خانه / کارشناسی ارشد / تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۸
تکمیل-ظرفیت-کنکور-کارشناسی-ارشد-سراسری-98

تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۸

تکمیل-ظرفیت-کنکور-کارشناسی-ارشد-سراسری-98

[contact_info title= “تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۸”]

دانشگاه ها پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و مشخص شدن تعداد انتخاب رشته کنندگان و تعداد ثبت نام کنندگان در رشته محل های قبولی، اقدام به ارائه لیست رشته های دارای ظرفیت خود می نمایند و سازمان سنجش پس از انتشار لیست رشته محل های دارای ظرفیت، اقدام به تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد می نماید. امسال نیز به دلیل عدم تکمیل ظرفیت برخی رشته محل ها، این امکان به داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ داده شده است تا با شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۸، شانس خود را جهت پذیرش در رشته محل مورد علاقه خود امتحان نمایند. در ادامه این مطلب علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری ۹۸، به شرایط و زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۸ پرداخته شده است.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۸ در بازه زمانی مقرر از طریق سایت سنجش انجام خواهد شد.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری ۹۸

یکی از سوالاتی که پس از انتشار خبر تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد طی تماس با مرکز الومشاوره از کارشناسان این مرکز پرسیده می شود، این است که چه کسانی مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری هستند؟ در پاسخ به این سوال لازم به توضیح است که تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ که برای آن ها کارنامه صادر گردیده است و مجاز به انتخاب رشته شناخته شده اند، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت مجددا شانس خود را جهت قبولی در رشته محل مورد علاقه خود امتحان نمایند. بنابراین تنها شرط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری، شرکت در آزمون، صدور کارنامه و مجاز شدن داوطلب به شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸ است. در واقع حتی داوطلبانی که با وجود مجاز شدن به انتخاب رشته، اقدام به انتخاب رشته نکرده اند و یا انتخاب رشته کرده و پذیرفته شده اند ولی تمایل دارند مجددا شانس خود را برای قبولی در رشته محلی دیگر امتحان نمایند، مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت خواهند بود. 

مهم : داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته کرده و در یکی از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته شده اند، چنانچه در تکمیل ظرفیت شرکت و در رشته محل دیگری پذیرفته شوند، قبولی قبلی آنان ملغی خواهد شد.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری ۹۸

داوطلبان زیادی در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ ثبت نام و شرکت نمودند. حال پس از  مشخص شدن نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری تعداد زیادی از داوطلبان طی تماس با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره پیگیر زمان تکمیل ظرفیت هستند. لازم است بدانید که هر ساله چند هفته پس از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری سازمان سنجش اقدام به تکمیل ظرفیت می نماید. امسال نیز طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری ۹۹، از روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۸/۲۳ لغایت روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۸/۲۶ می باشد. 

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۸

همانطور که اشاره شد، سازمان سنجش آموزش کشور، لیست رشته های دارای ظرفیت خود را از طریق انتشار دفترچه ای تحت عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۸ منتشر می کند. 

جهت دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۸ کلیک نمایید.

[arshad]

[contact_info title= “تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۸”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.