خانه / کارشناسی ارشد / منابع کنکور کارشناسی ارشد
منابع-کنکور-کارشناسی-ارشد

منابع کنکور کارشناسی ارشد

منابع-کنکور-کارشناسی-ارشد

[contact_info title= “منابع کنکور کارشناسی ارشد”] 

داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد وزارت علوم اعم از دانشگاه های سراسری و آزاد می بایست در آزمون کارشناسی ارشد سراسری ثبت نام و شرکت نمایند. زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ اواسط آذر ماه و زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۰ می باشد. داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ طی تماس با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره خواستار اطلاع از منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته های مختلف هستند. از این رو بر آن شدیم تا در ابن مطلب به متداول ترین سوالات داوطلبان از جمله منابع آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ و شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ بپردازیم. بنابراین چنانچه شما نیز داوطلب آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ هستید، توصیه می کنیم با مطالعه این مطلب و اطلاع از منابع معرفی شده، در بازه زمانی باقی مانده تا زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، اقدام به برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد نمایید.

[point1 title= “منابع آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به دلیل ادغام در ثبت نام  برگزاری، یکسان می باشد.”]

منابع کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

سازمان سنجش آموزش کشور، هر ساله قبل از زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد اقدام به انتشار دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می نماید. در این دفترچه علاوه بر اطلاعات مربوط به ثبت نام تا اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد، کد رشته ها، عناوین و ضرایب دروسی امتحانی نیز قرار داده می شود. البته ملاک اصلی پذیرش کنکور کارشناسی ارشد ۹۹، عنوان رشته و گرایش در هر کد رشته امتحانی خواهد بود و عنوان رشته امتحانی صرفا برای ثبت نام و انجام امور اجرایی آزمون می باشد. اینکه رشته یا گرایش های مختلف در ذیل هر رشته (مجموعه) امتحانی درج شده است، لزوما به منزله پذیرش دانشجو در آن رشته یا گرایش نیست. جزئیات پذیرش دانشجو در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ (دفترچه شماره ۲) حسب مورد توسط سازمان سنجش آموزش کشور یا دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

جهت اطلاع از منابع و ضرایب آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ کلیک کنید.

(به محض مشخص شدن، لینک بالا فعال خواهد شد.)

نحوه ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

سال های گذشته، ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا انجام می پذیرفت ولی طی سال های گذشته، سنجش و پذیرش داوطلبان دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد نیز از طریق آزمون سراسری و تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. بنابراین چنانچه شما داوطلب دانشگاه سراسری (دوره روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی) و یا دانشگاه آزاد هستیذ، می بایست با مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به ثبت نام نموده و در آزمون کارشناسی ارشد سراسری شرکت نمایید. البته لازم به ذکر است که مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد همچنان به صورت جداگانه برگزار خواهد شد. 

شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد

شرایط عمومی

  1. اعتقاد به دین اسلام و یا یکی ادیان تصریح شده در قانون اساسی جهموری اسلامی ایران
  2. عدم عناد و کینه نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. عدم اشتهار به فساد اخلاقی
  4. عدم سابقه عضویت در گروه های ضد انقلابی
  5. عدم ارتکاب به اعمال خلاف قوانین شغلی و تحصیلی در مدت زمان تحصیل و یا اشتغال

شرایط اختصاصی

  1. فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی که داوطلب شرکت در  آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ هستند، بایستی تعهد خدمت خود را به پایان رسانده باشند.
  2. داوطلبان شاغل در آموزش و پرورش بایستی موافقت نامه کتبی از وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ادامه تحصیل دریافت نمایند.
  3. فارغ التحصیلانی که داوطلب شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ هستند، در صورتی که معدل آن ها کمتر از ۱۲ باشد، مجاز به ثبت نام نخواهند بود.
  4. پذیرفته شدگان دوره روزانه در کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته (۱۳۹۹) مجاز به شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۰ (برای دوره روزانه) نخواهند بود.
  5. پذیرفته شدگان شاغل در وزارتخانه ها و نهادهای دولتی، با توجه به تعهدات آموزش رایگان بایستی برابر طول مدت تحصیل دوره کارشناسی ارشد، در زمان ثبت نام به وزارت خانه، سازمان و یا نهاد دولتی مربوطه تعهد خدمت بسپارند.

[arshad]

[contact_info title= “منابع کنکور کارشناسی ارشد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.