خانه / دکتری / شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹
شرایط-ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت-99

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

شرایط-ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت-99
شرایط-ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت-۹۹

 

[contact_info title= “شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹”]

داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته های علوم پزشکی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بایستی در آزمون دکتری وزارت بهداشت که هر ساله توسط سازمان سنجش پزشکی برگزار می شود شرکت نمایند. این آزمون به صورت نیمه متمرکز برگزار می شود و شرط پذیرش در آن کسب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی و مصاحبه می باشد. داوطلبان برای ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی باید واجد شرایط لازم باشند و در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نخواهند بود این شرایط که شامل شراییط عمومی، شرایط اختصاصی، شرایط نظام وظیفه و .. می باشد در دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری علوم پزشکی درج شده است. در ادامه به ذکر این شرایط خواهیم پرداخت.

[point1 title= “داوطلبان پذیرفته شده دوره روزانه آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ که در دانشگاه ثبت نام نکرده اند یا انصراف داده اند ، مجاز به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ نیستند.”]

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

داوطلبان جهت ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری علوم پزشکی، باید تمام شرایط را داشته باشند و چنانچه در هر مرحله از ثبت نام مشخص شود واجد شرایط لازم نبوده اند ، ثبت نام و پذیرش آن ها لغو می شود.

شرایط عمومی

  • عدم هرگونه فساد اخلاقی
  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مقبول در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی
  • نداشتن سوء سابقه کیفری و همراه نبودن با گروه های تروریستی علیه انقلاب اسلامی
  • تناسب رشته انتخابی داوطلب با سلامت جسمی او
  • عدم وابستگی به هرگونه مواد اعتیاد آور

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد مرتبط یا دکتری حرفه ای
  • دانشجویان نیمسال آخر اگر تا تاریخ ۹۹/۶/۳۱ فارغ التحصیل نشوند در صورت ثبت نام در این آزمون و قبولی ، از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.
  • داوطلبان برای شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت صرفا مجاز به ثبت نام و شرکت در یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی می باشند.
  • دانشجویان نیمسال آخر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۹۹/۶/۳۱ مجاز به شرکت در آزمون هستند.
  • داوطلبان برای ثبت نام دکتری علوم پزشکی حداکثر مجاز به ثبت نام در دو مجموعه یا دو رشته هستند.
  • پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری تخصصی سال ۹۸ که در دانشگاه ثبت نام نکرده اند یا انصراف داده اند ، مجاز به شرکت آزمون دکتری علوم پزشکی ۹۹ نیستند.
  • داوطلبان می توانند قبل از شروع یا پایان طرح تعهدات نیروی انسانی در آزمون شرکت کنند و در صورتی که در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون قبول شوند می توانند درخواست ترخیص از طرح را بدهند.
  • دارا بودن یکی از مدارک زبان مورد تایید وزارت بهداشت به شرح موارد زیر :

مدرک زبان 

توضیحاتحداقل نمرهنوع مدرک زبان
۵۰MHLE
۵۰MSRT
اخذ شده در سازمان سنجش آموزش کشور یا خارج از کشور۴۸۰(TOEFL (pBT
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور۶۰(TOEFL (iBT
اخذ شده در سازمان سنجش آموزش کشور یا خارج از کشور۵(IELTS (academic
۴۸۰TOLIMO
۷۰MELAB
  • داوطلبانی که در آزمون زبان MSRT یا MHLE شرکت کرده اند و دارای نمره ۴۵ الی ۴۹ می باشند ، می توانند در آزمون دکتری وزارت بهداشت ثبت نام کنند مشروط بر اینکه که تا زمان برگزاری آزمون نمره ۵۰ را کسب نمایند.
  • داوطلبانی که در آزمون زبان یکی از موارد فوق شرکت نموده اند و موفق به کسب حداقل ۹۰ درصد حدنصاب لازم شده اند، می توانند در آزمون دکتری تخصصی شرکت کنند با این شرط که تا زمان برگزاری آزمون دکتری حدنصاب لازم را کسب کنند در غیر این صورت ثبت نام آن ها لغو خواهد شد.

سهمیه های مورد پذیرش

سهمیه آزاد : کلیه داوطلبان در صورت داشتن حد نصاب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان و ۳۰ درصد نمره کل آزمون می توانند از این سهمیه استفاده کنند.
سهمیه ایثارگران و رزمندگان : سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر ، آزادگان و همسر و فرزندان آنان ، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و سهمیه ۵ درصدی ایثارگران به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنها و  همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می یابد.

رزمندگان بسیجی : آن دسته از رزمندگان بسیجی ، جهادگران جهاد کشاورزی و رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح ، که حداقل ۶ ماه متوالی یا متناوب و به طور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند می توانند از سهمیه ای که برای ایشان درنظر گرفته شده است استفاده نمایند.

پرسنل کادر ثابت ، نظامی و نیروهای مسلح : این دسته از داوطلبان در صورتی که حداقل ۶ ماه پیوسته یا ۹ ماه ناپیوسته در مناطق عملیاتی و جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند در صورت تایید ستاد کل نیروهای مسلح می توانند از سهمیه رزمندگان استفاده نمایند.

سهمیه مربیان : اعضای هیات علمی مربی رسمی دانشگاه های علوم پزشکی ( حداقل یک نفر ) می توانند از سهمیه مربیان در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۹۸ استفاده نمایند.

شرایط نظام وظیفه

  • داوطلبان لازم است کارت معافیت دائم هوشمند از نظر : کفالت – پزشکی – و موارد خاص داشته باشند.
  • داوطلبان باید کارت پایان خدمت داشته باشند.
  • داوطلبانی که برگه معافیت موقت البته بدون غیبت پزشکی ، کفالت و … دارند و اعتبار آن به اتمام نرسیده است.
  • سربازان مشغول خدمت وظیفه بدون غیبت اولیه که دارای مدرک دکتری عمومی می باشند.
  • داوطلبان سال آخر دکتری عمومی که در سنوات مجاز تحصیلی تا پایان شهریور ۹۹ فارغ التحصیل می شوند.
  • داوطلبانی که تاریخ اعزام به خدمت آن ها قبل از اعلام قبولی دانشگاه است ، لازم است در تاریخ مقرر به خدمت اعزام شوند ، این دسته از داوطلبان در صورت قبولی در دانشگاه جهت ادامه تحصیل ، از خدمت ترخیص خواهند شد.
  • طلاب علوم دینی دارنده مدرک دکتری عمومی ، در صورت تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه و یا مرکز مدیریت حوزه ی علمیه استان خراسان و اصفهان مبنی بر توانایی اشتغال به تحصیل در حوزه ، همزمان با تحصیل در دانشگاه ، با همان معافیت تحصیلی حوزه ، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه امکان پذیر است
  • کارکنان متعهد خدمت در سازمان ها و یا وزارت خانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوطه ، امکان ادامه تحصیل را خواهند داشت.

داوطلبان پس از اطلاع از شرایط ثبت نام دکتری علوم پزشکی جهت ثبت نام خود باید به سایت sanjeshp.ir  مراجعه نمایند و برای اطلاع از رشته های امتحانی نیز باید دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت را مطالعه کنند سپس برای ثبت نام در رشته های امتحانی مد نظر خود ، می بایست هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت را در سایت مذکور واریز نمایند و پس از آن می توانند با دریافت فرم ثبت نام مراحل نام نویسی خود را آغاز نمایند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مدارک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت
زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت۹۹
مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت
زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری وزارت بهداشت

[phdtel]

[contact_info title= “شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

منابع-کنکور-کارشناسی-ارشد-بیولوژی-و-کنترل-ناقلین-بیماری-ها-1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰

[contact_info title= “منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰”] کنکور کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.