خانه / دکتری / ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹
ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت-99

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت-99

[contact_info title= “ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹”]

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت هر ساله توسط مرکز سنجش پزشکی انجام می گیرد و داوطلبانی که علاقمند هستند مقطع دکتری تخصصی خود را در رشته های علوم پزشکی تحصیل کنند، باید ضمن دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند. در ادامه مطلب توضیحاتی در خصوص زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ و همچنین شرایط شرکت در این آزمون ارائه داده ایم و برای دریافت مشاوره و راهنمایی های بیشتر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید.

[point1 title= “ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjeshp.ir  انجام می گیرد.”]

زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ همانند سال های گذشته در اواسط بهمن ماه آغاز می شود و به داوطلبان حدود ۱۰ روز فرصت داده می شود از طریق مراجعه به سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir برای ثبت نام خود اقدام نمایند. البته این احتمال وجود دارد که پس از پایان مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۹، مهلت مجددی برای ثبت نام جاماندگان در نظر گرفته شود که شما می توانید اخبار و اطلاعیه های مربوط را از طریق مطالعه مطالب سایت الومشاوره ، پیگیری کنید. در ادامه چگونگی ثبت نام این آزمون را در سایت سنجش پزشکی شرح داده ایم :

  1. ورود به سایت ثبت نام دکتری علوم پزشکی ( مرکز سنجش پزشکی ) به نشانی sanjeshp.ir
  2. دانلود دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۹ و مطالعه دقیق شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۹
  3. آماده کردن مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۹
  4. پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۹ (خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی)
  5. تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ و دریافت شماره پرونده

قابل ذکر است که ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت برای انتخاب رشته در کلیه دانشگاه های روزانه ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد انجام می گیرد و چنانچه داوطلبی علاوه بر رشته امتحانی اول ، متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم نیز باشد ، باید مجددا با واریز هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت در سامانه ، برای ثبت نام آن رشته دوم اقدام نماید.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت همانند سایر آزمون های سراسری دارای یک دفترجه راهنمای ثبت نام است که در این دفترچه به مواردی مانند شرایط ثبت نام ، مدارک ثبت نام ، سهمیه های مورد پذیرش و … پرداخته شده است.

دفترچه ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

بخشی از دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ ، به توضیح شرایط ثبت نام و شرکت در این آزمون اختصاص یافته است که شامل موارد زیر می باشند :

شرایط اختصاصی

شرایط نظام وظیفه

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مرتبط با رشته انتخابیدارا بودن کارت معافیت از خدمت (معافیت به دلایل پزشکی ، کفالت ، ایثارگری یا موارد دیگر)
دارا بودن کارت پایان خدمت
چنانچه داوطلب دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باشد باید گواهی مبنی بر دریافت مدرک خود را تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ را در هنگام ثبت نام ارائه دهد.داوطلبانی که متولد سال ۱۳۴۷ و ماقبل آن هستند ، در صورتی که تغییر سن نداده باشند می توانند در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ شرکت کنند.
داوطلبان دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد  ، مجاز به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت نمی باشند.داوطلبان مشمول به خدمتی که دارای برگه اعزام به خدمت سربازی می باشند ،  در صورتی که زمان پذیرش در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت باشد ، مجاز به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت می باشند.
داوطلبان باید در هنگام ثبت نام فقط یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی را انتخاب نمایند.داوطلبان مشمولی که تاریخ اعزام به خدمتشان قبل از اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت می باشد می بایست برای انجام خدمت سربازی اقدام کنند تا شامل غیبت نشوند و در صورتی که پس از اعلام نتایج در یکی از دانشگاه ها پذیرفته شوند  برگه ترخیص از خدمت برای آن ها صادر خواهد شد.
متقاضیان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ، می توانند حداکثر در ۲ رشته یا ۲ مجموعه ثبت نام خود را انجام دهند.دانشجویانی که در حال تحصیل سال آخر مقطع دکتری عمومی می باشند ، در صورتی که تا ۹۹/۰۶/۳۱ و در سنوات تحصیلی مجاز فارغ التحصیل شوند می توانند ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را انجام دهند.
داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ شرکت کرده اند و در یکی از دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ نمی باشند.دانش آموختگان مقطع دکتری عمومی که در سنوات تحصیلی مجاز فارغ التحصیل شده اند ، در صورتی که از زمان ثبت نام تا زمان پذیرش در رشته جدید بیش از یک سال نگذشته باشد ، می توانند ثبت نام این آزمون را انجام دهند.
داوطلبانی که در حال گذراندن طرح نیروی انسانی می باشند و یا هنوز طرح نیروی انسانی خود را شروع نکرده اند ، می توانند در آزمون ثبت نام کنند و پس از پذیرش در یکی از دانشگاه ها می توانند مرخصی دریافت کنند و پس از پایان تحصیلات طرح خود را ادامه دهند.داوطلبانی که دارای تعهد خدمت در سازمان ها یا وزارت خانه ها می باشند در صورتی که گواهی اشتغال به خدمت را ارائه دهند ، مجاز به ثبت نام می باشند.
دانشجویانی که درحال تحصیل مقطع دکتری تخصصی می باشند و یا اشتغال به دستیاری تخصصی دارند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.کادر رسمی نیروهای مسلح در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت و کسب رضایت سازمان مربوطه، مجاز به ثبت نام می باشند.
دارا بودن یکی از مدارک زبان درچ شده در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشتطلاب علوم دینی که دارای مدرک دکتری عمومی و مدرک معافیت تحصیلی حوزوی می باشند، منعی برای ثبت نام نخواهند داشت.
داوطلبانی که در آزمون زبان MSRT یا MHLE شرکت کرده اند و نمره ۴۵ الی ۴۹ را به دست آورده اند،  می توانند در آزمون دکتری وزارت بهداشت ثبت نام کنند اما با این شرط که تا زمان برگزاری آزمون نمره ۵۰ را کسب نمایند.داوطلبان مشمولی که دارای معافیت موقت بدون غیبت می باشند، می توانند ثبت نام آزمون دکتری را انجام دهند.

شرایط عمومی

 التزام به انجام احکام عملی دین اسلام و اعتقاد به آن و یا معتقد بودن به یکی از ادیانی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است.
   مشهور نبودن به انجام کارهای غیر اخلاقی در تمام طول دوران تحصیلی و شغلی
عدم سوء سابقه کیفری
متناسب بودن شرایط جسمانی داوطلب و توانمندی مناسب داوطلب با رشته انتخابی
عدم عضویت در گروه ها و سازمان هایی که مخالف جمهوری اسلامی ایران می باشند و عدم هواداری از آن ها
عدم اعتیاد به مواد مخدر

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت
زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری وزارت بهداشت

[phdtel]

[contact_info title= “ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

منابع-کنکور-کارشناسی-ارشد-بیولوژی-و-کنترل-ناقلین-بیماری-ها-1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰

[contact_info title= “منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰”] کنکور کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.