خانه / مشاوره روانشناسی / علائم معده درد عصبی و ۱۰ روش فوق العاده برای درمان آن
علائم معده درد عصبی و ۱۰ روش فوق العاده برای درمان آن

علائم معده درد عصبی و ۱۰ روش فوق العاده برای درمان آن

علائم معده درد عصبی و ۱۰ روش فوق العاده برای درمان آن

[contact_info title= “علائم معده درد عصبی و ۱۰ روش فوق العاده برای درمان آن”] 

معده‌ درد عصبی می تواند یکی از تاثیرات هیجانات بر بدن افراد باشد. بسیاری از پزشکان علت علائمی مانند تهوع، نفخ، یا هرگونه مشکل گوارشی را معده عصبی می‌دانند. درمان معده درد عصبی اغلب شامل تکنیک‌هایی برای کاهش استرس و اضطراب است. ما در این مطلب به معرفی “علائم معده درد عصبی و ۱۰ روش فوق العاده برای درمان آن” می‌پردازیم؛ بنابراین اگر به دفعات به این مشکل دچار می‌شوید، خواندن آن را از دست ندهید. البته بهتر است ابتدا علائم این درد را به خوبی شناخته و اطمینان حاصل کنید که منشا معده درد شما عصبی است.

چگونه معده درد عصبی خود را درمان کنیم ؟

یک روش کلی وجود دارد که تغییر در سبک زندگی و نحوه تغذیه را شامل می شود. امکان دارد که یکی از دلایل معده درد عصبی شما ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر باشد البته این موضوع الزام آور نیست و بدون ابتلا به این سندروم نیز می توان دچار معده درد عصبی شد.

در هر حال اگر به صورت مزمن از معده درد عصبی رنج می برید در مرحله اول می بایست سبک زندگی و روش تغذیه خودتان را تغییر دهید و در مرحله بعدی لازم است که شما نحوه مدیریت کردن استرس ها در زندگی خود را بیاموزید و اجازه ندهید که افکار منفی بر جسم شما اثر گذاشته و آن را ناتوان کند، و به همین دلیل است که مشاورین مرکز الو مشاوره فر آیند درمان معده درد عصبی را از آموزش مدیریت استرس ها آغاز می کنند. در ادامه شما را با ۱۰راه کار فوق العاده که می تواند برای درمان معده درد عصبی مفید باشد آشنا خواهیم نمود.

۱۰ راهکار فوق العاده برای درمان معده درد عصبی

۱- سر وقت غذا بخورید:

نکته مهمی که باید رعایت کنید زمان خوردن وعده‌های غذایی است. صبحانه باید اول صبح خورده شود و برای خوردن ناهار باید یک ساعت مشخصی را مدنظر قرار دهید. همچنین برای صرف شام باید اول شب غذا بخورید. خیلی از افرادی که مشکل معدوی دارند توجه زیادی به زمان خوردن غذا ندارند و اغلب وعده‌های غذایی به‌خصوص شام را دیروقت می‌خورند و بلافاصله بعد از غذا دراز می‌کشند. درصورتی که توصیه می‌شود از این کار خودداری کنند و بعد از غذا حتی کمی راه بروند و فعالیت داشته باشند تا غذا راحت‌تر هضم شود.

۲-با ورزش به هضم غذا کمک کنید!

اگر دچار معده درد عصبی هستید انجام حرکات ورزشی سبک به بهبود حال شما کمک می کند می توانید به یک پارک رفته و مدتی را در آنجا پیاده روی کنید و یا آنکه در داخل خانه حرکات کششی انجام دهید.

۳-پرهیز از خوردن غذاهای سنگین و پر کالری:

بهتر است از میوه ها و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید، میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر بسیار زیادی فیبر هستند که به هضم غذا کمک می کنند‌ . در طول روز آب کافی بنوشید و خوردن غلات و نان های سبوس دار را در برنامه روزانه خود بگنجانید. در مقابل مصرف غذاهای سرخ کردنی، نوشابه های شیرین و گاز دار و غذاهای چرب و نیز قهوه را محدود کنید.

۴-میوه‌ درمانی کنید:

سیب رسیده شیرین یک میوه بسیار مفید برای افرادی است که مشکل معده دارند. بعد از وعده غذایی توصیه می‌شود سیب میل کنید. یکی دیگر از میوه‌هایی که برای این مشکل مفید است میوه به است. البته توصیه می‌شود میوه به را به ۴ قسمت تقسیم کنید و روی حرارت قرار دهید تا به‌صورت کبابی شود؛ بعد از اینکه غذای‌تان را میل کردید یک تکه از این میوه را هم بخورید.

۵-استراحت کنید:

بهتر است که به اندازه کافی در طول شبانه روز بخوابید به علاوه ساعت خواب خودتان را منظم کنید، شب ها به موقع به رختخواب بروید و در ساعت مناسبی از صبح از بستر خارج شوید. همچنین کمی استراحت بعد از خوردن نهار برایتان بسیار مفید است و در هضم غذا به شما کمک می کند.

۶-استفاده از دارو:

تعدادی از داروها وجود دارند که می توانند به کاهش معده درد عصبی شما کمک کنند از جمله معروفترین این داروها می توان به  آلکا سلتزر، امترول، میلانتا، پیتو بیسمال، سیمیلاک و .‌‌.. اشاره کرد در استفاده از این داروها و یا داروهای مشابه دیگر لازم است که دو نکته را در نظر داشته باشید نخست آنکه مصرف این داروها می بایست حتما زیر نظر پزشک متخصص انجام پذیرد و دوم آنکه شما نمی توانید بدون محدودیت از این گونه قرص ها استفاده کنید.

۷-با دمنوش دردها را تسکین دهید:

بابونه شیرازی یکی از موثرترین دمنوش های گیاهی است که برای دردهای عصبی معده می‌تواند مفید باشد. فقط کافی است ۴ قاشق مرباخوری بابونه شیرازی را با یک لیوان آب دم کنید. این دمنوش را باید صبح‌ها ناشتا بنوشید. نیم ساعت بعد از نوشیدن این دمنوش توصیه می‌شود حتما صبحانه بخورید.

۸-مدیتیشن انجام دهید:

مدیتیشن با افزایش تمرکز و ذهن‌آگاهی فرد می‌تواند اضطراب وی را کاهش دهد.مراقبه شامل نشستن یا دراز کشیدن در یک اتاق آرام و تمرکز بر روی تنفس است. برخی از افراد ممکن است تصمیم بگیرند که مانترا‌هایی را تکرار کنند تا به آن‌ها کمک شود، انرژی خود را متمرکز کنند و استرس را تسکین دهند. صرف حتی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز برای مدیتیشن می‌تواند کمک کند علائم معده درد عصبی کاهش یابد.

۹-فعالیت‌های تسکین‌دهنده استرس:

مشارکت در فعالیت‌هایی که به کاهش استرس کمک می‌کنند، مانند ورزش، خواندن، گوش دادن به موسیقی، گپ و گفت با دوستان می‌تواند بر بهبود شما موثر باشد. بعضی اوقات ممکن است فرد با کاهش کار‌های روزانه‌ خود اضطرابش را تسکین دهد.

۱۰- به فکر اصلاح عادت های نادرست خود باشید:

اگر از معده درد عصبی رنج می برید احتمالا دارای یک سری از عادت های نادرست هستید سیگار کشیدن، بلع سریع غذا و یا مصرف الکل می تواند از جمله این عادت های نادرست باشد برای درمان معده درد عصبی خود لازم است در صدد اصلاح اینگونه از عادت های نادرست باشید.

در هر زمانی که نیاز داشته باشید نیز می توانید با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره در مورد “علائم معده درد عصبی و ۱۰ روش فوق العاده برای درمان آن” در ارتباط باشید. سایر مطالب پیشنهادی:

علت استرس چیست؟
تعریف اضطراب و راهکارهای مقابله با آن
راه های کنترل عصبانیت و خشم
حمله پانیک چیست؟

[contact_info title= “علائم معده درد عصبی و ۱۰ روش فوق العاده برای درمان آن”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.