خانه / انتخاب رشته / ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
[contact_info title= “ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد”] 

پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته اقدام به ثبت انتخاب های خود می کنند در برخی از مواقع داوطلبان ممکن است که در انتخاب های خود دچار اشتباه شده باشند و یا ممکن است که بخواهند که در انتخاب خود و نحوه اولویت بندی انتخاب هایشان تغییراتی به وجود آورند علاوه بر این داوطلبان ممکن است که زمان انتخاب رشته اولیه را فراموش کرده باشند و یا اینکه به هردلیلی از انتخاب رشته منصرف شده باشند و بخواهند شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه ها امتحان کنند.

سازمان سنجش برای دوره های سراسری و سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشگاه آزاد برای این داوطلبان فرصتی دوباره تحت عنوان “ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد” و یا “مهلت مجد انتخاب رشته” بوجود آورده است که این قبیل داوطلبان بتوانند فرصتی دوباره برای انتخاب رشته داشته باشند در این مقاله سعی داریم که موضوع ویرایش  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد هم در دانشگاه های آزاد،و هم در دانشگاه های سراسری را به طور مفصل شرح دهم.

ویرایش انتخاب رشته کنکورکارشناسی ارشد سراسری ۹۸

کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، می توانند از روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه لغایت روز یکشنبه ۲۳ تیرماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه و انتخاب رشته نمایند.

  • زمان ویرایش انتخاب رشته 

ویرایش فرم انتخاب رشته از آغاز انتخاب رشته ۱۹تیرتا اتمام آن ۲۳ تیر امکان پذیر است ،به این صورت که چنانچه داوطلبی انتخاب رشته خود را تکمیل کرده باشد در طی این بازه زمانی مجددا می تواند وارد سایت سازمان سنجش شده و فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کند.طبق اطلاعیه سامان سنجش، اصلاحات جدید دفترچه انتخاب رشته ، ۲۳ تیر منتشر می‌شود و داوطلبانی که قبلاً نیز انتخاب رشته کرده اند امکان ویرایش و اصلاح انتخاب رشته دارند.

  • نحوه ویرایش انتخاب رشته

داوطلبانی که قصد ویرایش انتخاب رشته خود را دارند ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی الکترونیکی sanjesh.org شوند و  سپس از سمت راست سایت ، وارد صفحه “کارشناسی ارشد” شده و بر روی عبارت “سامانه جامع آزمون تحصیلات تکمیل ۹۸” کلیک کنید.

با ورود به صفحه جدید اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و سپس امکان دسترسی به صفحه  اختصاصی خود را خواهید داشت با ورود به پرتال شخصی خود و کلیک بر  روی عبارت “ویرایش انتخاب رشته” ، فرم ثبت شده شما ، نمایش داده خواهد شد که می توانید انتخاب رشته خود را که شامل حذف ،جابه جایی و اضافه است تغییر دهید. قبل از کلیک بر روی ثبت مجددا اطلاعاتتان را بررسی کنید وسپس کلمه تائید را کلیک کنید.

  • نکات مهم

باتوجه به اطلاعیه جدید سازمان سنجش مبنی بر منتشر شدن اصلاحات جدید در تاریخ ۲۳تیر که شامل ایجاد رشته جدید ، پذیرش دانشگاه جدید ، حذف رشته یا اصلاح عنوان گرایش در برخی از رشته ها باشند داوطلبان می بایست مجددا انتخاب های خود را مورد بررسی قرار دهند تا درصورت انتخاب هریک از رشته – محل ها که اصلاحات بر روی آن ها اعمال شده است اقدام به تصحیح آن نمایند.

ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد به فاصله کوتاهی از انتخاب رشته دانشگاه های روزانه آغاز می شود و داوطلبان می توانند با در داشت داشتن کد دسترسی که در انتهای کارنامه ی اعلام نتایج برروی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد به ثبت انتخاب های خود در سامانه ی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بپردازند. گاهی اوقات داوطلب پس از انجام انتخاب رشته و اتمام آن ممکن است بخواهد تغییراتی در فرم انتخاب رشته خود بدهد،که سامانه دانشگاه آزاد این امکان ویرایش رابرای داوطلبان فراهم آورده است.

  • زمان ویرایش انتخاب رشته

هرساله سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی زمانی را برای  ویرایش انتخاب رشته به ثبت نام کنندگان در انتخاب رشته کارشناسی ارشد اختصاص می دهد اما باید این نکته رابیان کنیم که امکان ویرایش برای کسانی که انتخاب رشته خود را انجام داده اند و می خواهند تغییراتی را در آن به وجود آورند حتی در طی زمان ثبت نام انتخاب رشته وجود دارد.معمولا زمان اختصاص یافته به محض اتمام ثبت نام انتخاب رشته آغاز می شود و به مدت ۳ الی ۵ روز ادامه خواهد داشت.از آنجایی که زمان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری ۱۹ تیر لغایت ۲۵ بوده است. پیش بینی می شود که انتخاب رشته دانشگاه های آزاد از به فاصله کوتاهی از اتمام انتخاب رشته دانشگاه های آزاد آغاز می شود و داوطلبان می توانند که انتخاب های خود را به ثبت برسانند

  • نحوه ویرایش انتخاب رشته

برای انجام ویرایش انتخاب رشته در سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی داوطلبان می بایست مراحل زیر را طی کنند:

مراجعه به سایت azmoon.org و ورود به سامانه “انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹”

 با وارد کردن اطلاعات خواسته شده به صفحه ی اطلاعات مربوط به خود هدایت می شوید

بر روی گزینه “ویرایش انتخاب رشته” که در منوی سمت راست قرار دارد کلیک نمایید.

در صفحه پیش رو تمامی رشته محل های انتخابی شما نمایش داده خواهد شد.

حال می توانید نسبت به حذف یا ایجاد رشته جدید و جابجایی اولویت های خود اقدام نمایید.

چنانچه در زمینه انتخاب رشته ابهامی برای شما وجودداشت و نیاز به راهنمایی های بیشتر دراین زمینه داشتید می توانید با مشاوران ما در مرکز تخصصی الو مشاوره  با سال ها تجره کاری در این زمینه تماس حاصل فرمائید.

[banner]

[contact_info title= “ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.