خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
ثبت-نام-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

ثبت-نام-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

[contact_info title= “ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”]

در گذشته داوطلبان کنکور که قصد انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد را داشتند می بایست علاوه بر کنکور سراسری در کنکور دانشگاه آزاد نیز شرکت می کردند ولی طی سال های اخیر کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است و نیازی نیست داوطلبان در دو آزمون مختلف شرکت کنند . در واقع داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در یک آزمون واحد شرکت خواهند کرد و حتی نیازی به ثبت نام جداگانه ندارند . داوطلب با ثبت نام در کنکور سراسری و شرکت در کنکور سراسری چنانچه رتبه لازم را کسب کند ، می تواند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز شرکت نماید . در ادامه به طور مفصل به ثبت نام کنکور سراسری ( دانشگاه آزاد ) ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت .

[point1 title= ” ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ در زمان مقرر از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد .”]

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

ما در این قسمت به زمان و نحوه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت . در واقع شما پس از مطالعه این مطلب قادر خواهید بود به تنهایی و بدون نیاز به مراجعه به کافی نت اقدامات لازم را جهت ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ انجام دهید . البته در صورت تمایل نیز می توانید با مرکز الو مشاوره تماس بگیرید تا کارشناسان ما اقدام به ثبت نام شما در کنکور سراسری ۱۴۰۰ نمایند .

تاریخ ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

در خصوص پر تکرارترین سوال داوطلبان یعنی زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ ، لازم به توضیح است که هر ساله ثبت نام کنکور از اواسط و یا اواخر بهمن ماه آغاز و تا اوایل اسفند ماه ادامه می یابد. بنابراین پیش بینی می شود، ثبت نام کنکور سال ۱۴۰۰ نیز از اواخر بهمن ماه سال ۹۹ آغاز گردد. البته در حال حاضر تاریخ ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ به طور دقیق مشخص نشده است. به محض مشخص شدن، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. ضمنا علاوه بر پیگیری مطالب سایت الو مشاوره، با عضویت در کانال تلگرام کنکور نیز در جریان آخرین اخبار کنکور ۱۴۰۰ قرار خواهید گرفت. لینک عضویت در کانال تلگرام کنکور در انتهای همین مطلب قرار دارد.

📣 ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۱۲ لغایت ۱۸ بهمن ماه سال ۹۹ انجام خواهد شد .

📢 داوطلبانی که از ثبت نام در بازه زمانی اولیه جا مانده اند، می توانند در بازه زمانی ۱۰ لغایت ۱۳ اسفند ماه نسبت به ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ اقدام نمایند.  

نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد ، داوطلبان دانشگاه آزاد نیازی به ثبت نام مجزا از کنکور سراسری ندارند و تمامی داوطلبان می بایست اقدام به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری نمایند . پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ ، داوطلبان دانشگاه آزاد می توانند به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و اقدام به انتخاب رشته نمایند . نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ به شرح ذیل می باشد :

در ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ را دانلود و با دقت مطالعه کنید . سپس به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید . پس از ورود به سایت سنجش از منوی موجود در سمت راست صفحه بر روی گزینه “کنکور سراسری” کلیک کنید .

در صفحه جدید روی لینک “ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰” کلیک کنید . در گام بعدی ، بر روی لینک “خرید سریال ثبت نام” کلیک نموده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

توجه داشته باشید که گروه آزمایشی خود را درست مشخص نمایید.

نکته: چنانچه تمایل به ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور را دارید ، گزینه علاقمندی آن را فعال کنید.

سپس هزینه ثبت نام را از طریق کارت های عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم هستند، پرداخت کنید. پس از دریافت کد پیگیری ، بایستی مجددا به سامانه ثبت نام مراجعه نموده و شماره سریال را در فیلد مربوطه درج کنید. پس از انجام تمام مراحل فوق بایستی نوع مدرک دیپلم خود را انتخاب و بر روی “تایید” کلیک کنید. سپس سوابق تحصیلی خود را به ثبت کنید. همانند تصویر بایستی کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی خود را در فیلدهای مشخص شده درج کنید.

در نهایت عکس داوطلب را بارگذاری و فرم ثبت نام را تکمیل کنید و شماره پرونده و کدپیگیری را پرینت گرفته و تا پایان مراحل پذیرش در کنکور سراسری نزد خود نگه داری نمایید.

سوالات متداول

  • داوطلبان دانشگاه آزاد برای ثبت نام می بایست از طریق چه سایتی اقدام نمایند ؟

از آن جا که طی سال های اخیر کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است ، بنابراین نیازی به ثبت نام جداگانه ندارند و تمامی داوطلبان برای ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۰ می بایست از طریق سایت سنجش اقدام نمابند .

  • ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد در چه تاریخی انجام خواهد شد ؟

ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۱۲ لغایت ۱۸ بهمن ماه انجام خواهد شد .

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ :

تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری 
محرومیت از کنکور سراسری
دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
زمان برگزاری کنکور سراسری
ویژگی یک برنامه ریزی اصولی و قابل اجرا
تاثیر معدل در کنکور
دریافت کد نظام وظیفه
فهرست حذفیات کنکور سراسری انسانی – تجربی – ریاضی

[konkor]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

زمان-اعلام-نتایج-نهایی-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] داوطلبان دانشگاه آزاد در بازه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.