خانه / دکتری / نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹
نحوه-ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت-99

نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

نحوه-ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت-99

[contact_info title= “نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ “]

در چند سال اخیر آزمون دکتری وزارت بهداشت دانشگاه های سراسری و آزاد ادغام شده است و داوطلبان با ثبت نام این آزمون و شرکت در آن می توانند برای انتخاب رشته در تمام دانشگاه های روازنه ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اقدام نمایند. ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی ۹۹ اواخر بهمن ماه آغاز می شود و به داوطلبان حدود ۱۰ روز الی دوهفته فرصت داده می شود از طریق سایت سنجش پزشکی برای ثبت نام خود اقدام نمایند.

در ادامه مطلب چگونگی تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را شرح داده ایم و چنانچه پس از مطالعه نیازمند راهنمایی بیشتری بودید ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید.

[point1 title= “ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می گیرد.”]

راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

  1. وارد شدن به سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ( مرکز سنجش پزشکی ) به نشانی sanjeshp.ir
  2. دانلود دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۹ از سامانه مذکور و مطالعه شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۹ جهت اطلاع از آن ها
  3. آماده نمودن مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۹ طبق توضیحات دفترچه
  4. پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۹ از طریق  خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی
  5. تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ و دریافت شماره پیگیری ۱۶ رقمی از سامانه

مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام دکتری علوم پزشکی ۹۹

مشخصات فردی

شامل نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره شناسنامه ، محل صدور ، جنس ، تاهل ، تابعیت ، دین ، داوطلب چپ دست ، کد ملی ، تاریخ تولد ، استان محل تولد ، شهر/شهرستان محل تولد ، آدرس محل سکونت ، کدپستی ۱۰ رقمی ، شماره تلفن همراه ، تلفن ثابت ، پست الکترونیک ، وضعیت نظام وظیفه و نوع معلولیت

مشخصات تحصیلی

شامل مقطع تحصیلی ، رشته تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، رشته تحصیلی کارشناسی ، تاریخ شروع به تحصیل کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، تاریخ فراعت از تحصیل کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، معدل مقطع دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، شهر محل امتحان ، نوع دوره (( دکتری تخصصی یا دکتری پژوهشی )) ، نام رشته امتحانی اول ، نام رشته امتحانی دوم (در صورت شرکت در دو مجموعه امتحانی) ، نوع مدرک زبان ، نمره زبان ، تاریخ آزمون زبان

مشخصات سهمیه ای

شامل نوع سهمیه ، نوع سازمان ، کد ایثارگری ۱۲ رقمی ، کد ملی فرد رزمنده ، مدت حضور در جبهه رزمنده و …

اطلاعات فوق را باید برای تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت در دسترس داشته باشید اما علاوه بر موارد فوق بایستی مدارک زیر را نیز در سایت بارگذاری کنید :

  • اسکن عکس ۴*۳ داوطلب
  • اسکن کارت ملی
  • اسکن مدرک تحصیلی
  • اسکن صفحه اول شناسنامه
  • اسکن صفحه آخر شناسنامه در صورت داشتن توضیحات

فرم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

قسمت اول شامل مشخصات شناسنامه ای : میبایست همزمان با تکمیل فرم ، مدارک که قبلا اسکن شده و آماده می باشد به صورت اینترنتی ارسال شود.
قسمت دوم شامل مشخصات آدرس و تماس : در این قسمت استان ، شهر ، آدرس پستی ، شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی وارد می شود.
قسمت سوم شامل مشخصات سهمیه ای : در این قسمت با مطالعه دقیق بند شرایط اختصاصی دفترچه راهنمای ثبت نام ، نوع سهمیه آزاد و رزمنده و … تکمیل می گردد.

قسمت چهارم شامل مشخصات آموزشی ، رشته امتحانی و حوزه امتحانی : شامل مقطع ، رشته و دانشگاه محل تحصیل ، شروع و پایان تحصیل و…، وضعیت نظام وظیفه و انتخاب رشته امتحانی مورد نظر می باشد که در انتخاب و تکمیل آن دقت به عمل آید.
قسمت پنجم شامل اطلاعات کدرهگیری و ثبت نام : پس از تکمیل فرم ثبت نام تا انتها و ثبت نهایی ، قسمت پنجم مربوط به جدول دریافت کد رهگیری ۱۶ رقمی نمایان می شود  که این مرحله به منزله ثبت
نام بوده و اخذ پرینت از فرم نهایی ثبت نام الزامی می باشد.

نکات مهم برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

  • داوطلب با توجه به مدرک کارشناسی ارشد خود می تواند در دو رشته یا مجموعه امتحانی از ۲ گروه متفاوت شرکت نماید. در دفترچه راهنمای ثبت نام رشته های امتحانی در قالب چهار گروه مشخص شده است. هر داوطلب میتواند حداقل یک رشته یا مجموعه از هر یک از چهار گروه و حداکثر دو رشته یا دو مجموعه و یا یک مجموعه و یک رشته از دو گروه متفاوت را ثبت نام نموده و در آزمون شرکت نماید. به عبارتی مجاز به انتخاب دو رشته یا مجموعه از یک گروه نمی باشد.
  • مسئولیت هر گونه اشتباه در تکمیل فرم ثبت نام و ارسال مدارک به عهده داوطلب می باشد
  • داوطلبی که متقاضی شرکت در دو گروه امتحانی می باشد ، می بایست دو بار مبلغ ثبت نام را تحت عناوین پرداخت هزینه رشته اول از یک گروه و پرداخت هزینه رشته دوم از یک گروه دیگر پرداخت نماید.
  • طی دوره های گذشته بسیار مشاهده شده که داوطلب هنگام انتخاب رشته یا مجموعه امتحانی دقت نکرده و رشته دیگری را انتخاب نموده و یا ۲ رشته مجموعه امتحانی از یک گروه انتخاب کرده که به هنگام دریافت کارت ورود به جلسه، متوجه انتخاب اشتباه خود شده است. با توجه به اینکه اجازه تغییر رشته امتحانی به داوطلب داده نشده، لذا فرصت شرکت در جلسه آزمون را علی رغم آمادگی از دست داده است.
  • با توجه به اعمال معدل در نمره تراز نهایی ، داوطلب در وارد نمودن معدل صحیح خود در فرم ثبت نام دقت لازم را داشته باشد.
  • وارد نمودن معدل دوره کاردانی برای دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته ، دوره کارشناسی ناپیوسته و معدل دوره کارشناسی پیوسته الزامی می باشد.
  • برای رشته هایی که مدرک تحصیلی مورد پذیرش جهت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد و بالاتر قید شده ، میبایست معدل مقاطع مذکور نیز درج شود
  • لازم است دانشجوی سال آخر که حداکثر تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ و یا ۹۹/۱۱/۳۰ فارغ التحصیل می شود ، میانگین نمرات واحدهای گذرانده خود را در قسمت معدل وارد کند و در زمان ویرایش ، تغییر نهایی معدل را ثبت نماید.
  • پس از اتمام مرحله ثبت نام و ویرایش به هیچ عنوان محل حوزه امتحانی تغییر نخواهد کرد.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت
زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری وزارت بهداشت

[phdtel]

[contact_info title= “نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

منابع-کنکور-کارشناسی-ارشد-بیولوژی-و-کنترل-ناقلین-بیماری-ها-1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰

[contact_info title= “منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰”] کنکور کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.