خانه / انتخاب رشته / دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی
دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی”]

زمان برگزاری کنکور سراسری ریاضی ۹۹ همراه با پنج گروه آزمایشی دیگر در روز های ۱۲ و ۱۳ تیرماه بوده است و داوطلبان بایستی با دریافت کارت ورود به جلسه کنکور برای حضور در آزمون اقدام می نموند. پس از برگزاری کنکور سراسری نوبت به مرحله حساس انتخاب رشته می رسد و با توجه به اهمیتی که انتخاب رشته در افزایش شانس پذیرش داوطلبان دارد باید برای انجام آن حساسیت کافی را داشت.

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور آشنایی داوطلبان با شرایط و ضوابط انتخاب رشته ، ذفترچه ای با عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای هر یک از گروه های آزمایشی منتشر می کند که در ادامه مطلب لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی  را قرار داده ایم.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی ۹۹ به صورت مجزا از سایر گروه های آزمایشی منتشر می شود.

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۹

داوطلبانی که ثبت نام کنکور ریاضی را انجام داده اند و متقاضی انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی هستند ، می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ، وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی ۹۹ را دانلود و با توجه به دوره هایی که در آن مجاز به انتخاب رشته شدند ، رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد نمایند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی

دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۹

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال خواهد شد)

پیوست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹

اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹

در حال حاضر به دلیل عدم آغاز فرایند انتخاب رشته ، دفترچه راهنما منتشر نشده است اما به محض انتشار در این مطلب قرار داده می شود. لازم به ذکر است که ممکن است پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته ، ممکن است برخی از دانشگاه ها تغییراتی در تعداد و ظرفیت پذیرش رشته های خود اعمال کنند که سازمان سنجش این تغییرات را در قالب اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر خواهد کرد.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۹

نتایج اولیه کنکور سراسری ریاضی تحت عنوان کارنامه کنکور سراسری  در نیمه اول مرداد ماه منتشر می شود و دفترچه انتخاب رشته نیز همزمان با اعلام نتایج در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. در حال حاضر اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش مبنی بر زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی ۹۹ منتشر نشده است اما شما داوطلبان می توانید با پیگیری اخبار تلگرام کانال الو مشاوره ، از آن مطلع شوید.

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی ۹۹

داوطلبان متقاضی انتخاب رشته ریاضی پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور می بایست مراحل زیر را برای انتخاب رشته خود طی کنند :

برای تکمیل فرم انتخاب رشته ، رشته های انتخابی خود را به ۳ قسمت انتخاب های خوش بینانه ، انتخاب های معقولانه و انتخاب های بدبینانه دسته بندی کنید. پس از تقسیم بندی ۲۰ درصد از کل رشته ها را در لیست انتخاب های خوش بینانه قرار دهید و سپس ۵۰ درصد را در لیست انتخاب های معقولانه و واقع بینانه و ۳۰ درصد هم در لیست انتخاب های بدبینانه قرار دهید. بر اساس اولویت علاقه شخصی رشته های اضافی را از لیست خود حذف نمایید. در  خصوص بازار کار و شرایط  رشته ها به خوبی تحقیق کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

سوالات متدوال داوطلبان

  • دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی چه زمانی منتشر می شود ؟

همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و در نیمه اول مرداد ماه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور وسط سایت سنجش منتشر خواهد شد

  •  نحوه دسترسی به دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی به چه صورت می باشد ؟

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۹ از سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور و هم چنین سایت الو مشاوره قابل دریافت می باشد.

  • دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟

تمامی کد رشته های ارائه شده در دانشگاه های سراسری کشور به علاوه سهمیه های مجاز ، شرایط ، جزئیات انتخاب رشته و … در دفترچه انتخاب رشته موجود است

  • آیا دفترچه انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری مشترک است ؟

خیر ، داوطلبان برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.