خانه / دکتری / دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد
دکتری-بدون-کنکور-دانشگاه-آزاد

دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

دکتری-بدون-کنکور-دانشگاه-آزاد

[contact_info title= “دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد”]

آیا دانشگاه آزاد در مقطع دکترا نیز به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد؟ این یکی از سوالات متداول داوطلبان مقطع دکتری در تماس با بخش دکتری مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الو مشاوره است. در پاسخ به این پرسش لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرد. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد، زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ و … خواهیم پرداخت.

[point1 title= “دانشگاه آزاد در مقطع دکتری نیز از فارغ التحصیلان ممتاز و استعدادهای برتر به صورت بدون آزمون ثبت نام به عمل می آورد.”]

شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

بر اساس آیین نامه پذیرش دوره بدون آزمون دکتری تخصصی، ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد  فقط ویژه دانشجویان با شرایط استعداد درخشان می باشد. در ادامه می توانند شرایط دانشجویان استعداد درخشان را مشاهده کنید :

  • متقاضیان باید در زمان ثبت نـام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.
  • دارا بود حداقل معدل ۱۷ در رشته های دامپزشکی و ۱۸/۵۰ در رشته های علوم انسانی و دارا بودن حداقل معدل ۱۷/۵۰ در سایر رشته ها
  • دارا بودن حداقل نمره پایان نامه ۱۸/۵ در تمامی رشته ها
  • رشته انتخابی داوطلبان باید با رشته فارغ التحصیلی آن ها همنام و متجانس باشد.
  • متقاضیان باید دوره کارشناسی ارشد خود را حداکثر تا ۶ نیمسال تحصیلی به پایان رسانده باشند.
  • دوره تابسـتان و مرخصی جـزء نیمسـال هـای تحصـیلی محسوب نمی شود
  • داوطلبان داریا دروس معادل سازی شده در دوره کارشناسی ارشد ، دارند مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  • چنانچه داوطلبان بعد از احراز شرایط برای مصاحبه دعوت شده باشند باید یک نسخه از فایل مقالات چاپ شده در مجلات علمی فارسی زبان یا غیر فارسی زبان را با فرمت اعلام شده در زمان زمان مصاحبه ارائه دهند.
  • ارائه یک نسخه از فایل مقالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا  ISC
  • درخصوص دانش آموختگانی که ارزیابی پایان نامـه آن ها به صورت توصیفی بوده است تنها دانش آموختگـانی کـه پایان نامه آنها با درجه «عالی» ارزیابی شـده اسـت مجـاز بـه ثبت نام در دوره بدون آزمون (ویـژه اسـتعدادهای درخشـان) خواهند بود.
  • جهت پـذیرش در دوره بـدون آزمـون (ویـژه استعدادهای درخشان) برای مربیان رسمی شـاغل در دانشـگاه
    آزاد اسلامی ، سهمیه جداگانه ای وجود ندارد و کلیه داوطلبـان در پذیرش از شرایط یکسان برخوردارند.
  • داوطلبان دوره دکتـری تخصصـی بـدون آزمـون (ویـژه استعدادهای درخشان) لازم است اصل مدرک فارغ التحصیلی و تصـویر آن را در زمان دعوت به مصاحبه همراه داشته باشند. همچنین همـراه داشـتن اصل شناسنامه یا کارت ملی نیز در زمان دعوت به مصاحبه الزامی است.
  • اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضـیان بـدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) شامل : رشته فارغ التحصیلی ، معدل و نمره پایان نامه از شرایط اصلی در این دوره است لذا ارائه اطلاعات نادرست توسط شخص داوطلب ، تخلف محسوب گردیده و مطابق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

زمان ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از روز چهارشنبه ۹۸/۲/۱۱ آغاز شد و تا روز چهارشنبه ۹۸/۲/۲۵ نیز ادامه داشت و داوطلبان واجد شرایط در زمان مقرر از طریق مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org ثبت نام خود را انجام دادند. بنابراین پیش بینی می شود زمان ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ نیز در دهه دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ باشد. البته از آن جا که فعلا اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در این رابطه منتشر نشده است، تاریخ دقیق ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ مشخص نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق این مطلب بروزرسانی خواهد شد. ضمنا با عضویت در کانال تلگرام دکتری نیز در جریان آخرین اخبار مربوطه قرار خواهید گرفت.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

جهت ثبت نام، به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه نمایید و بر روی لینک “خرید کارت اعتباری ثبت نام” کلیک کنید.

نوع کارت اعتباری خود را در این مرحله مشخص کنید بدین صورت که پس از کلیک بر روی لینک“ثبت نام و انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی بدون آزمون استعداد درخشان سال ۹۹” نوع رشته خود را از میان رشته های موجود انتخاب کنید.

در مرحله بعد اطلاعات خود را مطابق تصویر زیر وارد کنید.
پس از پرداخت هزینه مجددا به صفحه اول سامانه بازگردید و گزینه “ثبت نام و انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی بدون آزمون (ویژه استعداد درخشان) سال ۹۹” را انتخاب کنید.
حال شناسه و رمز را که پس از پرداخت هزینه از سامانه دریافت کرده اید، در این کادر درج نمایید و کدملی خود را نیز وارد نمایید.
سپس اطلاعات فردی و شناسنامه ای خود را وارد کنید.
عکس داوطلبی خود را در قسمت تعیین شده بازگذاری کنید (حجم عکس باید کمتر از ۱۰۰ کیلو بایت و فرمت آن باید jpg باشد. )
تصویر ریز نمرات مدرک کارشناسی ارشد خود را در این مرحله بارگذاری کنید (تصویر ریزنمرات داوطلب لازم است با حجم کمتر از ۱.۵ مگابایت و فرمت jpg باشد.)
انتخاب رشته محل های خود را در این مرحله انجام دهید. برای انجام این کار بایدکد رشته گرایش ۵ رقمی و کد محل را وارد کنید تا نام رشته و نام محل برای شما نمایان شود.
مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان دانشگاه آزاد :

[phdtel]

[contact_info title= “دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

اعلام-نتایج-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] پس از برگزاری کنکور سراسری که به …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.