خانه / دکتری / کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری
کارنامه-انتخاب-رشته-آزمون-دکتری

کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری

کارنامه-انتخاب-رشته-آزمون-دکتری

[contact_info title= “کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری”] 

انتخاب رشته دکتری ۹۹ نیمه اول اردیبهشت ۹۹ انجام می گیرد. سپس داوطلبان حدودا ۴ ماه در انتظار انتشار نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۹ خواهند بود. نتایج در قالب کارنامه انتخاب رشته دکتری ۹۹ منتشر خواهد شد. از این رو با اختصاص این مطلب به کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری، جهت افزایش اطلاعات داوطلبان، به بررسی و تفسیر اطلاعات مندرج در کارنامه خواهیم پرداخت. بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبان توصیه می گردد. ضمنا چنانچه پس از مطالعه این مطلب سوال یا ابهامی باقی ماند، با مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان مرکز، راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

[point1 title= “کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری و آزاد به صورت مشترک و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.”]

جزئیات کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۹

اطلاعات ثبت نامی

اولین بخش کارنامه اطلاعات ثبت نامی شما می باشد ک شامل مشخصاتی مانند شماره پرونده ، نام و نام خانوادگی ، جنس ، شماره شناسنامه ، سال تولد و سهمیه ثبت نامی هستند. اطلاعات مندرج در این بخش باید با اطلاعات شما مطابقت کامل داشته باشد و در غیر این صورت می بایست با ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اطلاعات را اصلاح نمایید.

در جدول دوم این قسمت به ترتیب معدل کارشناسی ، معدل کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، نام رشته کارشناسی ، نام رشته کارشناسی ارشد ، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد و یا کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای درج شده است. در این قسمت نیز در صورت وجود مغایرت حتما نسبت به ویرایش آن اقدام نمایید چرا که معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد در مصاحبه دکتری موثر می باشد.

اطلاعات رشته آزمونی

این قسمت از کارنامه از دو بخش تشکیل شده است که در جدول اول نمرات اکتسابی شما در آزمون دکتری و هم چنین نمرات شما برای مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و نمراتی که در سوالات استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی کسب کرده اید نیز در این قسمت درج می شود. در جدول دوم به ترتیب شماره داوطلبی ، گروه آزمایشی ، کد رشته امتحانی و نام رشته امتحانی شما درج شده است.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره

در قسمت ” وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره “ یک جدول وجود دارد که در آن مشخص شده که آیا شما مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور شده اید یا خیر. چنانچه عبارت “می باشید” را مشاهده کردید یعنی مجاز بهانتخاب رشته دکتری ۹۹ برای رشته های روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور می باشید.

هم چنین در بخش” مجاز سایر دوره ها ( دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان )” نیز  عبارت “می باشید” درج شده باشد یعنی در صورتی که مایل باشید می توانید در این دانشگاه ها نیز انتخاب رشته کنید زیرا مجاز شده اید.

علامت @ در کنار عبارت (می باشید) در کارنامه برخی از داوطلبان درج می گردد و ممکن است باعث ایجاد ابهام برای این دسته از داوطلبان شود. این علامت بدین معناست که داوطلب در صورت وجود ظرفیت در دانشگاه آزاد یا دوره ھای نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می تواند یا مراجعه به دفترچه انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته در دوره های مربوطه اقدام نمایند.

وضعیت علمی داوطلب

در این بخش یک جدول وجود دارد که در آن به ترتیب سهمیه ، نمره کل ، رتبه در سهمیه ، آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور و همچنین آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها (دانشگاه آزاد اسلامی ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان)درج شده است که با مشاهده آن ها می توانید وضعیت خود را در مقایسه با سایر داوطلبان مورد بررسی قرار دهید.

  • در بخش مربوط به سهمیه ای ، سهمیه ای که در هنگام ثبت نام اینترنتی مشخص کرده اید ، درج می شود.
  • نمره کل وضعیت نمره کسب شده شما را نسبت به سایر داوطلبان در رشته امتحانی شما مشخص می کند. به عبارت دیگر نمره کل ، حاصل میانگین وزنی از تراز داوطلب در همه دروس امتحانی می باشد.
  • رتبه در سهمیه بر اساس نوع سهمیه شما محاسبه می شود. لازم به ذکر است که رتبه در سهمیه هر فرد با تمام افرادی که در آن سهمیه و رشته امتحانی شرکت کرده اند مقایسه و درج می شود.

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبان متقاضی انتخاب رشته دکتری آزاد می بایست با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه درج شده است با مراجعه به سایت مربوطه ، انتخاب رشته خود را انجام دهند.
پس از بررسی کارنامه و اطلاع از تمام جزییات آن داوطلبان باید نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد داوطلبان باید پس از مراجعه به سایت های مذکور با دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹ و  دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از رشته محل های ارائه شده مطلع گردند و پس از آن با دریافت فرم انتخاب رشته رشته های انتخابی خود را در آن درج نمایند.

سوالات متداول داوطلبان

  • آیا تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ با پرداخت هزینه می باشد ؟

بله . برای تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹ داوطلبان می بایست اول هزینه انتخاب رشته را پرداخت کنند و سپس نسبت به ثبت رشته اقدام کنند .

  • هر داوطلب مجاز به انتخاب چند کدرشته محل در انتخاب رشته می باشد؟

داوطلبان می توانند برای دانشگاه آزاد حداکثر ۸۰ کدرشته محل و برای دانشگاه سراسری حداکثر ۵۰ کد رشته محل را انتخاب کنند .

  • آیا ترتیب اولویت‌ های انتخاب رشته در شانس دعوت به مصاحبه اثر گذار است ؟

خیر . امکان دعوت به مصاحبه دکتری تنها بر مبنای تراز فرد ( نمره کل ) و حدنصاب دعوت به مصاحبه اعلام‌ شده برای هر کدرشته بررسی می‌ گردد و ترتیب انتخاب‌ ها تاثیری در این موضوع ندارد .

  • آیا امکان ویرایش انتخاب رشته دکتری ۹۹ وجود دارد ؟

در سال ۹۸ امکان ویرایش رشته محل های دکتری همزمان با انتخاب رشته وجود داشت امسال نیز پیش بینی می کنیم این امکان برای داوطلبان وجود داشته باشد.

  •  آیا امکان انتخاب کدرشته محل های دکتری  در رشته ای غیر از رشته امتحانی داوطلب وجود دارد ؟

خیر داوطلبان تنها می توانند کدرشته محل های رشته امتحانی خود را در فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد وارد نمایند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

زمان انتخاب رشته دکتری
سایت انتخاب رشته آزمون دکتری
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
مصاحبه دکتری سراسری
 هزینه مصاحبه دکتری
 دکتری بدون کنکور سراسری 
دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

[phdtel]

[contact_info title= “کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.