خانه / کنکور سراسری / زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری
زمان-ویرایش-انتخاب-رشته-کنکور-سراسری
زمان-ویرایش-انتخاب-رشته-کنکور-سراسری

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان-ویرایش-انتخاب-رشته-کنکور-سراسری
زمان-ویرایش-انتخاب-رشته-کنکور-سراسری

[contact_info title= “زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری”]

هر داوطلب کنکور سراسری با حیاتی ترین و اساسی ترین مرحله تحصیل خود یعنی مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری مواجه شده و می بایست جهت قبولی در این مرحله از کنکور سراسری، تمام تلاش خود را به کار گرفته و از آن به نحو صحیح جهت پیروزی خود در کنکور سراسری استفاده نماید. در اغلب موارد داوطلبان خود اقدام به انتخاب رشته کرده و دسته ای دیگر، از توانایی های مشاور در این زمینه استفاده می کنند. اما گاهی شاهد انتخاب رشته هایی می باشیم که داوطلب براساس صلاحدید خود نیازبه ویرایش در این قسمت پیدا می کند که به دلیل سوالات داوطلبان در خصوص این مورد با مرکز الو مشاوره، بنا دانستیم تا بندهایی را جهت تکمیل کردن اطلاعات داوطلبان ارائه دهیم.

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹

در پی اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹ در دهه دوم مردادماه، سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری کارشناسی پیوسته ۹۹ در وبگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور فعال شده و تمامی داوطلبانی که در آزمون سراسری و هماهنگ ۱۲ و ۱۳ تیرماه حضور داشته اند در صورت واجد شرایط بودن و مجاز شدن قادر به انتخاب رشته خواهند بود. داوطلب می بایست در زمان معین شده از سوی سازمان سنجش کشور، در صورت تمایل به انتخاب رشته خود اقدام کرده و ۱۵۰ کد رشته محل را در لیست انتخابی خود درج نماید. همانطور که قبلا اشاره شد، برخی از متقاضیان به دلایلی مختلف اعم از اضافه نمودن کدرشته محل و یا حذف آن و یا حتی تغییر دادن ترتیب چیدمان کدهای انتخابی خود، نیاز به ویرایش را لیست خود احساس می نمایند. لذا سازمان سنجش کشور به تمامی داوطلبان این امکان را داده تا به صورت نامحدود، رشته محل های خود را ویرایش نمایند. داوطلبان می توانند پس از ثبت انتخاب رشته خود و قبل از اتمام بازه زمانی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ با مراجعه به سایت مذکور اقدام به ویرایش انتخاب رشته خود نمایند. البته پس از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور سراسری نیز سازمان سنجش مهلتی را جهت ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری در نظر می گیرد. به محض مشخص شدن مهلت مجدد، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام انتخاب رشته انجام خواهد شد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹

در پی اعلام نتایج کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته کلیه گروه های آزمایشی به صورت جداگانه (غیر از گروه زبان و هنر ) بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور منتشر خواهد شد. به کلیه داوطلبان توصیه می شود ، قبل از ثبت رشته های انتخابی خود ، از مطالعه شرایط و ضوابط موجود در دفترچه مذکور غافل نشوند و پس اطلاع از تمامی شرایط و مقررات یاد شده ،اولویت های خود را با صحیح ترین چیدمان به ثبت برسانند. داوطلبان جهت مشاهده دفترچه می توانند از وب سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی ۹۹
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی ۹۹
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی ۹۹
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان ۹۹
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۹۹

اصلاحیه دفترچه کنکور سراسری ۹۹

معمولا ۳ الی ۵ روز پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، دفترچه ای با عنوان اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار گرفته که شامل اصلاحاتی از جمله حذف برخی کدرشته محل ها و همینطور اضافه شدن برخی دیگر و یا حتی تغییر کدرشته محل می باشد. داوطلبان می بایست پس از انتشار اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته ، لیست انتخاب رشته خود را مرور کرده و در صورت نیاز آن را ویرایش نمایند. لازم به ذکر است ،این امکان به تمامی داوطلبان کنکور سراسری داده شده تا در صورت لزوم ، نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹

 پروسه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری، همانند انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • وارد صفحه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید
  • از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کرده و پس از باز شدن صفحه، بر روی لینک سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری کارشناسی پیوسته ۹۹ کلیک نمایید.
  • پس از وارد نمودن اطلاعات شخصی خود، وارد پورتال تحصیلی خود شده و نسبت به ویرایش اطلاعات انتخاب رشته خود اقدام نمایید.

برای یک انتخاب رشته بدون نقص چه مواردی را می بایست رعایت کنیم؟

شاید این سوال برای شما نیز به عنوان یک داوطلب کنکور سراسری مطرح شود. بنابراین ما پاسخ این سوال را در این بند در اختیار شما خواهیم گذاشت.با توجه به روال هرساله ،کنکور سراسری در سال های متمادی برگزار شده و داوطلبان کثیری با انتخاب رشته دقیق خود در دانشگاه و رشته مدنظر خود پذیرش شده اند. اما در مقابل متاسفانه داوطلبانی بودند که با نادیده گرفتن نکات ریز نحوه انتخاب رشته، به رشته مورد علاقه خود دست پیدا نکردند و یک سال از پذیرش به دانشگاه بازماندند.

  • دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ،منبع کلیه سوالات شما خواهد بود که لازم است پیش از انتخاب رشته بر روی شرایط و ضوابط دفترچه متمرکز شوید.
  • جهت انتخاب رشته صحیح و بی نقص بهتر است رشته های انتخابی خود را در فرم پیش نویس موجود در آخرین صفحه دفترچه وارد کرده و اولویت بندی نمایید. این عمل از بروز خطاهایی که سبب اشتباه وارد کردن اولویت ها شود ، ممانعت خواهد کرد.
  • شما مجاز به انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل می باشید. مشاوران الو مشاوره به شما توصیه می کنند از تمامی فرصت ها و انتخاب های خود نهایت استفاده را ببرید.
  • رشته محل هایی که پذیرش شما در آن ها با احتمال بسیار کمی روبه رو می باشد، در اولین اولویت های خود قرا دهید. این نوع اولویت بندی خوش بینانه ، شانس پذیرش شما را افزایش خواهد داد.
  • در انتخاب رشته های میانی خود، اولویت های خود را به صورت واقع بینانه ثبت نمایید. با توجه به انتخاب رشته سال های قبل، پذیرش شما معمولا در یکی از این رشته محل ها صورت خواهد گرفت.
  • در قسمت آخر انتخاب رشته خود، کد رشته محل هایی را انتخاب نمایید که شانس پذیرش شما با احتمال بالای ۷۰ درصد وجود دارد. به عبارت دیگر حالت بدبینانه انتخاب رشته خود را در نظر گرفته و در کدرشته محل های مربوط را در لیست خود اضافه نمایید.
  • بسیاری از داوطلبان ، با توجه به این که رتبه قبولی عالی را در کارنامه خود درج کرده اند ، صرفا کدرشته محل هایی را مدنظر می گیرند که جایگاه خوبی نسبتا به سایر کدرشته محل ها دارند. این دسته از داوطلبان شانس پذیرش خود را کاهش داده و ممکن است با توجه به نمره کسب شده از پذیرش در دانشگاه یکسال محروم باشند.
  • تعدادی از داوطلبان جهت اطمینان بیشتر در روند انتخاب رشته، از مشاوران متخصص در این زمینه کمک می گیرند که البته باعث بالا رفتن احتمال پذیرش این دسته از داوطلبان خواهد شد. اما نکته قابل توجه این است که قبل از ثبت انتخاب رشته خود ، آن را با دقت بررسی و سپس ثبت نهایی نمایید.
  • پس از اتمام انتخاب رشته، داوطلب باید توجه داشته باشد که کد ۱۶ رقمی موجود در پایان انتخاب رشته را دریافت  نماید که این کد نشان دهنده ی ثبت و تایید انتخاب رشته داوطلب می باشد.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۹۹ :

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری
چند نکته طلایی برای انتخاب رشته
انتخاب رشته کنکور تجربی ۹۹
راهنمای انتخاب رشته ریاضی
راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور سراسری
راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر
اشتباه در انتخاب رشته

[entekhab]

[contact_info title= “زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

یک نظر

  1. اقعا عالی بدردم خورد ممنون واقعا بابت زمانی که میزارید

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.