خانه / معرفی رشته ها / معرفی دانشگاه تربت حیدریه
معرفی دانشگاه تربت حیدریه

معرفی دانشگاه تربت حیدریه

معرفی دانشگاه تربت حیدریه

[contact_info title= “معرفی دانشگاه تربت حیدریه”] 

مقدمات تاسیس دانشگاه تربت حیدریه با راه اندازی آموزشکده فنی تربت حیدریه در سال ۱۳۸۴ کلید خورد و در سال ۱۳۸۶ و با تایید شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارتقا یافت.  پردیس دانشگاه در موقعیت فعلی به مساحت ۵ هکتار به علاوه سوله ورزشی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع توسط خیرین حامی دانشگاه تربت حیدریه در سال ۱۳۸۴ به مجموعه اهداء شد و با همت مسئولین وقت دانشگاه ساختمان آموزشی همراه با مجموعه آزماشگاهی و کارگاهی در پردیس دانشگاه ساخته شد.

دانشگاه تربت حیدریه در حال حاضر با بیش از ۱۹ هزار مترمربع فضای آموزشی، پژوهشی، اداری، فرهنگی و ورزشی از امکاناتی نظیر مجموعه آموزشی، فرهنگی و رفاهی، دو مجموعه مجهز ورزشی، ۳ سالن آمفی تئاتر، مجموعه کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز، گلخانه و مزرعه تحقیقاتی برخوردار می باشد. هم اکنون این دانشگاه در ۲۴ رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کاردانی و کارشناسی ارشد در قالب دو دانشکده فنی و مهندسی و کشاورزی دانشجو می پذیرد. می توانید این مقاله را نیز برای کسل اطلاعات جامع تر در مورد “معرفی دانشگاه تربت حیدریه” مطالعه بفرمایید.

معرفی دانشکده های دانشگاه تربت حیدریه

دانشکده فنی و مهندسی:

دانشکده فنی و مهندسی در سال تحصیلی ۱۳۸۴ فعالیت آموزشی خود را در رشته کاردان فنی عمران کارهای عمومی ساختمان آغاز کرد و از سال تحصیلی ۱۳۸۵ با ایجاد رشته علمی کاربردی ساختمان تعداد رشته های تحصیلی به دو رشته افزایش یافت. در راستای گسترش مراکز آموزشی، ۱۱ رشته در گروه های آموزشی عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق با تجهیزات پیشرفته آموزشی در قالب ۲۴ آزمایشگاه و کارگاه تخصصی در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته دانشجو می پذیرد.

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی:

فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربت حیدریه از بدو تاسیس دانشگاه در سال ۱۳۸۴ با یک رشته تکنولوژی تولیدات گیاهی آغاز و در حال حاضر با ۱۰ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به فعالیت ادامه می دهد و در راستای تحقق اهداف خود در زمینه تربیت نیروی متخصص بخش کشاورزی اقدام به ایجاد مزرعه و گلخانه تحقیقاتی نموده است.

پژوهشکده زعفران تربت حیدریه در جنوب غربی پارک جنگلی پیشکوه در سال ۸۹ با اقدام به ساخت بنای مجتمع از محل اعتبارات ریاست جمهوری آماده راه اندازی و نهایتا در ۱سال ۹۱ با اتمام ساختمان پژوهشکده آماده بهره گردید. این پژوهشکده در اسفند سال ۱۳۹۱ از دانشگاه فردوسی منفک شده و بطور رسمی تحویل دانشگاه تربت حیدریه گردید. در حال حاضر پژوهشکده زعفران با ترکیب اعضای زیر و با همکاری سایر نهاد های دولتی و شرکت های خصوصی در حال انجام فعالیت های پژوهشی، ترویجی، آموزشی، راهبردی و فرهنگی می باشد.

اهداف و برنامه ها یپژوهشکده:

  • فعالیت های پزوهشی و آموزشی در چار چوب علوم رایج و فن آوری های پیشرفته با تکیه بر کاربردی بودن
  • ارتباط علمی کسترده در خصوص زعفران به منظور تقویت جایگاه تولید کشور ایران در بازار تولید جهانی
  • حفظ ذخایر ژنی و متنوع زیستی زعفران و حمایت از حقوق آثار فکری و دانش بومی زعفران
  • نمایش میراث فرهنگ زعفران که در طی قرنها بصورت نظامهای خاص تولید در سطوح کم، بدون نهاده های خارجی و متکی به کار گروهی و خانوادگی و با کمترین مخاطرات زیست محیطی شکل گرفته است
  • تربیت نیروهای متخصص در زمینه تولید، فرآوری، بسته بندی و تجارت برای داخل کشور و نیز عرضه به عرصه های بین المللی
  • بستر سازی برای ورود تولید زعفران به عرصه های علوم بیوتکنولوژی و قانونمند ساختن آن و تدوین مقررات لازم از نظر سلامت زیستی

معرفی مراکز تحقیقاتی همکار با پژوهشکده:

  • مرکز تحقیقات کشاورزی مشهد
  • ایستگاه تحقیقات کشاورزی زعفران و گیاهان دارویی گناباد
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • علوم پزشکی مشهد
  • علوم پزشکی تربت حیدریه
  • پژوهشکده بوعلی مشهد
  • پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی تهران
  • مرکز رشد گناباد
  • مرکز رشد تربت حیدریه
  • جهاد کشاورزی خراسان رضوی
  • اتاق بازارگانی مشهد
  • شورای ملی زعفران
  • اتحادیه زعفران کاران
  • اتحادیه صادر کنندگان زعفران
  • شرکت های خصوصی و دولتی در عرصه زعفران

رتبه علمی دانشگاه تربت حیدریه چگونه است؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره نموده ایم دانشگاه تربت حیدریه یک دانشگاه دولتی در شهر تربت حیدریه، استان خراسان رضوى است که در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است. در حال حاضر ۲۰۸۳ دانشجو و ۲۰۹ استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند. بر اساس تحلیل های انجام شده این مرکز تاکنون ۴۹۵ مقاله علمی در نشریات و همایش های داخلی منتشر نموده است.

دانشگاه تربت حیدریه صاحب امتیاز و ناشر ۲ مجله تخصصی است و تا کنون ۲۳ همایش توسط دانشگاه تربت حیدریه برگزار شده است. علاوه بر این تاکنون ۷۲ مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است. .در سال ۱۳۹۸ پژوهشگران دانشگاه تربت حیدریه بیشترین مقالات خود را با کلیدواژه های کلاله و سنگ نگاره منتشر نموده اند.

داوطلبانی که علاقه دارند تا در این دانشگاه تحصیل نمایند می توانند هم از طریق شرکت در کنکور سراسری و هم از طریق ثبت نام در رشته های بدون کنکور ولرد این داتشگاه شوند. پس در صورت نیاز می توانید برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ با مشاوران مرکز الو مشاوره در ارتبط بوده و همچنین پاسخ سوالات خود ر در مورد “معرفی دانشگاه تربت حیدریه” دریافت نمایید. سایر مطالب مرتبط با معرفی دانشگاه ها:

معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان
معرفی دانشگاه گیلان
معرفی دانشگاه شهید بهشتی
معرفی دانشگاه شیراز

[entekhab]

[contact_info title= “معرفی دانشگاه تربت حیدریه”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۲

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در گروه هنر هستند، می توانند با مطالعه دقیق …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.