خانه / انتخاب رشته کنکور سراسری / راهنمای انتخاب رشته زبان
راهنمای انتخاب رشته زبان

راهنمای انتخاب رشته زبان

راهنمای انتخاب رشته زبان

[contact_info title= ” راهنمای انتخاب رشته زبان”] 

امکان شرکت در گروه آزمایشی زبان های خارجی هم برای متقاضیان این رشته و هم برای متقاضیان گروه های آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی، انسانی  امکان پذیر می باشد. بدین صورت که اگر داوطلبی متقاضی شرکت در یکی از گروه های آزمایشی اصلی باشد  می تواند در کنکور زبان نیز شرکت کند . به جرات می توان گفت اکثر متقاضیان کنکور سراسری ۹۹ که از پایه زبان خوبی برخوردار هستند مایل اند تا شانس قبولی خود را در رشته های این گروه آزمایشی نیز محک بزنند از این رو بعد  از اعلام نتایج کنکور سراسری به دنبال آن هستند که دریابند در کدام رشته محل پذیرفته خواهند شد. اینکه با چه رتبه ای و در چه دانشگاهی تحصیل خواهید کرد به انتخاب رشته شما بستگی دارد تا با انجام انتخاب رشته درست مسیر آینده تحصیلی خودتان را انتخاب کنید . تمام تلاش ما بر این است که در این مقاله اطلاعاتی در زمینه انتخاب رشته در اختیارتان قرارگیرد. از این رو تیم تحریریه الومشاوره طبق مشاوره مشاوران انتخاب رشته مرکز الومشاوره این مطلب را به راهنمای انتخاب رشته زبان اختصاص داده است.

داوطلبانی که قصد دارند علاوه بر انتخاب رشته گروه های آزمایشی اصلی در انتخاب رشته کنکور زبان (گروه شناور) نیز شرکت نمایند، در مجموع مجاز به انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل خواهند بود.

راهنمای انتخاب رشته زبان

  1. داوطلب پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور (کارنامه کنکور)، به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری رشته تحصیلی خود (علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان) را با دقت مطالعه کند.
  2. پس از مشاهده و مطالعه دفترچه، رشته های مدنظر خود را یاد داشت و الویت بندی خود را به صورت دقیق انجام دهید
  3. وارد سایت سازمان سنجش شده و در قسمت ثبت انتخاب رشته، گزینه های انتخابی خود را وارد کنید. البته لازم به ذکر است که داوطلب می تواند ۱۵۰ کد رشته محل را ثبت نهایی نماید.

زمان انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان ۹۹

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در سال ۹۹ طبق روال سال های گذشته اواسط مرداد ماه خواهد بود. داوطلبان با توجه به نتایج کارنامه اولیه خود و مجاز بودن برای انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام خواهند نمود . نکته مهم قابل توجه داوطلبان عزیز این است که حتما قبل از انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را کامل مطالعه نمایید و با دقت کامل اقدام به انتخاب رشته کنید. داوطلبان با در نظر گرفتن تراز و رتبه ای که کسب نموده اند بایستی کد رشته های خود را از دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، یادداشت و در فیلد مربوطه درج کنند. لازم به ذکر است که اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، نیمه دوم مرداد ماه اعلام می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، کارنامه خود را دریافت نمایند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۹۹

به جرات می توان گفت که پس از شرکت در کنکور سراسری، انتخاب رشته یکی دیگر از حساس ترین مراحل این ماراتن بسیار مهم می باشد. داوطلبان بایستی پس از زمان اعلام نتایج کنکور سراسری اقدامات لازم را جهت انتخاب رشته انجام دهند و پس از درج کد رشته های مورد نظر خود در سایت سازمان سنجش، منتظر دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری (اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹) خود می باشند. با توجه به جدول زمان بندی درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، نتایج نهایی این آزمون نیمه دوم شهریور ماه بر روی سایت sanjesh.org قرار داده می شود و داوطلبان می توانند با ورود به این سایت و درج اطلاعات خواسته شده ، نتایج خود را دریافت کنند

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹

همانطور که گفته شد از مهم ترین و حیاتی ترین دوران یک داوطلب کنکوری ، انتخاب رشته صحیح مطابق با اولویت ها و علاقه مندی داوطلب و همینطور چیدمان واقع بینانه کد رشته محل های مدنظر می باشد. اغلب داوطلبان از این موضوع اطلاع تام داشته و در روند صحیح انتخاب رشته ، نهایت دقت و توجه را به کار می گیرند. اما اندکی دیگر ، این مرحله را دست کم گرفته و سبب می شود در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری  از نتیجه منتشر شده خود احساس رضایت نداشته باشد. همین موضوع کافی است تا داوطلب این مرحله را جدی گرفته و بهترین ها را برای خود رقم بزند. از آنجایی که این مرحله نیاز به تجربه و دقت فراوان دارد ، لذا داوطلبان کثیری جهت انجام آن از مشاوران این زمینه کمک می گیرند که مشاوران الو مشاوره با علم و تجربه کافی در زمینه انتخاب رشته ، سبب می شوند تا داوطلب بهترین انتخاب را انجام دهد.

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان ۹۹

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری بنا بر روال سال های گذشته، در دهه سوم شهریور ماه اعلام می شود. نتایج از سایت سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته شده اند باید به دانشگاه مورد پذیرش مراجعه، و ثبت نام خود را انجام دهند.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ :

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری
اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری
زمان اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز
اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر
کلید سوالات زبان
انتخاب رشته کنکور زبان انگلیسی
مشاوره انتخاب رشته کنکور
نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری
زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری
ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری
مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

[entekhab]

[contact_info title= ” راهنمای انتخاب رشته زبان”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاها سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ موضوع عجیبی نبوده و بسیاری از داوطلبان به …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.