خانه / ثبت نام بدون کنکور / ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

دانشگاه های سراسری که عبارتند از دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان، برخی از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون آزمون ارائه نمودند و این بدان معناست که متقاضیان می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری و براساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند. از این رو قصد داریم در این مطلب به طور اختصاصی به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ بپردازیم.

افرادی که داوطلب شرکت در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری هستند، باید پیش از ثبت نام در آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی موجود در دفترچه را مطالعه کرده و پس از بررسی و اطلاع از موارد ذکر شده، در صورت واجد شرایط بودن، جهت انجام فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ اقدام نمایند.

بخش زیادی از ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات، به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان انجام می گیرد. در واقع تنها ۱۵ درصد از رشته محل های تحصیلی از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد و ۸۵ درصد از کد رشته ها، تنها بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان انجام می شود. در ادامه این مقاله زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ و همچنین شرایط و نحوه نام نویسی در آن را ذکر کرده ایم.

[contact_info title= “ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲”]

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهرماه ۱۴۰۲

تمام اقدامات مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، به صورت اینترنتی انجام شده و متقاضیان می توانند در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش برای نام نویسی در آزمون اقدام کنند.

البته تاکنون اطلاعیه ای در خصوص زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ منتشر نشده است. اما طبق سال های گذشته پیش بینی می شود در اواخر تیرماه فرآیند ثبت نام انجام شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری آذرماه ۱۴۰۲

ثبت نام در دانشگاه های بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲، در هر دو نیمسال مهر و بهمن ماه انجام می شود و افرادی که متقاضی ثبت نام در این آزمون هستند، می توانند در بازه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش، جهت ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. البته تاکنون اطلاعیه ای در خصوص زمان دقیق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ منتشر نشده است. اما با توجه به سال های گذشته می توان پیش بینی کرد، فرآیند ثبت نام بدون کنکور نیمسال بهمن، در آذرماه انجام شود.

جهت اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ کلیک کنید

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ به صورت کامل شرح خواهیم داد.

  • ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه ” سراسری
  • کلیک بر روی لینک “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه سال ۱۴۰۲
  • انتخاب گزینه “خرید کارت” از منوی سمت راست و پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری
  • کلیک بر روی گزینه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه سال ۱۴۰۲” و انتخاب گزینه “تایید و ادامه
  • وارد کردن اطلاعات خواسته شده و مشخص کردن درگاه پرداخت مورد نظر و کلیک بر روی گزینه “تایید و ادامه
  • یادداشت کد پیگیری پرداخت و مطالعه کردن قوانین و فعال نمودن گزینه “ادامه روند پرداخت
  • وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و کلیک بر روی گزینه “پرداخت
  • بازگشت به صفحه اول و انتخاب گزینه “ثبت نام جدید
  • وارد کردن سریال ثبت نام خریداری شده و فعال کردن گزینه “تایید

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

ابتدا سایت سنجش به نشانی sanjesh.org را در مرورگر خود وارد کرده و در ادامه گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

روی لینک “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه سال ۱۴۰۲″ کلیک نمایید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

پیش از آغاز فرآیند نام نویسی باید گزینه “خرید کارت” را از منوی سمت راست انتخاب کرده و هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را پرداخت کنید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

در ادامه گزینه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه سال ۱۴۰۲” را انتخاب کرده و بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

اطلاعات خواسته شده در بخش های مختلف را وارد کرده و در انتها روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

کد پیگیری را دریافت کرده و جایی یادداشت کنید. پس از مطالعه قوانین و فعال کردن تیک آن، گزینه “ادامه روند پرداخت” را لمس نمایید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و گزینه “پرداخت” را فشار دهید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

سپس به صفحه مربوط به ثبت نام برگشته و گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

در انتها، سریال ثبت نام خریداری شده را در بخش مربوطه وارد کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بدون پرداخت هزینه

اگر در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشید، می توانید بدون پرداخت هزینه و با کلیک بر روی گزینه “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری ۱۴۰۲” فرآیند مربوطه را انجام دهید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

شرایط ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور، شامل شرایط عمومی و اختصاصی بوده و داوطلبان در صورتی که واجد تمامی شرایط و موارد ارائه شده باشند، می توانند اقدام به ثبت نام نمایند. در غیر این صورت، ثبت نام افراد لغو خواهد شد.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

  • اعتقاد داشتن به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سابقه عضویت در سازمان های غیر قانونی، فراماسونری و وابستگان آن ها
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم مخالفت و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم برخورداری از فساد اخلاقی
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

  • دارا بودن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید و یا گواهینامه پیش دانشگاهی دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم یا داشتن مدرک کاردانی (این مدارک می بایست حداکثر تا آخرین روز ثبت نام، در شهریور ماه سال ۱۴۰۲، اخذ شوند.)
  • دارندگان دیپلم سالی واحدی یا ترمی واحدی رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش که مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ندارند مجاز به ثبت نام نیستند.
  • داوطلبان می بایست معدل کل و کتبی خود را به صورت دقیق در فرم تقاضانامه ثبت نام درج نمایند و در صورت مغایرت، پذیرش فرد لغو خواهد شد.
  • کلیه دانشجویان در حال تحصیل می توانند بدون انصراف از دانشگاه، نام نویسی خود را انجام دهند و در صورت قبولی نهایی انصراف خود از دانشگاه قبلی را ثبت کنند.
  • همچنین اخذ مدرک تحصیلی مورد نظر (دیپلم یا پیش دانشگاهی) برای متقاضیان تحصیل در رشته های بدون کنکور نیمسال مهر ماه و بهمن ماه دانشگاه های سراسری، حداکثر تا پایان تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ الزامی می باشد.
  • دانشجویان نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان یا دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بین المللی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند، مجاز به نام نویسی در این مرحله از ثبت نام می باشند. لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان می بایست در صورت پذیرش، از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی آن را به موسسه آموزش عالی مربوطه تحویل دهند. این دسته از پذیرفته شدگان می بایست مدارک رشته قبلی خود را دریافت نموده و به دانشگاه جدید ارائه دهند.
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه که در دوره معافیت تحصیلی هستند، برای ثبت نام و انتخاب رشته نیمسال مهرماه، باید واجد شرایط مربوطه مطابق با مقررات نظام وظیفه عمومی باشند.

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان پیش از ثبت٬نام ابتدا باید آگاهی کامل از مدارک لازم را داشته باشند و قبل از انجام فرآیند ثبت نام این مدارک را آماده کنند. مدارک ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ به صورت زیر می باشد.

  • اطلاعات فردی و شناسنامه ای
  • عکس ۳*۴ یا ۴*۶ رنگی با زمینه سفید داوطلب که در سال جاری گرفته شده باشد
  • عنوان و معدل مدرک فارغ التحصیلی دیپلم (فارغ التحصیلان رشته نظری معدل کتبی و فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش معدل دیپلم آن ها را محاسبه می شود)
  • اطلاعات محل سکونت و شماره تلفن ثابت و همراه

[contact_info title= “ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲”]

کلام آخر

در مقاله فوق در خصوص نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲، زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲، شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ و همچنین مدارک لازم جهت ثبت نام، مطالبی ارائه کرده ایم. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.