسی عمومی

( دکتر منوچهر حسینی)
– روانشناسی عمومی

( دکتر حمزه گنجی)

مهارت های استدلال و تفکر نقاددر حیطه علوم انسانی و علوم اجتماعی۲۵-راهنمای علمی برای مهارت های تفکر نقاد

( دکتر اکبر سلطانی)

دروس آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

بسیاری از شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی، از دروس این آزمون اطلاعی ندارند به همین خاطر هر ساله در سامانه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، لیستی از دروس را منتشر می شود و متقاضیان می توانند فایل مربوطه را دانلود و مطالعه نمایند.

  • آناتومی
  • بافت شناسی
  • جنین شناسی
  • فیزیولوژی
  • بیوشیمی
  • میکروب شناسی
  • ویروس شناسی
  • ژنتیک
  • ایمنی شناسی

با مطالعه منابع ارائه شده در لیست بالا، می توانید جهت شرکت در آزمون کارشناسی به پزشکی آمادگی کافی کسب کرده و نمره لازم را در آزمون جهت پذیرش در دانشگاه کسب نمایید.

 

منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

مشاوره آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

پس از نام نویسی در آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲، داوطلبان باید با مطالعه منابع آزمون مذکور، که همان منابع آزمون علوم پایه دانشجویان پزشکی می باشد، می توانند جهت شرکت در آزمون آماده شوند و شانس خود را برای قبولی در این آزمون افزایش دهند.

پیشنهاد می کنیم جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر به سایت معاونت دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir مرتب مراجعه کنید تا از اطلاعیه های جدید باخبر شوید.

دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی دانش آموزی از شرکت در آزمون کتبی معاف هستند و فقط باید در آزمون مصاحبه و سنجش فراشناختی مورد ارزیابی قرار بگیرند.

[contact_info title= “منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲”]

کلام آخر

در مقاله بالا، در خصوص منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ و دروس امتحانی آن مطالبی ارائه شد. همانطور که گفته شد، ظرفیت پذیرش در آزمون لیسانس به پزشکی که توسط معاونت علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار می شود محدود بوده و قبولی در این آزمون نیازمند تلاش مستمر و برنامه ریزی اصولی می باشد. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره بیشتری دارید، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کنید تا راهنمایی های لازم را در این زمینه دریافت کنید. 

همچنین ببینید

مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

بعد از اعلام نتیجه اولیه آزمون لیسانس به پزشکی، متقاضیانی که موفق به کسب رتبه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.