خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

[contact_info title= “انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد”] 

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دانشگاه های پر مخاطب ایران شناخته شده است که در تمام مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، رشته های خود را ارائه می دهد. لازم است گفته شود که رشته های مقطع کاردانی و کارشناسی به صورت با کنکور و بدون کنکور ارائه می شود تا متقاضیانی که بنا به هر دلیلی موفق به شرکت در کنکور سراسری نشده و یا بعد از شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته ، در هیچ یک از کد رشته های ثبت شده خود پذیرفته نشده اند ، برای تحصیل در رشته های متفاوت و بدون آزمون این دانشگاه اقدام نمایند.

معمولا دانشگاه آزاد در دو بازه زمانی مهرو بهمن از متقاضیان واجد شرایط به صورت بدون ثبت نام به عمل می آورد. این دسته از داوطلبان قادر خواهند بود که در زمان مشخص شده نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کنند. دانشگاه آزاد در تمام گروه های آزمایشی تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان به صورت بدون آزمون و تنها با معیار معدل کتبی اقدام به پذیرش دانشجو می کند ، لازم به ذکر است که هیچ گونه محدودیتی در هریک از رشته های ارائه شده برای داوطلب وجود ندارد.

زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۹۸ – ۹۹

معمولا مقطع کاردانی دانشگاه آزاد به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود. متقاضیانی که علاقمند به تحصیل در این مقطع هستند ، می توانند در صورت تمایل در دو بازه زمانی مهر و بهمن ماه نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند که ثبت نام نیمسال اول مهر ۹۸ از اواخر اسفند ماه آغاز و شهریور ماه نیز ادامه دارد و ثبت نام نیمسال دوم از بهمن ماه آغاز خواهد شد.

این امکان وجود دارد که این سوال ذهن شما را به خود مشغول کند که تفاوت کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد چیست؟ تنها تفاوت این مقطع در مدرک داوطلبان است در واقع افرادی که دیپلم فنی و کاردانش دارند بایستی در رشته های کاردانی پیوسته و داوطلبانی که دیپلم رشته های نظری را دارند می بایست ر رشته های کاردانی ناپیوسته انتخاب رشته کنند.

زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد ۹۸ – ۹۹

مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد نیز همانند مقطع کاردانی به دو صورت پیوسته و ناپیوسته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند نیز می توانند در رشته های بدون کنکور این دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی ثبت نام کنند. داوطلبان برای ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته بایستی مدرک فوق دیپلم را خود را دریافت نموده باشند. همچنین دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان رشته های کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد ضروری می باشد. ثبت نام بدون آزمون کارشناسی نیز در دو بازه زمانی انجام می شود که ثبت نام نیمسال اول از اسفند ۹۷ آغاز و تا شهریور ۹۸ نیز ادامه خواهد داشت. ثبت نام نیمسال دوم از بهمن ۹۸ آغاز می شود. لازم است گفته شود که ثبت نام فقط و فقط از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می پذیرد.

[banner]

[contact_info title= “انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

زمان-اعلام-نتایج-نهایی-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] داوطلبان دانشگاه آزاد در بازه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.