خانه / کارشناسی ارشد / زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد
زمان-برگزاری-کنکور-کارشناسی-ارشد-سراسری-و-آزاد

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد

زمان-برگزاری-کنکور-کارشناسی-ارشد-سراسری-و-آزاد

[contact_info title= “زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد”]

امسال نیز ثبت نام کنکور ارشد سراسری و ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ ادغام شده و یک آزمون جامع برگزار خواهد شد. بر این اساس تمامی دانشگاه های سراسری (روزانه ، نوبت دوم ، غیر انتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد از طریق برگزاری آزمون یکپارچه توسط سازمان سنجش اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.سازمان سنجش در جدول زمان بندی، تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ را مشخص می کند و از طریق سایت سازمان به نشانی sanjesh.org به اطلاع داوطلبان می رساند. در ادامه مطلب به جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پرداخته شده است و چنانچه پس از مطالعه آن نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید.

[point1 title= “کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد به صورت مشترک و یکپارچه برگزار خواهد شد.”]

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد ۱۴۰۰

سازمان سنجش آموزش کشور طبق روال سالیان گذشته از طریق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع فوق لیسانس می نماید. متقاضیان تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد به منظور شرکت در این آزمون در ابتدا باید فرم اینترنتی ثبت نام کارشناسی ارشد را تکمیل نموده و علاقه مندی خود را اعلام نمایند. این فرم در بازه زمانی مشخصی بر روی سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قرار گرفته و امکان درج اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلب را فراهم می کند. متقاضیان پس از مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ و تکمیل فرم ثبت نام تا زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فرصت خواهند داشت به مطالعه منابع مفید پرداخته و با برنامه ریزی دقیق و حساب شده خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده نمایند .
بر اساس تقویم زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش، زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد ۱۴۰۰ روزهای پنجم، ششم و هفتم خرداد ماه خواهد بود .

کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد سراسری و آزاد ۱۴۰۰

کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد باید طبق حوزه امتحانی مشخص شده بر روی کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد در جلسه آزمون حضور یابند.
نکته : داوطلبان توجه داشته باشند که برخی از رشته ها دارای آزمون عملی هستند و باید پس از حضور در آزمون ارشد ، در آزمون عملی آن رشته نیز شرکت نمایند. برای اطلاع از  زمان برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد بر روی لینک کلیک کنید.

کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد تنها از طریق سایت سازمان سنجش و بصورت اینترنتی قابل دریافت است. بدین شکل که هر فرد باید با داشتن اطلاعات ثبت نام آزمون ، وارد سایت سنجش شده و بعد از دریافت کارت  اقدام به پرینت ( چاپ ) آن کند نحوه دریافت کارت به دو صورت است :

  1. شماره پرونده + کدپیگیری ثبت نام
  2. شماره پرونده + شماره شناسنامه + کدملی

البته داوطلبانی که فاقد شماره پرونده و یا کدپیگیری ثبت نام می باشند ، می توانند از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آن ها را بازیابی کنند و سپس نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند.

همزمان با انتشار کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد ۱۴۰۰ ، امکان ویرایش برخی از اطلاعات در سایت سنجش فراهم می شود بدین صورت که داوطلبان پس از مشاهده کارنامه چنانچه اطلاعات اشتباهی مشاهده کردند می توانند از طریق لینک “ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد” اقدام به ویرایش اطلاعات نمایند.
البته ویرایش برخی از اطلاعات نظیر عکس، جنسیت، نوع زبان خارجی و معلولیت فقط از طریق مراجعه به باجه های رفع نقص سازمان سنجش امکان پذیر است. داوطلبان توجه داشته باشند که حتما پیش از زمان برگزاری آزمون ارشد اطلاعات اشتباه را تصحیح نمایند تا در روز برگزاری آزمون با مشکلی مواجه نشوند.

سوالات متدوال داوطلبان

بله به دلیل ادغام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد، داوطلبان دانشگاه آزاد نیز در کنکور کارشناسی ارشد سراسری شرکت خواهند کرد.

  • برگزاری رشته های شناور معمولا در چه تاریخی است ؟

در حال حاضر تاریخ برگزاری رشته های اصلی و شناور کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مشخص نشده است .

  • چگونه از آدرس محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد مطلع شویم؟

آدرس محل حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ بر روی کارت ورود به جلسه آزمون  درج می گردد.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه داوطلبان

منابع کنکور کارشناسی ارشد
شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
شهریه کارشناسی ارشد
زمان برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد
اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد
راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد
زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد
ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
انتخاب رشته مجازی کنکور کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.