خانه / دکتری / ثبت نام آزمون دکتری سراسری
ثبت نام آزمون دکتری سراسری

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

[contact_info title= “ثبت نام آزمون دکتری سراسری”]

داوطلبان بسیاری پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد، علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند. دکتری تخصصی در ایران به دو روش آموزشی ـ پژوهشی و پژوهشی محور ارائه می شود و تنها راه ورود به این مقطع شرکت در آزمون دکتری تخصصی است. به همین دلیل داوطلبان زیادی طی تماس های مکرر با مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره در پی کسب اطلاعات لازم در رابطه با ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۰ هستند. به همین دلیل این مطلب را به ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۰ اختصاص داده ایم تا متقاضیان شرکت در آزمون ورودی دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد که در قالب یک آزمون برگزار می شوند، اطلاعات لازم را در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور دکتری، زمان ثبت نام کنکور دکتری، نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ و … مطلع گردند.

[point1 title= “آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد، با یکدیگر ادغام شده است بنابراین ثبت نام در آزمون دکتری سراسری به منزله ثبت نام دانشگاه آزاد نیز می باشد.”]

نحوه ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۰

لازم است در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد، با یکدیگر ادغام شده است بنابراین ثبت نام در آزمون دکتری سراسری به منزله ثبت نام دانشگاه آزاد نیز می باشد. در رابطه با نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ بایستی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید. در گام اول همچون تصویر زیر از منوی موجود در صفحه نخست سایت سنجش، گزینه دکترای تخصصی را انتخاب کنید.

سپس بر روی گزینه مربوط به ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال ۱۴۰۰ کلیک کنید. با وارد شدن یه صفحه ثبت نام، کلیه تذکرات را مطالعه کنید و سپس بر روی گزینه «تایید و ادامه» کلیک نمایید. سپس بر روی گزینه خرید کارت کلیک نمایید. اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد و هزینه شرکت در آزمون را پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه، یک شماره سریال ۱۲ رقمی برای شما صادر خواهد شد که برای ثبت نام الزامی است. پس از دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی ثبت نام، مجددا به صفحه سایت بازگردید و بر روی گزینه مربوط به ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال ۱۴۰۰ کلیک کنید. سپس به ترتیب مراحل زیر را طی کنید:

  1. شماره سریال ثبت نام و کد امنیتی را وارد کنید.
  2. عکس را در این صفحه بارگذاری و بر روی گزینه «تایید و ادامه» کلیک کنید.
  3. در مرحله بعدی اطلاعات خواسته‌ شده را به صورت دقیق وارد کنید.
  4. پس از تکمیل فرم و تایید نهایی، کدپیگیری ۱۶ رقمی و شماره پرونده ۶ رقمی به شما ارائه می شود که لازم است از آن پرینت تهیه کنید.

برای دسترسی به اطلاعاتی همانند کد محل تولد، کد محل صدور شناسنامه، کد رشته امتحانی، کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد و کد موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی/کارشناسی ارشد و موارد مشابه بر روی گزینه اطلاعات بیشتر که جلوی هر کادر مشخص شده است کلیک کنید تا کد موردنظر خود را بیابید.

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰

طبق اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰، زمان ثبت نام آزمون دکتری از آذر ماه سال ۹۹ خواهد بود. به احتمال زیاد طبق روال سال های گذشته، زمان ثبت نام کنکور دکتری به دلیل جا ماندن تعدادی از داوطلبان تمدید گردد. با این حال طبق توصیه کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره، پیشنهاد می گردد، حتما در بازه زمانی مذکور نسبت به ثبت نام از طریق سایت سنجش اقدام مایید تا در صورت عدم تمدید زمان ثبت نام، با مشکلی مواجه نگردید. در صورت تمایل و عدم دسترسی به اینترنت می توانید در بازه زمانی مذکور با مرکز الومشاوره تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان مرکز، نسبت به ثبت نام شما در آزمون دکتری ۱۴۰۰ اقدام نمایند.

📢 ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۲ الی ۹ آذر ۹۹ انجام خواهد شد . 📢

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

شرایط ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۰ به شرح ذیل می باشد :

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم احراز دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • التزام به احکام عملی اسلام
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان ها و احزاب ضد نظام جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی

  • داوطلب بایستی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و یا دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد باشد.
  • داوطلبانی که معدل کارشناسی ارشد آن ها کمتر از ۱۴ باشد، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نخواهند بود.
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های علوم پزشکی (وزارت بهداشت) بایستی قبل از ثبت نام وضعیت تعهد خدمت خود را مشخص نمایند. در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نخواهند بود.
  • فارغ التحصیلان بایستی هنگام ثبت نام معدل دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای خود را در فرم ثبت وارد نمایند. اما دانشجویانی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ یا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ التحصیل می شوند، زمان ثبت نام می بایست میانگین نمرات خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند.
  • شرط تجانس انتخاب رشته دکتری با رشته دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای بایستی رعایت گردد.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰

سازمان سنجش هر ساله قبل از آغاز بازه زمانی ثبت نام آزمون دکتری اقدام به انتشار دفترچه ای تحت عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سراسری می نماید. در این دفترچه به تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان آزمون دکتری پرداخته می شود. طبق توصیه کارشناسان مرکز الومشاوره حتما قبل از اقدام به ثبت نام، ابتدا دفترچه را دانلود و به طور کامل مطالعه فرمایید. جهت دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ بر روی کلمه اینجا کلیک نمایید.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۰ :

تغییرات آزمون دکتری
هزینه ثبت نام کنکور دکتری
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری
زمان انتخاب رشته آزمون دکتری
هزینه مصاحبه دکتری
مصاحبه دکتری سراسری
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “ثبت نام آزمون دکتری سراسری”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

۱۷ نظر

  1. سلام پدر من کارت ایثار ارتش داره و من کد رهگیری رو هم گرفتم ولی قسمت۱۰ثبت نام آزمون دکتری نمیدونم کدوم گزینه رو انتخاب کنم?????

  2. سلام
    آیا دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک پذیرش دارد؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در سال های گذشته رشته مهندسی مکانیک در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور ارائه نشده است.

  3. سلام.خسته نباشید.میخواستم بپرسم تکمیل ظرفیت که حذف شده برای دکتری.برای دانشگاه آزادم حذف شده یا فقط سراسری؟؟
    ممنون میشم ج بدید

  4. با سلام آیا باید لیست انتخاب رشته بر اساس بهترین ها باشد یا ممکن ترین ها ؟
    فی المثل انتخاب دانشگاه تهران به عنوان اولویت اول برای کسی که شانس کمتری دارد کار درستس است؟ انتخاب دانشگاهی در اولویت بعدی تاثیری در کاهش شانس دعوت به مصاحبه دارد؟

    • با سلام
      یک انتخاب رشته هوشمندانه می بایست به این صورت باشد : انتخاب های خوشبینانه یعنی اولویت هایی اول و مورد علاقه شما ، انتخاب های واقع بینانه یعنی متناسب با رتبه و تراز شما ، انتخاب های بدبینانه یعنی انتخاب هایی که مطمعنا با رتبه شما شانس بالایی برای پذیرش خواهند داشت.

  5. بنده در واحد سما تحصیل کردم
    ۱-آیا میشه با توجه به اخراج در همان واحد سما بازهم در همان واحد سما ادامه تحصیل داد؟

    ۲-با توجه به سابقه تحصیل در دانشگاه آزاد واحد سما
    بهتر است در همان واحد سما تحصیل کنم یا علمی کاربردی؟

  6. سلام
    بنده تمایل دارم روانپژشک شوم
    با دیپلم کاردانش کامپیوتر در مقطع کاردانی کامپیوتر ۴۹ واحد را در دانشگاه آزاد در بین سالهای ۸۴-۸۶ گذارنده ام و به دلیل مشروط شدن بیش از حد مجاز از دانشگاه اخراج شدم
    در حال حاظر بعضی از شرایطم به این شکل هست
    متولد ۱۳۶۶/۶/۲۷ یعنی ۳۱ سال سن
    خدمت وظیفه انجام دادم
    شاغل هستم
    لطفا رهنماییم کنید

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      جهت تحصیل در رشته روانپزشکی ابتدا باید در رشته پزشکی آزمون داده و سپس پس از پایان دوره پزشکی با انتخاب و تعیین تخصص خود در زمینه روانپزشکی و انجام آزمون تخصص، نسبت به ادامه تحصیل در این شاخه (روانپزشکی) اقدام نمایید.

  7. سلام بنده در کنکور دکتری ۹۸ مجاز به انتخاب رشته شده ام، رشته ارشد برق قدرت فارغ اتحصیل شده ام، سوالم این هست که میتونم به غیر از رشته پایه یعنی قدرت رشته دیگر شاخه برق رو انتخاب کنم؟؟؟؟مثلا مخابرات

  8. درود بر شما
    بنده کارشناسی عمران از دانشگاه دولتی شیراز هستم و ارشد عمران مهندسی سواحل بنادر و سازه های دریایی دانشگاه دولتی تبریز (فارغ التحصیل رتبه ی ۱، معدل بدون پایان نامه ۱۷.۸۹، پایان نامه در جه ی عالی، یک کتاب ترجمه، ۲ مقاله ی ISI و ۲ مقاله ی isi دارم). رتبه ی بنده در کنکور امسال ۱۰ شده و کل ظرفیت پذیرش ۱۳ نفر هست. البته نمره ی زبان MCHE بنده هم ۷۷ هست. آیا امکان قبولی در دانشگاه تبریز و یا علم و صنعت و … وجود داره؟؟ البته با اساتیدم روابط بسیار خوبی داشتم. آیا میتونه کمک کنه؟؟ و این که اگر بخوام برای خارج از کشور اقدام کنم موسسه ی شما میتونه به بنده کمک کنه که به یک دانشگاه تراز اول برم و FUND و GRANT بگیرم؟؟
    با سپاس از همراهی و توجه شما…

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      از انجا که علاوه بر نمره آزمون امتیاز های مصاحبه هم برای پذیرش لحاظ می شود بنابراین در صورت کسب امتیاز بالا و رزمه قوی نسبت به داوطلبان نمره های پایین تر می توانند موجب قبولی شما در دانشگاه شود . امکان معرفی سایت در کامنت وجود ندارد.

  9. سلام بازارکاره دکترای بیوتنولوژی دارویی بهتره یا بیوتنولوژی بزشکی اگه میشه مقدار درامدش هم بگید ممنون

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      پزشکی از نظر گستردگی کار واینکه زیرمجموعه بهداشت هست بهتره وقبولیش هم راحتتره – بازار کار پزشکی بهتره و میزان درامد بر حسب موقعیت شغلی و تخصص متغییر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.