خانه / دانشگاه / معرفی دانشگاه ایلام
معرفی دانشگاه ایلام

معرفی دانشگاه ایلام

 

معرفی دانشگاه ایلام

[contact_info title= “معرفی دانشگاه ایلام”] 

دانشگاه ایلام یکی از دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که در شهر ایلاممرکز استان ایلام فعالیت می‌کند. دانشگاه ایلام در حال حاضر دارای دانشکده های دانشکده کشاورزی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی،دانشکده فنی و مهندسی،دانشکده علوم پایه، دانشکده پیرادامپزشکی می‌باشد که با ریاست پروفسور محمد علی اکبری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این دانشگاه با داشتن خوابگاه دانشجویی، دو سالن غذاخوری،  بانک، فروشگاه تعاونی و بوفه ،نانوایی ، آژانس، انتشارات کپی و تکثیر در دانشگاه،  سایر امکانات مورد نیاز، محیطی دلنشین را فراهم آورده تا دانشجویان فارغ از دغدغه تامین مایحتاج ضروری زندگی، با خیالی آسوده به کسب علم و دانش بپردازند. با ما همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی در مورد “معرفی دانشگاه ایلام” را در اختیارتان قرار دهیم.

دیباچه دانشگاه ایلام

این دانشگاه در ابتدا با عنوان آموزشکده دامپروری ایلام از سال ۱۳۵۵ به عنوان تنها دانشکده مستقل دامپروری و شاخه ای از دانشگاه رازی شروع به فعالیت نموده است. پس از انقلاب فرهنگی این آموزشکده به دانشکده کشاورزی تغییر می یابد. در سال ۱۳۷۱ با توجه به اهداف انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم و به برکت سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام این دانشکده از دانشگاه رازی مستقل و به دانشگاه ایلام ارتقاء یافت. در حال حاضر دانشگاه ایلام دارای۶۲ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

هم اکنون ۴۰۰۴ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد ۲۴۰۷ نفر پسر و ۱۵۹۷ نفر دختر می باشند. اعضاء هیات علمی دانشگاه ۱۴۳ نفر می باشند که از این تعداد۴۹ نفر مربی و ۹۰ نفر استادیار و ۴ نفر دانشیار هستند کارکنان دانشگاه ۴۳۸ نفرند که شامل ۸۱ رسمی،۱۸۱نفر قرارداد معین و ۱۷۶ نفر تحت پوشش شرکت خدماتی می باشند.

معرفی دانشکده های دانشگاه ایلام

دانشکده پیرا دامپزشکی:

این آموزشکده دارای ۲ رشته دامپزشکی در مقطع کاردانی و رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی ناپیوسته می باشد که در مقطع کاردانی ۶۳ جمعا نفر به صورت روزانه و شبانه و در مقطع کارشناسی ناپیوسته ۳۷جمعا نفر به صورت روزانه و شبانه مشغول به تحصیل هستند. همچنین این آموزشکده در صدد گرفتن مجوز دو رشته بافت شناسی و آسیب شناسی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

دانشکده کشاورزی:

دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام به عنوان قدیمی ترین و با سابقه ترین مرکز آموزش عالی استان است که تا سال ۱۳۷۰ زیر نظر دانشگاه رازی کرمانشاه مشغول انجام فعالیت بوده در سال ۱۳۷۱ رسما فعالیت خود را به صورت مستقل زیر نظر دانشگاه ایلام آغاز نمود. این دانشکده در حال حاضر با ۷ گروه آموزشی و ۱۸ رشته تحصیلی به فعالیت خود ادامه می دهد و شامل رشته های مهندسی علوم باغبانی، جنگل و مرتع، مکانیک ماشین های کشاورزی، زراعت و اصلاح نباتات، علوم دامی، علوم و صنایع غذایی، مهندسی آب است.

دانشکده علوم پایه:

دانشگاه ایلام از سال ۱۳۷۲ نست به پذیرش دانشجو در رشته های علوم انسانی و علوم پایه اقدام نمود. ابتدا این دانشکده تحت عنوان تربیت دبیر نسبت به پذیرش دانشجو در رشته های دبیری شیمی ،دبیری الهیات و دبیری زبان و ادبیات فارسی اقدام نموده و از سال ۱۳۸۵ با توجه به تفکیک دانشکده علوم پایه، به دانشکده ادبیات و علوم انسانی تغییر نام یافت.

با حذف رشته های دبیری از سال ۱۳۷۵ نسبت به پذیرش دانشجو در رشته های غیر دبیری اقدام نمود. در سال ۱۳۸۲ با توجه به حذف مرکزآموزش عالی فرهنگیان نسبت به پذیرش فرهنگیان عزیز در رشته های آموزش دینی وعربی و امور تربیتی گرایش متوسط اقدام نمود. در سال ۱۳۸۶ نسبت به اخذ مجوز رشته الهیات گرایش فلسفه وحکمت اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمود.

دانشکده فنی مهندسی:

این دانشکده شامل رشته های مهندسی برق، مهندسی انرژی های تجدید پذیر، مهندسی معماری، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی عمران و مهندسی مکانیک است.

دانشکده علوم ورزشی:

گروه علوم ورزشی دانشگاه ایلام در سال ۱۳۹۶ به طور رسمی تشکیل شد. تا قبل از آن امور مربوط به گروه توسط مدیریت تربیت بدنی دانشگاه انجام می شد. نخستین دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی در سال ۱۳۹۲ وارد دانشگاه شدند. نام رشته در سال ۱۳۹۴ به علوم ورزشی تغییر یافت.

در سال ۱۳۹۵ با پیگیری های زیاد و حمایت ریاست محترم دانشگاه گروه موفق به اخذ مجوز کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی شد و نخستین دانشجویان در همین سال وارد دانشگاه شدند.  تعداد ۶ عضو هیات علمی با مرتبه استادیار و بیش از ۱۰ استاد مدعو در دروس تخصصی با گروه علوم ورزشی همکاری دارند. همچنین این گروه ارائه دروس عمومی تربیت بدنی و ورزش تمام دانشکده ها را به عهده دارد.

رتبه علمی دانشگاه ایلام چگونه است؟

بر اساس تحلیل های انجام شده این مرکز تاکنون ۳۱۰۵ مقاله علمی در نشریات و همایش های داخلی منتشر نموده است. دانشگاه ایلام صاحب امتیاز و ناشر ۱ مجله تخصصی است و تاکنون ۲ همایش توسط دانشگاه ایلام برگزار شده است. علاوه بر این تاکنون ۴۰۵۰ مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است. اطلاعات و آمار دقیق تر از دانشگاه ایلام را می توانید در زیر مشاهده نمایید. در سال ۱۳۹۸ پژوهشگران دانشگاه ایلام بیشترین مقالات خود را با کلیدواژه های اوتیسم و موسیقی درمانی منتشر نموده اند.

اهداف و مهمترین اقدامات دانشگاه ایلام

  • تکمیل اعضای هیات‌علمی گروه‌ها، خصوصا گروه‌های که واحدهای بسیار زیادی به سایر گروه‌ها و دانشکده‌ها ارائه می دهند.
  • توسعه و بهبود ارائه خدمات به اساتید
  • توسعه فضای فیزیکی و آموزشی دانشکده ها
  • توسعه فن‌آوری رایانه در دانشگاه
  • توسعه فعالیت های فوق برنامه
  • توسعه علم نانوفناوری در دانشگاه
  • توسعه علم بیوتکنولوژی در دانشگاه
  • برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های منطقه‌ای و ملی
  • توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه

داوطلبان علاقه مند به این دانشگاه و در صورت داشتن سوالاتی در مورد “معرفی دانشگاه ایلام” می توانند با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره در ارتباط باشند. در صورت تمایل سایر مطالب تحصیلی ما را نیز مطالعه نمایید:

معرفی دانشگاه رازی کرمانشاه
معرفی دانشگاه تهران
معرفی دانشگاه تبریز
معرفی دانشگاه بو علی سینا

[entekhab]

[contact_info title= “معرفی دانشگاه ایلام”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق با دیگر دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.