خانه / انتخاب رشته / راهنمای نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۲

راهنمای نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۲

سازمان سنجش و آموزش کشور برای سهولت انجام فرایند انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری، نرم افزار انتخاب رشته مجازی سنجش را راه اندازی کرده است. این سامانه در اختیار متقاضیان تمامی گروه های آزمایشی قرار گرفته و داوطلبان می توانند پس از خریداری سریال اعتباری از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org، اطلاعات ثبت نامی خود را وارد سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش کنند. پس از خرید سریال مربوطه، متقاضیان می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

انتخاب رشته کنکور سراسری از مراحل مهم در کنکور سراسری بوده و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. جهت انجام انتخاب رشته اصولی باید معیار هایی از جمله رتبه داوطلب در سهمیه، اطلاعات آماری مناسب از کارنامه ها و قبولی رشته های مختلف سال گذشته و همچنین سهمیه ها در نظر گرفته شوند.

سازمان سنجش مسئولیت تمامی مراحل کنکور سراسری را برعهده دارد؛ از این رو تمامی اطلاعات آماری داوطلبان سنوات گذشته در دسترس سازمان سنجش بوده و بر همین اساس می تواند بهترین انتخاب رشته را طبق اطلاعات در دسترس انجام دهد.

در ادامه این مقاله قصد داریم در خصوص راهنمای نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۲ و نحوه خرید سریال انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش، مطالبی ارائه کنیم. داوطلبان کنکور سراسری جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار نمایند.

[contact_info title= “راهنمای نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۲“] 

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۲

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، انتخاب رشته مناسب بر اساس معیارهای مهم مانند رتبه، سهمیه‌های کنکور سراسری و نحوه تاثیر بومی‌گزینی می باشد. سازمان سنجش، با توجه به دسترسی کامل به اطلاعات کارنامه‌های کنکور سراسری داوطلبان سال گذشته، می‌تواند با بهره گیری از این معیارها در انتخاب رشته مجازی خود، بهترین نمونه از چینش انتخاب رشته مجازی سنجش سال ۱۴۰۲ را بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری به داوطلبان ارائه دهد.

از دیگر مزیت های انتخاب رشته مجازی سنجش این است که می توان بدون وارد کردن اطلاعات کارنامه اولیه شرکت کنندگان و تنها با استفاده از اطلاعاتی مانند شماره پرونده و شماره داوطلبی، اطلاعات دقیق و کامل کارنامه داوطلبان را استخراج کرده و انتخاب رشته مجازی مناسب و اصولی را برایشان انجام دهد.

افرادی که تمایل دارند از انتخاب رشته مجازی سنجش استفاده کنند، ابتدا باید سریال اعتباری را از سایت سنجش خریداری کرده و در ادامه اطلاعاتی مانند علاقه خود در رابطه با رشته، استان و شهر های مورد نظر برای تحصیل و همچنین دانشگاه ها را وارد نماید.

نحوه خرید شماره سریال انتخاب رشته مجازی سنجش ۱۴۰۲

داوطلبان می توانند سریال انتخاب رشته مجازی سنجش را از طریق ورود به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org و به صورت اینترنتی پس از پرداخت هزینه آن، قابل دریافت می باشد. در ادامه نحوه دریافت آن را به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

ابتدا وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.

روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

در ادامه لینک ” سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون سال جاری ” را لمس نمایید.

گزینه ” خرید سریال اعتباری جهت استفاده در سیستم راهنمای انتخاب رشته مجازی سراسری سال جاری ” را انتخاب کنید.

در این مرحله گزینه ” سریال اعتباری جهت استفاده در سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” را انتخاب کرده و گزینه ” تایید و ادامه ” را لمس کنید.

اطلاعات فردی انتخاب درگاه بانکی را وارد نمایید.

اطلاعات کارت بانکی عضو شتاب را درج کنید.

در نهایت، سریال ۱۲ رقمی انتخاب رشته مجازی سنجش را دریافت خواهید کرد.

راهنمای استفاده از انتخاب رشته مجازی سنجش ۱۴۰۲

افرادی که داوطلب استفاده از سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش ۱۴۰۲ هستند، می توانند از دو روش وارد لینک سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های آزمون سال ۱۴۰۲ شوند، که در ادامه هر دو را توضیح خواهیم داد.

روش اول: روی گزینه ” سراسری ” کلیک کرده و در ادامه لینک ” سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون ” را لمس کنید.

روش دوم: پس از وارد شدن شدن به سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش، اطلاعات ثبت نامی از جمله شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد پیگیری ثبت نام  را وارد کنید.

جستجو از راه اول: وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای مانند شماره شناسنامه، سریال ثبت نام و شماره پرونده

جستجو از راه دوم: اطلاعات ثبت نامی شامل شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه

جستجو از راه سوم: وارد کردن شماره پرونده، شماره داوطلبی و شماره شناسنامه

راهنمای استفاده از انتخاب رشته مجازی سنجش ۱۴۰۲

بعد از ورود به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، گزینه ” سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” را انتخاب کنید.

انتخاب رشته مجازی سنجش

در ادامه سامانه مجازی گروه آزمایشی امتحانی خود را وارد نمایید.

انتخاب رشته مجازی سنجش

در این مرحله یکی از روش های نشان داده شده را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا به نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش وارد شوید.

انتخاب رشته مجازی سنجش

مشاوره استفاده از نرم افزار انتخاب رشته مجازی سنجش ۱۴۰۲

همانططور که در متن فوق ذکر شد، جهت استفاده از سامانه مجازی انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید سریال اعتباری را از سایت سازمان سنجش خریداری کنید. البته هزینه خرید سریال اعتباری انتخاب رشته مجازی هنوز اعلام نشده است.

این نکته را بخاطر داشته باشید تعداد دفعاتی که می توانید برای انتخاب رشته مجازی را با استفاده از یک کارت اعتباری انجام دهید، محدود می باشد. بنابراین توصیه می کنیم برای انتخاب مواردی مانند علاقه و توانایی و ویژگی های شخصیتی و… دقت کنید.

موارد مهم دیگری که توصیه میکنیم حتما در حین انتخاب رشته با سیستم انتخاب رشته مجازی سنجش ۱۴۰۲ دقت کنید، هزینه تحصیل، دوری و نزدیکی دانشگاه محل تحصیل به محل سکونت و همچنین شهریه های مربوطه می باشد، که پیشنهاد می کنیم حتما پیش از انتخاب این موارد، مشورت کنید. شهریه دانشگاه های مختلف مانند شهریه دوره شبانه، دوره پردیس خود گردان، پیام نور و غیر انتفاعی با هم متفاوت هستند. در صورت تناسب داشتن شهریه ها با سطح مالی خود، آن را انتخاب کنید.

[contact_info title= “راهنمای نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۲“] 

کلام پایانی

در مقاله فوق در رابطه نحوه خرید شماره سریال انتخاب رشته مجازی سنجش و همچنین راهنمای نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۲ مطالبی ارائه کرده ایم. اگر در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری، دچار سردرگمی هستید و نیاز به مشورت و دریافت مشاوره دارید، می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و از راهنمایی های آنان استفاده کنید.

همچنین ببینید

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

متقاضیان کنکور سراسری ۱۴۰۲ که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه و غیر …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.