خانه / دکتری / برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری
برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری

برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری

 برای پذیرش نهایی در آزمون دکتری ۹۸ لازم به گذر از دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه می باشد،  که با توجه به  دفترچه ثبت نام دکتری سراسری تاثیر هر یک از قسمت ها ۵۰ درصد از سهم کلی آزمون است . در نتیجه تلاش و برنامه ریزی برای کسب نمره و حدنصاب لازم در هر دو قسمت آزمون الزامیست در غیر اینصورت ، شانس قبولی در آزمون بسیار کاهش می یابد ،.

شاید الان بگویید که ما وقت آزاد زیادی نداریم که برای آن برنامه ریزی کنیم! در پاسخ به این مشکل، باید بگوییم که تنها کافی است اصول برنامه ریزی درسی را فرا بگیرید تا به راحتی به همه ی کارهای روزانه خود برسید بدون آن که نیاز باشد از تفریح با دوستان و خانواده و سرگرمی های خود بگذرید. و یا از این مسئله شکایت داشته باشید که چرا با وجود برنامه ریزی و صرف وقت بسیار برای مطالعه، باز هم موفق نمی شوید؟!

در پاسخ به این سوال هم باید بگوییم که صرفا برنامه ریزی برای موفقیت کافی نیست بلکه برنامه ریزی باید با توجه به توانایی های شما و به صورت اصولی تدوین گردد تا به موفقیت منجر شود

طراحی جدول زمانبندی می تواند برای برنامه ریزی درسی، بسیار راهگشا و مفید باشد

تعیین هدف در برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری

انتخاب هدف و انگیزه در برنامه ریزی آزمون دکتری از اهمیت بالایی برخوردار است . هر چه هدف داوطلب بزرگ تر باشد تلاش و اشتیاق درس خواندن وی چند برابر می شود.

بعضی اهداف کوتاه مدت و بعضی اهداف بلند مدت اند . بلند مدت ترین هدف از برنامه ریزی کسب رتبه و تراز خوب در آزمون دکتری و آماده کردن رزومه برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری سراسری ، تالیف مقالات بین المللی و پژوهشی ، تالیف کتاب ، ارائه مقاله در کنفرانس ها  ، مطالعه در مورد موضوع پایان نامه خود و تقویت زبان انگلیسی از اهداف کوتاه مدت در برنامه ریزی آزمون دکتری است، برای مشخص کردن هدف های خود باید به فاکتور های علاقه ، هزینه ، مسافت ، هیئت علمی و کیفیت دانشگاه مورد نظر توجه کنید .

موفقیت در تمامی مقاطع تحصیلی به روش مطالعه افراد بستگی دارد، ولی گاها برخی افراد وقت کافی برای مطالعه مخصوصا مرور دروس ندارند و این موضوع باعث یادگیری ناقص آن ها و در نتیجه عدم موفقیتشان در امتحانات می گردد. یکی از راه های موفقیت در این امر، داشتن یک برنامه درسی منظم و منسجم است. برای مشخص کردن هدف های خود باید به فاکتور های علاقه ، هزینه ، مسافت ، هیئت علمی و کیفیت دانشگاه مورد نظر توجه کنید .

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق با دیگر دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.