خانه / دکتری / ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت
ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت

[contact_info title= “ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت”] 

پذیرش در مقطع دکتری وزارت بهداشت به صورت نیمه متمرکز است و این بدان معناست که داوطلبان پس از انجام ثبت نام و حضور در آزمون ، در صورت کسب نمره و حد نصاب لازم باید انتخاب رشته خود را انجام دهند پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، اسامی داوطلبان دارای نمره و حد نصاب لازم برای مصاحبه در رشته یا رشته های انتخابی خود دعوت می شوند و چنانجه در این مرحله نیز موفق به کسب نمره لازم شوند ، پذیرش آن ها قطعی خواهد شد.

بنابراین اولین مرحله برای تحصیل و پذیرش در مقطع دکتری تخصصی وزارت بهداشت ، اقدام به ثبت نام در سایت سنجش پزشکی می باشد که در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه داده ایم.

[point1 title= “دارا بودن یکی از مدارک زبان ذکر شده در دفترچه ثبت نام دکتری علوم پزشکی  ، از شروط اصلی ثبت نام این آزمون می باشد.”]

زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

تبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی ۹۹ در بازه زمانی مشخصی صورت گرفته و مرکز سنجش پزشکی مقدمات لازم برای برگزاری این آزمون را فراهم می کند. زمان ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی ۹۹ از طریق اخبار و اطلاعیه های مختلف اعلام شده و داوطلبان بر اساس آن می توانند نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود اقدام نمایند. در سال گذشته ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ در اواسط بهمن ماه بوده است و پیش بینی می شود در سال جاری نیز حداکثر در نیمه دوم بهمن ماه فرایند ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت آغاز شود.

لازم به ذکر است که مرکز سنجش پزشکی هر ساله برای داوطلبان جامانده از ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی ۹۹ نیز مهلت مجددی در نظر می گیرد و لینک ثبت نام این آزمون را مجددا در سایت sanjeshp.ir فعال می کند.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

داوطلبان برای اطلاع از سهمیه های مورد پذیرش دکتری وزارت بهداشت ، شرایط ثبت نام ، رشته های امتحانی ، منابع آزمونی و … باید دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود و مطالعه نمایند. لینک دانلود دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت همزمان با شروع ثبت نام در سایت سنجش پزشکی فعال خواهد شد.

دفترچه ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹
(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت شرایط اختصاصی و شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی ذکر شده است. در این بخش از مطلب  به شرح شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ درج شده در دفترچه دکتری وزارت بهداشت برای رشته های دندانپزشکی ، بهداشت و تخصصی، داروسازی و علوم پایه پزشکی می پردازیم.

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مرتبط با رشته انتخابی
  • چنانچه داوطلب دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باشد باید گواهی مبنی بر دریافت مدرک خود را تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ را در هنگام ثبت نام ارائه دهد.
  • داوطلبانی دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد ، مجاز به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت نمی باشند.
  • داوطلبان باید در هنگام ثبت نام فقط یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی را انتخاب نمایند.
  • متقاضیان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ، می توانند حداکثر در ۲ رشته یا ۲ مجموعه ثبت نام خود را انجام دهند.
  • داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ شرکت کرده اند و در یکی از دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ نمی باشند.
  • داوطلبانی که در حال گذراندن طرح نیروی انسانی می باشند و یا هنوز طرح نیروی انسانی خود را شروع نکرده اند ، می توانند در آزمون ثبت نام کنند و پس از پذیرش در یکی از دانشگاه ها می توانند مرخصی دریافت کنند و پس از پایان تحصیلات طرح خود را ادامه دهند.
  • دانشجویانی که درحال تحصیل مقطع دکتری تخصصی می باشند و یا اشتغال به دستیاری تخصصی دارند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  • داوطلب باید واجد یکی از مدرک های زبان انگلیسی که در دفترچه ذکر شده است باشند باشد و خارج از این لیست قابل پذیرش نیستند.

مدرک زبان 

توضیحاتحداقل نمرهنوع مدرک زبان
۵۰MHLE
۵۰MSRT
اخذ شده در سازمان سنجش آموزش کشور یا خارج از کشور۴۸۰(TOEFL (pBT
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور۶۰(TOEFL (iBT
اخذ شده در سازمان سنجش آموزش کشور یا خارج از کشور۵(IELTS (academic
۴۸۰TOLIMO
۷۰MELAB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • داوطلبانی که در آزمون زبان MSRT یا MHLE شرکت کرده اند و نمره ۴۵ الی ۴۹ را به دست آورده اند،  می توانند در آزمون دکتری وزارت بهداشت ثبت نام کنند اما با این شرط که تا زمان برگزاری آزمون نمره ۵۰ را کسب نمایند.
  • داوطلبانی که در آزمون زبان یکی از موارد فوق شرکت نموده اند و موفق به کسب حداقل ۹۰ درصد حدنصاب لازم شده اند، می توانند در آزمون دکتری تخصصی شرکت کنند با این شرط که تا زمان برگزاری آزمون دکتری حدنصاب لازم را کسب کنند در غیر این صورت ثبت نام آن ها لغو خواهد شد.

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقا برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت باید دارای وضعیت نظام وظیفه مشخص باشند و واجد یکی از شرایط زیر باشند :

  • دارا بودن کارت پایان خدمت
  • دارا بودن کارت معافیت از خدمت (معافیت به دلایل پزشکی ، کفالت ، ایثارگری یا موارد دیگر)
  • داوطلبانی که متولد سال ۱۳۴۷ و ماقبل آن هستند ، در صورتی که تغییر سن نداده باشند می توانند در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ شرکت کنند.
  • داوطلبان مشمول به خدمتی که دارای برگه اعزام به خدمت سربازی می باشند ،  در صورتی که زمان پذیرش در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت باشد ، مجاز به ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی می باشند.
  • داوطلبان مشمولی که تاریخ اعزام به خدمتشان قبل از اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت می باشد می بایست برای انجام خدمت سربازی اقدام کنند تا شامل غیبت نشوند و در صورتی که پس از اعلام نتایج در یکی از دانشگاه ها پذیرفته شوند  برگه ترخیص از خدمت برای آن ها صادر خواهد شد.
  • دانشجویانی که در حال تحصیل سال آخر مقطع دکتری عمومی می باشند ، در صورتی که تا ۹۹/۰۶/۳۱ و در سنوات تحصیلی مجاز فارغ التحصیل شوند می توانند ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی را انجام دهند.
  • دانش آموختگان مقطع دکتری عمومی که در سنوات تحصیلی مجاز فارغ التحصیل شده اند ، در صورتی که از زمان ثبت نام تا زمان پذیرش در رشته جدید بیش از یک سال نگذشته باشد ، می توانند ثبت نام این آزمون را انجام دهند.
  • داوطلبانی که دارای تعهد خدمت در سازمان ها یا وزارت خانه ها می باشند در صورتی که گواهی اشتغال به خدمت را ارائه دهند ، مجاز به ثبت نام می باشند.
  • کادر رسمی نیروهای مسلح در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت و کسب رضایت سازمان مربوطه، مجاز به ثبت نام می باشند.
  • طلاب علوم دینی که دارای مدرک دکتری عمومی و مدرک معافیت تحصیلی حوزوی می باشند، منعی برای ثبت نام نخواهند داشت.
  • داوطلبان مشمولی که دارای معافیت موقت بدون غیبت می باشند، می توانند ثبت نام آزمون دکتری را انجام دهند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹
سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت
زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت
زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

 

 

 

 

 

[phdtel]

[contact_info title= “ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

منابع-کنکور-کارشناسی-ارشد-بیولوژی-و-کنترل-ناقلین-بیماری-ها-1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰

[contact_info title= “منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰”] کنکور کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.