خانه / دکتری / ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد
ثبت-نام-بدون-آزمون-دکتری-دانشگاه-آزاد

ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

ثبت-نام-بدون-آزمون-دکتری-دانشگاه-آزاد

[contact_info title= “ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد”]

دانشگاه آزاد در مقطع دکتری به دو روش با آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد. داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد می بایست در زمان مقرر اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری سراسری نمایند و داوطلبان ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد می بایست منتظر اطلاعیه های دانشگاه آزاد باشند. لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد از داوطلبانی که واجد شرایط استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد هستند، به صورت بدون آزمون ثبت نام به عمل می آورد که در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه خواهیم داد.

داوطلبان رشته های بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد، می بایست مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده باشند.

زمان ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

در سال گذشته ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد از روز چهارشنبه به تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز شد و تا روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه نیز ادامه داشت و داوطلبان در این مهلت مقرر فرصت داشتند از طریق مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org ثبت نام خود را انجام دهند. بنابراین پیش بینی می شود همانند سال گذشته در سال ۹۹ نیز در دهه دوم اردیبهشت ماه شاهد ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد باشیم.

دفترچه ثبت نام استعداد درخشان دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد می توانند با توجه به شرایطی که در دفترچه ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد  ذکر شده، ثبت نام و انتخاب رشته خود را  انجام دهند تا مدارکشان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت کسب حدنصاب های لازم به مصاحبه یک یا چند واحد دانشگاه آزاد دعوت می شوند. 

دفترچه ثبت نام استعداد درخشان دکتری دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام استعداد درخشان دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال خواهد شد)

شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام استعداد درخشان دکتری در دانشگاه آزاد در ابتدا باید از شرایط ثبت نام مطلع شده و در صورت دارا بودن همه آن ها ، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

  • شرط معدل برای پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد به صورت زیر است :
  1. گروه آزمایشی دامپزشکی : ۱۷
  2. گروه آزمایشی علوم انسانی : ۱۸/۵
  3. سایر گروه های آزمایشی : ۱۷/۵۰
  • حداقل معدل پایان نامه برای تمام گروه های آزمایشی ۱۸/۵۰ می باشد.
  • رشته انتخابی داوطلبان برای ثبت نام بدون آزمون دکتری آزاد باید همنام و متجانس با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد آن ها باشد.
  • متقاضیان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد باید دوره تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته را حداکثر در ۶ نیمسال تحصیلی به اتمام رسانده باشند. البته ترم تابستان و مرخصی ها جزء ترم های محسوب نمی شوند .
  • داوطلبان دارای دروس معادل سازی شده مجاز به ثبت نام و پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد نمی باشند.

هزینه ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

در سال گذشته هزینه ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد مبلغ ۹۲ هزار تومان بوده است و در سال جاری مقداری بر این مبلغ افزوده خواهد شد. نحوه پرداخت هزینه به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد می باشد. به راهنمای تصویری زیر توجه فرمایید :

به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org وارد شوید و بر روی لینک “خرید کارت اعتباری ثبت نام” کلیک کنید.

نوع کارت اعتباری خود را در این مرحله مشخص کنید بدین صورت که پس از کلیک بر روی لینک “ثبت نام و انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی بدون آزمون استعداد درخشان سال ۹۹” نوع رشته خود را از میان رشته های موجود انتخاب کنید.

در مرحله بعد اطلاعات خود را مطابق تصویر زیر وارد نمایید
پس از تایید اطلاعات بر روی گزینه “تایید و پرداخت” کلیک کنید و از شناسه و رمز  پرداختی که ارائه می شود ، پرینت تهیه نمایید.

نحوه ثبت نام استعداد درخشان دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

پس از پرداخت هزینه مجددا به صفحه اول سامانه بازگردید و گزینه “ثبت نام و انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی بدون آزمون (ویژه استعداد درخشان) سال ۹۹” را انتخاب کنید.
حال شناسه و رمز را که پس از پرداخت هزینه از سامانه دریافت کرده اید ، در این کادر درج نمایید و کدملی خود را نیز وارد نمایید.
در مرحله بعد باید اطلاعات فردی و شناسنامه ای خود را وارد کنید اطلاعاتی مانند نام ، نام خانوداگی ، نام پدر ، تاریخ تولد و …
در این مرحله باید اطلاعات تحصیلی خود را با دقت وارد کنید. (کد رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد ، معدل مقطع کارشناسی ارشد ، نمره پایان نامه ، تعداد نیمسال های تحصیلی و …)
عکس داوطلبی خود را در قسمت تعیین شده بازگذاری کنید (حجم عکس باید کمتر از ۱۰۰ کیلو بایت و فرمت آن باید jpg باشد. )
تصویر ریز نمرات مدرک کارشناسی ارشد خود را در این مرحله بارگذاری کنید (تصویر ریزنمرات داوطلب لازم است با حجم کمتر از ۱.۵ مگابایت و فرمت jpg باشد.)
انتخاب رشته محل های خود را در این مرحله انجام دهید. برای انجام این کار بایدکد رشته گرایش ۵ رقمی و کد محل را وارد کنید تا نام رشته و نام محل برای شما نمایان شود.

مدارک و اطلاعات ثبت نام استعداد درخشان دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

  • فایل عکس اسکن شده با مشخصات زیر
  1. تمام رخ ۴*۳ یا ۴*۶
  2. در سال جاری گرفته شده باشد.
  3. واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هر گونه لکه
  4. فاقد حاشیه های زاید عکس
  5. رنگی و دارای زمینه سفید
  • ریز نمرات دوره کارشناسی ارشد

ریز نمرات دوره کارشناسی ارشد مهم ترین مدرک برای ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد ۹۸ است که در آن معدل کل و نمره پایان نامه درج شده و دانشگاه محل تحصیل داوطلب آن را تائید کرده باشد.

  • کد رشته فارغ التحصیلی در دوره کارشناسی ارشد
  • معدل مقطع کارشناسی ارشد
  • کد دانشگاه صادر کننده مدرک کارشناسی ارشد

ارائه تمام اطلاعات و مدارک فوق برای انجام موفقیت آمیز ثبت نام الزامی است و در صورت نبود یکی از آن ها ثبت نام داوطلب باطل خواهد شد.

علاوه بر مطلب فوق می توانید برای اطلاع از چگونگی پذیرش بدون آزمون دکتری ۹۹ در سایر دانشگاه ها اعم از دانشگاه روزانه، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

[phdtel]

[contact_info title= “ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.