خانه / دکتری / زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
[contact_info title= “زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت”] 

داوطلبان متقاضی شرکت در مقطع دکتری لازم است بدانید که تنها کسب رتبه قبولی در آزمون سراسری دکتری جهت ورود به مقطع دکتری کفایت نخواهد کرد و دانشجویان می بایست بعد ازاعلام نتایج، خود را در مرحله مصاحبه نیز اثبات نمایند. به این دلیل که مرحله مصاحبه ۵۰ درصد تاثیر در قبولی متقاضیان خواهد داشت ، و می توان گفت که کسب موفقیت در این مرحله بسیار مهم تر از آزمون دکتری می باشد.

بنابراین پس از عبور از آزمون دکتری سراسری و کسب رتبه قبولی ، بار دیگر می بایست عزم خود را جزم کنید و تمامی توانمندی خود را جهت موفقیت در مرحله مصاحبه به کار گیرید. اما چگونه می توان در این مرحله موفق شد؟ پاسخ این سوال را در این مقاله مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره به بهترین شکل ممکن خواهند داد و شما را از تمامی موارد مرتبط با مصاحبه از جمله فرایند برگزاری مصاحبه ،مدارک مورد نیاز جهت حضور در جلسه مصاحبه ،راهکار های کنترل استرس و نحوه انتخاب لباس در جلسه مصاحبه و … مطلع خواهند کرد.

آشنایی با نحوه برگزاری مصاحبه دکتری سراسری

ابتدا شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که چه کسانی برای مصاحبه به دانشگاه پذیرنده مراجعه می نمایند؟  پاسخ به این سوال بدین صورت است، که هر دانشگاه به طور مستقل پس از اعلام نتایج دکتری ، حد نصاب قبولی مرتبط با رشته های خود را منتشر می نماید و داوطلبان در این حالت با توجه به نمره خود در کارنامه و مقایسه با حد نصاب دانشگاه هایی که در برگه انتخاب رشته خود آورده اند می بایست به دانشگاه های پذیرنده جهت انجام مصاحبه مراجعه نمایند.

در جلسه مصاحبه علاوه بر اساتید یک یا دو نفر دیگر نیز جهت ارزیابی میزان توانمندی و تسلط شما متقاضیان در زبان انگلیسی ، پایان نامه و رزومه و…  بر جلسه نظارت خواهند داشت که در ادامه مطلب نحوه برخورد و پاسخگویی به سوالات در جلسه مصاحبه را شرح خواهیم داد.

چگونه خود را برای مصاحبه دکتری سراسری آماده کنیم ؟

هر داوطلبی که حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری در یک رشته محل را کسب کرده است ، باید بداند که این فرصت فقط یکبار برای وی اتفاق خواهد افتاد و در واقع جلسه مصاحبه تکرار شدنی نیست. راه حل مناسب برای آشنایی با فضای مصاحبه و اطلاع از نحوه سوالات اساتید در جلسه مصاحبه این است که پیش از انجام مصاحبه به سراغ دانشجویان دکتری همان رشته و دانشگاهی که در آن دعوت به مصاحبه شده اید بروید و از اینکه کدام یک از اساتید در رشته شما ظرفیت پذیرش دانشجو دارند مطلع شوید به این دلیل که به احتمال بسیار زیاد همین اساتید در جلسه مصاحبه دکتری سراسری  در رشته شما حضور خواهند داشت و در این حالت می توانید از نحوه سوالاتی که توسط اساتید پرسیده می شود آگاه شوید و با آمادگی بیشتری در جلسه مصاحبه حاضر شوید.

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

داوطلبانی که در مرحله اول  قبول شدند یعنی مجاز به انتخاب رشته در وزارت بهداشت شده اند ، باید در تاریخ و زمان معین شده برای مصاحبه دکتری وزارت بهداشت که توسط مرکز سنجش و پزشکی در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۹۸ اعلام خواهد شد به مناطق آمایشی بروند.

سال های گذشته زمان مصاحبه این وزارتخانه از نیمه دوم تیر ماه تا دهه اول مرداد ماه بوده است ، امسال هم پیش بینی می شود که زمان مصاحبه دکتری علوم پزشکی ۹۸ در این بازه زمانی باشد . متقاضیانی که به انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۹۸ مجازشدند ، می بایست سوابق آموزشی ، پژوهشی و اطلاعات مورد نیاز را از طریق سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir وارد سامانه کرده تا از طریق دانشگاه های پذیرنده مورد استفاده قرار گیرد .

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

داوطلبان اصل مدارک و مستندات ( مخصوصا پایان نامه ) را جهت ارائه به مناطق آمایشی مصاحبه کننده ، در روز مصاحبه دکتری وزارت بهداشت از لزومات است که به همراه خود داشته باشند .

قابل توجه داوطلبان که مناطق آمایشی مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در دفترچه انتخاب رشته مشخص شده است

[banner][contact_info title= “زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.