خانه / مشاوره روانشناسی / مهارت نه گفتن | جرات و قدرت نه گفتن را چطور بدست بیاوریم؟
مهارت نه گفتن | جرات و قدرت نه گفتن را چطور بدست بیاوریم؟

مهارت نه گفتن | جرات و قدرت نه گفتن را چطور بدست بیاوریم؟

مهارت نه گفتن | جرات و قدرت نه گفتن را چطور بدست بیاوریم؟

[contact_info title= “مهارت نه گفتن | جرات و قدرت نه گفتن را چطور بدست بیاوریم؟”] 

چنانچه نتوانید به دیگران نه بگویید، باید همیشه اولویت‌های دیگران را به اولویت‌های خودتان ترجیح دهید. زمانی به درخواست دیگران جواب مثبت بدهید که درخواست‌ مورد نظر معقول و شدنی باشد یا آن درخواست را برای جبران محبت‌های دوست‌تان انجام دهید. اما اگر همیشه از ترس نه گفتن به خواسته‌ دیگران جواب مثبت می‌دهید، حالا دیگر وقت تغییر است. برای افزایش قدرت نه گفتن با ادامه‌ این مقاله با عنوان “مهارت نه گفتن | جرات و قدرت نه گفتن را چطور بدست بیاوریم؟” همراه باشید.

مهارت جرئت ورزی به چه معناست؟

قدرت نه گفتن به معنای اراده، اقتدار و پافشاری کردن بر حقوق خود است. ما باید بدون پرخاشگری بتوانیم هیجانات منفی خود را بیان کرده و تلاش کنیم که حق خود را به دست بیاوریم و به راحتی از حق خود نگذریم. جرئت‌ورزی با مهارت ابراز وجود بسیار هم معنا و در افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس دیگران موثر است.

چگونه نه گفتن را بیاموزیم؟

برای اینکه بدانیم چگونه نه بگوییم و مهارت نه گفتن را افزایش دهیم، باید در گام اول بدانیم که چرا نمی‌توانیم نه بگوییم و دلایل ضعف در نه گفتن چه چیزهایی هستند. در واقع دلایل راه را به ما نشان می‌دهند که چگونه در مقابل آن ها مقابله کنیم. زمانی که شما دلیل هر چیزی را بدانید بهتر می‌توانید آن را رشد دهید یا مقابله کنید. در گام بعدی شما باید مرز های خودتان را مشخص کنید که در چه حالاتی نباید از مرز های خودتان فراتر بروید. دانستن مرز های خودتان این امکان را به شما می‌دهد تا درخواست دیگران را نسبت به این مرزبندی بسنجید و اگر فراتر از مرز های خودتان بود؛ بتوانید از آن فاصله بگیرید و نه بگویید.

بعد از اینکه دلایل و مرز بندی های خودتان را مشخص کردید، می‌توانید به سراغ راه کار های مهارت نه گفتن بروید. از آن جایی که در زندگی بسیار از بله استفاده کرده ایم، برای کسب این مهارت باید تمرین زیادی را داشته باشیم و با عمل به راه کارها نه گفتن را تقویت کنیم.

راهکارهایی که قدرت نه گفتن را در شما تقویت می‌کند

[contact_info title= “مهارت نه گفتن | جرات و قدرت نه گفتن را چطور بدست بیاوریم؟”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.