خانه / دکتری / ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰
ثبت-نام-آزمون-دکتری-1400

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰

ثبت-نام-آزمون-دکتری-1400

[contact_info title= “ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰”]

آزمون دکتری سراسری هر ساله جهت پذیرش دانشجو در مقطع دکترای تخصصی توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. آزمون دکتری سراسری در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی برای تمامی دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد به صورت هماهنگ و یکپارچه برگزار می گردد. ضمنا لازم به ذکر است که پذیرش در مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز انجام می گیرد. یعنی داوطلبانی که در این آزمون شرکت می‌کنند چنانچه حد نصاب لازم را کسب نمایند، بایستی مرحله مصاحبه را نیز با موفقیت سپری نمایند تا پذیرش آن‌ها نهایی گردد. در این مطلب قصد داریم به زمان و نحو ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ و شرایط ثبت نام آزمون دکتری بپردازیم. بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبان آزمون دکتری سراسری سال ۱۴۰۰ توصیه می گردد.

[point1 title= “ثبت نام کنکور دکتری در بازه زمانی مشخص از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.”]

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰

در این قسمت به زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری سراسری خواهیم پرداخت. البته قبل از پرداختن به موضوعات مذکور لازم به ذکر است که داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می بایست اقدام به ثبت نام آزمون دکتری سراسری نمایند، پرا که در چند سال گذشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد حذف شده و در این دانشگاه آزمون مجزایی برای پذیرش دانشجو در مقطع دکترای تخصصی برگزار نمی شود و داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد دارند باید در همان آزمون دکتری سراسری شرکت نماید.

نحوه ثبت نام کنکور دکتری سراسری

جهت ثبت نام می بایست به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و سپس بر روی گزینه “دکترای تخصصی” موجود در منوی سمت راست صفحه کلیک نمایید.

سپس به بر روی لینک مربوط به ثبت نام آزمون دکترای تخصصی سال ۱۴۰۰ کلیک نمایید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • پس از وارد شدن یه صفحه ثبت نام ، کلیه تذکرات را مطالعه کنید و سپس بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک نمایید.
  • در صفحه «ثبت نام جدید» جهت ادامه مراحل نیاز به خرید کارت اعتباری ثبت نام دارید و برای این منظور از منوی سمت راست بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک کنید.
  • در مرحله  بعد با انتخاب گزینه “سریال ثبت نام دکتری ۱۴۰۰″ و همچنین کلیک بر روی گزینه «تأیید و ادامه» وارد صفحه‌ای می شوید که لازم است مشخصات خود را به صورت دقیق وارد نمایید.
  • با وارد کردن مشخصات و انتخاب درگاه بانک به صفحه پرداخت الکترونیک می‌روید. در این صفحه با  وارد کردن اطلاعات کارت بانکی هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ از حساب شما کسر شده و شماره سریال ثبت نام به شما ارائه می شود.
  • به صفحه ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۰ بازگردید و با وارد کردن شماره سریال ثبت نام و کد امنیتی ، مراحل ثبت نام را آغاز کنید.
  • پس از بارگذاری عکس در این صفحه می‌توانید بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کنید.
  • در این مرحله باید نسبت به وارد کردن کلیه اطلاعات خواسته‌شده به صورت دقیق اقدام کنید.

برای دسترسی به اطلاعاتی همانند کد محل تولد ، کد محل صدور شناسنامه ، کد رشته امتحانی ، کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد و کد موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی/کارشناسی ارشد و موارد مشابه بر روی گزینه اطلاعات بیشتر که جلوی هر کادر مشخص شده است کلیک کنید تا کد موردنظر خود را بیابید.

  • پس از تکمیل فرم و تایید نهایی ، کدپیگیری ۱۶ رقمی و شماره پرونده ۶ رقمی به شما ارائه می شود که لازم است از آن پرینت تهیه کنید.

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون دکترای تخصصی معمولا آذر ماه هر سال انجام می شود. بنابراین به احتمال زیاد، زمان ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۰ نیز اوایل آذر ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و به مذت حدودا یک هفته ادامه خواهد یافت. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام آزمون دکتری سراسری مشخص نشده است. به مضح مشخص شدن، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. ضمنا لازم به ذکر است که علاوه بر پیگیری مطالب سایت الو مشاوره، با عضویت در کانال تلگرام دکتری نیز در جریان آخرین اخبار آزمون دکتری ۱۴۰۰ قرار خواهید گرفت. لینک عضویت در کانال تلگرام دکتری مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره، در انتهای همین مطلب قرار داده شده است.

📣 ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ از تاریخ ۹۹/۹/۲ آغاز و تا ۹۹/۹/۹ ادامه خواهد داشت . 📣

شرایط ثبت نام آزمون دکتری سراسری

شرایط ثبت نام آزمون دکتری تخصصی به شرح زیر می باشند :

  • داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای بوده و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای داشته باشند.
  • فضلا و طلاب حوزه های علمیه که مدرک آن ها توسط یکی از حوزه های علمیه قم یا خراسان صادر گردیده است و دوره ی سطح سه خود را گذرانده اند یا حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند در این صورت می توانند ، در یکی از رشته های گروه علوم انسانی شرکت کنند.
  • داوطلبان دانشجوی مقطع دکتری در صورت عدم انصراف از تحصیل تا پایان مهلت ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۰، مجاز به ثبت نام در این آزمون نمی باشند.
  • پذیرفته شدگان نهایی در دوره های روزانه آزمون دکتری سال ۹۹، حتی در صورت عدم ثبت نام یا انصراف از رشته پذیرفته شده ، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ نمی باشند.
  • داوطلبانی که دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند و حداکثر تا تاریخ ۳۱ بهمن ۹۹ فارغ التحصیل می شوند، در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه باید معدل فارغ التحصیلی خود را وارد کنند.
  • دانشجویانی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ التحصیل می شوند باید در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری میانگین نمرات واحد های درسی گذرانده شده خود را وارد نمایند.
  • سپردن تعهد خدمت توسط پذیرفته شدگان دوره روزانه برابر طول مدت تحصیل دکتری
  • متناسب بودن رشته امتحانی انتخاب شده داوطلب با رشته تحصیلی در دوره ی کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای.
  • متقاضیانی که معدل آن ها کمتر از ۱۴ می باشد حق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۰ را ندارند.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری سراسری :

برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری
دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری
سایت ثبت نام آزمون دکتری
هزینه ثبت نام کنکور دکتری
مصاحبه دکتری سراسری
تاریخ برگزاری آزمون دکتری
نحوه برگزاری آزمون دکتری
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری
هزینه مصاحبه دکتری
زمان انتخاب رشته آزمون دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.