خانه / انتخاب رشته / ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد
ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

[contact_info title= “ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد”]

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ از سوی سازمان سنجش ممکن است داوطلبی از نتیجه ای که در کارنامه نهایی مشاهده می کند ناراضی باشد و نسبت به آن اعتراض داشته باشد. سازمان سنجش این امکان را برای داوطلبان فراهم ساخته است که اعتراضات خود را ثبت کنند و مورد پیگیری قرار دهد. اعتراض به نتایج مندرج در کارنامه به این صورت است که داوطلبان می بایست به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش اعتراض خود را ثبت کنند. اعتراض به کارنامه نهایی ارشد فقط محدود به موارد خاصی است و در این مقاله سعی داریم که موارد قابل قبول برای اعتراض و نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد را برسی کنیم.

داوطلبانی که در یکی از دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند، می توانند درخواستی مبنی بر شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال آینده را در سایت سازمان سنجش ثبت نمایند.

 نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

۱- ورود به سایت رسمی سازمان سنجش sanjesh.org

۲- کلیک برروی گزینه  ارسال درخواست در سمت چپ

نحوه دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۳- باکلیک بر روی ارسال درخواست صفحه  جدیدی برای شما باز می شود چنانچه قبلا در سایت عضو شده اید بر روی گزینه ی ورود به سیستم کلیک کنید اما چنانچه عضو سایت سازمان سنجش نبوده اید باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده و سپس اعتراض خود را ثبت کنید.

نحوه دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۴- با کلیک بر روی عضویت در سایت صفحه ای برای شما باز خواهد شد که می بایست اطلاعات و مشخصات خود را وارد کنید(داشتن ایمیل یا جیمیل الزامی است)

نحوه دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۵- پس از وار کردن مشخصات یک کد عضویت برای شما ارسال می شود به محض دریافت کد مجددا سایت سنجش را باز کرده و گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

۶- پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه  عبور شما می توانید اعتراض خود را ثبت کنید. در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری گزینه ای تحت عنوان ” اعتراض به نتیجه قبولی ” به بخش موضوعات درخواست داوطلبان اضافه می شود که از این طریق می توانند اعتراضات خود را ثبت نمایند.

۷-پس از ارسال درخواست معمولا پاسخ کارشناسان سازمان سازمان سنجش به فاصله یک الی دو روز برروی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد شما مجددا می توانید وارد سایت سازمان سنجش شده و با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور جواب اعتراض خود را مشاهده کنید.

به چه مواردی از انتخاب رشته کارشناسی ارشد می توان اعتراض کرد؟

درصورتی که داوطلبی به نتیجه نهایی مندرج در کارنامه نهایی اعتراض داشته باشدچنانچه مربوط به ۴زمینه ی زیر باشد از سوی سازمان سنجش قابل پیگیری است در غیر این صورت پیگیری نمی شود.

  • درخواست تغییر دوره قبولی

این درخواست برای داوطلبانی است که دریکی از دوره های (روزانه،سراسری،غیرانتفاعی،پیام نور،پردیس خودگردان) پذیرفته شده اند و درخواست تغییر دوره خود را دارند ، چنانچه داوطلبی بخواهد از دوره های روزانه به دوره های پائین تر تغییر دوره بدهد احتمال موافقت آن بسیار بیشتر از مواقعی است که داوطلبی بخواهد از دوره های پائین تر برای نمونه شبانه به روزانه تغییر دوره دهد اما بازهم موافقت با این درخواست به عوامل متعددی از جمله ظرفیت رشته- محل مورد نظر و موافقت دانشگاه قبولی بستگی دارد.

  • درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی

ممکن است دانشجویان در رشته- محلی پذیرفته شوند اما در بدو ورود آن ها به دانشگاه با این مسئله مواجه شوند که تعداد پذیرفته شدگان به حد نصاب نرسیده است،سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان راه چاره ای اندیشیده است به این صورت که این داوطلبان درخواست خود را باانتخاب گزینه ی”به حد نصاب نرسیدن محل قبولی“ثبت می کنند و سازمان سنجش معمولا درخواست آن ها را بامعرفی آن ها به دانشگاه های دیگر پیگیری می کند.

  • درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد

طبق قوانینی که در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ذکرشده است چنانچه داوطلبی در دوره روزانه پذیرفته شود ، حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال بعد را نخواهد داشت و به مدت یک سال از شرکت در آزمون سراسری محروم خواهدشد. هر چند این نکته مهم هر ساله در دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد درج می شود اما ممکن است داوطلبانی به ناچار باتوجه به رتبه و تراز کسب شده مجبور به انتخاب رشته شود اما بعدا متوجه شوند که ادامه تحصیل در رشته بی فایده است و هیچ علاقه ای به آن رشته ندارد.

ممکن است چنین داوطلبانی خواهان انصراف از تحصیل در آن رشته و شرکت مجدد در آزمون سراسری سال بعد باشند این داوطلبان باید برای رفع محرومیت از شرکت در آزمون سراسری در خواست خود را در سایت سازمان سنجش ثبت کنند و در صورتی که دلایل فرد برای این سازمان مورد قبول باشد به وی اجازه  شرکت در آزمون سال آینده داده خواهد شد .

  • درخواست بررسی اولویت های بعدی

ممکن است داوطلبی بخواهد انتخاب های بعدی خود را در فرم انتخاب رشته مشاهده کند و چنانچه رشته ای مورد قبول وی باشد بخواهد اولویت خودرا به اولویت دیگری تغییردهد . این دسته از داوطلبان می توانند از طریق دریافت کارنامه سبز (کارنامه نهایی) کارشناسی ارشد درخواست خودرا در سازمان سنجش به صورت اینترنتی پیگیری کنند. کارنامه  سبز کارشناسی ارشد تمام انتخاب های بعدی داوطلب را نشان می دهد.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ :

توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد
زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد
مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری
مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد
ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد
– انتخاب رشته مجازی کنکور کارشناسی ارشد
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری
نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری
اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

کارنامه قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی

متقاضیان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی به خوبی از رقابت سنگین این سنجش باخبر …

۳ نظر

  1. سلام
    من غیر انتفاعی سوره که اولویت ۱۲ بوده قبول شدم اما میخوام تغییرش بدم به غیر انتفاعی پارس که اولویت ۱۳ بوده رتبه قبولیشم کسب کردم میخواستم بدونم که برای درخواست تغییر اولویت توی متن درخواست چی بنویسم که حتما با درخواستم موافقت کنن؟ و این که میگید فعلا دانشگاهی که قبول شدید ثبت نام کنید بعد جواب درخواستتون که اومد برید دانشگاه بعدی ثبت نام کنید اگه الان ثبت نام کنیم و بعد از جواب درخواست بریم دانشگاه دیگه تکلیف شهریه ای که دادیم چی میشه؟

  2. با سلام
    من ارشد مدیریت مالی پردیس شهید بهشتی قبول شدم از طرفی با توجه به کارنامه سبز امکان قبولیم در پردیس تهران و علامه وجود داشته در صورت درخواست بررسی انتخابهای بعدی و قبولی در انتخابهای بعدی و رد درخواست من توسط دانشگاه مقصد امکان ثبت نام در انتخاب اولم دیگه وجود نداره؟

    • با سلام
      در صورتی که با درخواست الویت های بعدی شما موافقت نشود شما می توانید در کارنامه قبولی اولی خود در انتخاب رشته ثبت نام کنید.و هیچ مانعی وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.