خانه / انتخاب رشته کنکور سراسری / فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

متقاضیان کنکور سراسری ۱۴۰۲ که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه و غیر روزانه کنکور شده اند، می توانند پیش از شروع فرآیند انتخاب رشته، فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ را از سایت سنجش دانلود کنند. معمولا فرم پیش نویس در دفترچه انتخاب رشته کنکور قرار می گیرد و داوطلبان می توانند برای جلوگیری از هر گونه خطا در انجام فرآیند انتخاب رشته، اقدام به پر کردن آن نمایند.

جهت اتخاذ بهترین تصمیم در انتخاب رشته ویدئو زیر را مشاهده نمایید، و آینده تحصیلی و شغلی خود را تامین کنید.

شرکت کنندگان کنکور سراسری می توانند پس از دانلود دفترچه آزمون انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲، کد رشته محل های انتخابی خود را وارد فرم پیش نویس برگه انتخاب رشته نمایند. با توجه به اهمیت فرم انتخاب رشته کنکور، در ادامه این مقاله توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم داد.

[contact_info title= “فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲”]

دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

شرکت کنندگان کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره های دوزانه، نوبت دوم، پیام نور، دانشگاه آزاد (به منظور انتخاب ۴ رشته پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی) و رشته های بدون کنکور می توانند دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را دانلود کرده و پرینت بگیرند.

البته تاکنون دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ منتشر نشده است، به محض منتشر شدن دفترچه، لینک دانلود آن در این مقاله قرار خواهد گرفت.

فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ حداکثر دارای ۱۵۰ کد رشته محل بوده و متقاضیان کنکور می توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته و انتخاب کد رشته ها، بر اساس اولویت های انتخابی اقدام به تکمیل فرم نمایند. برگه انتخاب رشته کنکور از چهار ردیف شامل دوره، کد رشته محل، نام رشته و دانشگاه می باشد.

در قدم اول جهت انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان باید جزئیات موجود در کارنامه شامل رتبه و تراز اکتسابی خود را با دقت بررسی کرده و به صورت اصولی انتخاب رشته خود را انجام دهند. ضریب دروس امتحانی هر یک از زیر گروه ها متفاوت بوده و سازمان سنجش بر همین اساس، رتبه و تراز هر یک از متقاضیان در هر زیر گروه را محاسبه و منتشر می کند.

نحوه دانلود فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از مهم ترین فرآیند های انتخاب رشته می باشد و انجام هر گونه اشتباه در تکمیل فرم مربوطه می تواند سرنوشت و مسیر تحصیلی داوطلبان را تغییر دهد.

 به دلیل اهمیت این فرآیند، سازمان سنجش فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ را در اختیار متقاضیان قرار داده و افراد می توانند برای جلوگیری از هر گونه خطا در انتخاب رشته کنکور سراسری، این فرم را پر کرده و در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش با اطمینان از صحت کد های انتخابی، آنها را در فرم نهایی خود وارد نمایند.

برای دانلود فرم مربوط به انتخاب رشته، باید اقدامات ساده ای را انجام دهید که در ادامه نحوه دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

  • ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org
  • انتخاب سایت سنجش در نتایج بالا آمده گوگل
  • انتخاب گزینه “سراسری” از منوی سمت راست
  • کلیک بر روی لینک “راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو دانشگاه ها و موسسات عالی

در ادامه نحوه دانلود فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ به صورت تصویری ارائه شده است:

ابتدا سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org را در مرور گر گوشی موبایل یا سیستم های رایانه ای خود وارد کرده و جستجو نمایید.

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

سایت سنجش در را در نتایج گوگل انتخاب کرده و وارد آن شوید.

برای دانلود فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید از منوی رنگی موجود در صفحه سمت راست انتخاب کرده و روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از انتخاب گزینه ” سراسری ” لینک های فعال تمام آزمون ها نمایش داده خواهند شد. روی لینک ” راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو دانشگاه ها و موسسات عالی ” کلیک کنید.

همانطو که گفته شد، پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور، می توانید فرم پیش نویس انتخاب رشته را در انتهای این دفترچه مشاهده کنید. همچنین می توانید فرم مربوطه را پرینت نموده و اولویت بندی کد رشته ها را پیش از نهایی کردن کد رشته ها در این فرم وارد کنید.

نمونه فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان می توانند طبق مراحلی که در در متن فوق توضیح داده شد، دفترچه مربوطه را دانلود کرده و اقدام به تکمیل آن نمایند. نمونه ای از فرم انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ در ادامه قرار داده شده است.

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

نکات تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

دفترچه راهنمای فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری، از طریق سایت سازمان سنجش و هم زمان با آغاز فرآیند انتخاب رشته آزمون در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

نحوه اولویت بندی کد رشته ها در انتخاب رشته کنکور سراسری اهمیت زیادی داشته و داوطلبان باید شرایط رشته ها و دانشگاه های مختلف را بررسی کرده وبر اساس علاقه و شرایط موجود، فرم انتخاب رشته کنکور سراسری را پر کنند.

به دلیل اهمیت انتخاب رشته، توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته، مقاله مربوط به نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ را با دقت مطالعه کنند و در صورت نیاز می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و از راهنمایی های آنها جهت انجام فرآیند انتخاب رشته کمک بگیرند.

علاقه داوطلبان، هزینه و کیفیت دانشگاه در انجام یک انتخاب رشته اصولی بسیار اهمیت داشته و حتما باید بررسی شوند.

[contact_info title= “فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲”]

کلام پایانی

در مقاله فوق در خصوص فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ و نحوه دانلود آن مطالبی ارائه شده است. پیشنهاد می کنیم قبل از انجام فرآیند انتخاب رشته، با کارشناسان تحصیلی مشورت کرده و از راهنمایی های آنها در جهت انجام یک انتخاب رشته اصولی کمک بگیرید. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

همچنین ببینید

انتخاب-رشته-کنکور-انسانی-1400

انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۰

[contact_info title= “انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۰”] در کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم انسانی تنوع …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.