خانه / کارشناسی ارشد / زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
زمان-انتخاب-رشته-کارشناسی-ارشد-1400

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

زمان-انتخاب-رشته-کارشناسی-ارشد-1400

[contact_info title= “زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ، مهم ترین ، حساس ترین و سرنوشت ساز ترین مرحله ، مرحله انتخاب رشته است . داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ، پس از دریافت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد و در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند ، می بایست در تاریخ مقرر به سات انتخاب رشته کارشناسی ارشد مراجعه و اقدام به درج کد رشته محل های انتخابی خود نمایند . از آن جا که سازمان سنجش آموزش کشور بازه زمانی محدودی را جهت انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می دهد ، بنابراین لازم است داوطلبان به طور مسمتر پیگیر زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ باشند و مبادا با کوچکترین غفلت از انتخاب رشته جا مانده و زحمات آن ها هدر برود . به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به تاریخ انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ بپردازیم .

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

از آن جا که زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ ، اوایل خرداد ماه است ، نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ اواسط و یا اواخر تیر ماه منتشر خواهد شد . سپس دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منتشر و سپس نوبت به انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ خواهد رسید . بنابراین پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ ، اواخر تیر و یا اوایل مرداد ماه سال ۱۴۰۰ باشد . البته از آن جا که فعلا دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منتشر نشده است ، بازه زمانی انتخاب رشته نیز به طور دقیق مشخص نیست . به محض مشخص شدن ، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام کارشناسی ارشد انجام خواهد شد . بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد که لینک آن در انتهای همین مطلب قرار داده شده است شوید .

انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

در این بخش قصد داریم پاسخگوی پر تکرارترین سوالات داوطلبان در رابطه با انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد باشیم :

⁉ آیا مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد الزامی است ؟

📢 اگر نظر کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره را بخواهید باید بگوییم بله ! مطالعه کامل و دقیق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد بسیار ضروری است . چرا که در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد اطلاعات بسیار مهمی اعم از نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد و اطلاعاتی دقیقی از کد رشته ها ، گزینش بومی و منطقه ای ، رتبه و تراز ، ظرفیت پذیرش رشته ها ، سهمیه ها و تاثیر آن ها در انتخاب رشته ،تاثیر معدل، اصول کلی و قوانینی که اخیراً تصویب شده است وجود دارد و اگر داوطلبی بدون اطلاع از موارد مذکور اقدام به انتخاب رشته نماید ، چه بسا با بهترین رتبه نیز در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته نشود .

⁉ اصول کلی انتخاب رشته کارشناسی ارشد چیست ؟

📢 سعی کنید در اولویت های ابتدایی خود به صورت رویایی و خوشبینانه به انتخاب رشته خود نگاه کرده و از ثبت این کد رشته ها غافل نشوید. داوطلبی را در نظر بگیرید که با کسب رتبه و تراز عالی در کارنامه اولیه، قصد انتخاب رشته و به دنبال آن پذیرش در دانشگاه مدنظر خود را دارد که وی به ثبت رشته هایی بالاتر از رتبه و تراز خود خواهد پرداخت. این دسته از داوطلبان به دلیل ثبت کردن صرفا رشته های رویایی وخوشبینانه از پذیرش به دانشگاه باز خواهند ماند.
رشته محل های میانی را به رشته هایی اختصاص دهید که از نظر منطقی شانس پذیرش شما وجود خواهد داشت و قبولی شما بالای ۷۰ درصد باشد. توصیه می شود در چیدمان الویت های رشته محل های این قسمت، نهایت دقت را به عمل آورید، چرا که به احتمال زیاد و در صورت خالی بودن ظرفیت کدرشته محل،شما در یکی از همین رشته محل ها پذیرش خواهید شد. سیستم ارزیابی انتخاب رشته سازمان سنجش به اینگونه خواهد بود که از ابتدا به بررسی کدرشته محل های شما خواهد پرداخت و در صورت خالی بودن ظرفیت دانشگاه و رشته، اولین کدرشته محل ، شما را برای آن دانشگاه و رشته مذکور معرفی خواهد نمود. به عبارت دیگر، اولویت های بعدی شما بررسی نخواهد شد و شما در رشته های پذیرفته شده در صورت تمایل می توانید ثبت نام به عمل آورید.
و چند انتخاب آخر خود را به کد رشته محل هایی اختصاص دهید که شانس پذیرش شما به طور حتم وجود خواهد داشت اختصاص دهید که در صورت مورد قبول نبودن کد رشته محل های دو قسمت بالا، پذیرش شما در این قسمت صورت گیرد. لازم است گفته شود بسیاری از داوطلبان از درج کد رشته های بدبینانه به شدت خودداری می نمایند لیکن عدم ثبت این کدرشته ها شانس پذیرش این دسته از داوطلبان را به شدت کاهش داده و ممکن است داوطلب متاسفانه در آزمون کارشناسی ارشد در هیچ یک از الویت های خود پذیرفته نشود.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان :

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد
ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد
راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد
سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری
اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری

[arshad]

[contact_info title= “زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

کارنامه قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی

متقاضیان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی به خوبی از رقابت سنگین این سنجش باخبر …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.