خانه / کارشناسی ارشد / اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
اعلام-نتایج-کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

اعلام-نتایج-کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

[contact_info title= “اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

پر استرس ترین مرحله برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۰ ، انتظار برای اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ است ، چرا که پس از دریافت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد و اطلاع از رتبه ، داوطلبان اقدام به انتخاب رشته می نمایند . از این رو قصد داریم در این مطلب به طور مفصل به اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ اعم از زمان اعلام نتایج کنکور ارشد ، نحوه مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد ، اطلاعات مندرج در کارنامه کنکور ارشد و … بپردازیم . بنابراین مطالعه این مطلب را به تمامی داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۰ توصیه می کنیم .

[point1 title= “نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ در قالب یک کارنامه  منتشر خواهد شد.”]

مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

برای مشاهده کارنامه کنکور کارشناسی ارشد و اطلاع از نتایج می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید . سپس از منوی سمت راست صفحه بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید .

سپس در صفحه جدید بر روی عبارت “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰” کلیک کنید.

پس از ورود به صفحه جدید بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید. دو روش جهت مشاهده نتایج آزمون خود پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، شما برای مشاهده کارنامه آزمون کارشناسی ارشد خود به کد پیگیری ثبت نام و شماره پرونده یا شماره پرونده، سال تولد و کد ملی خود نیاز دارید.

📣 چنانچه در هر یک از مراحل مشاهده نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دچار مشکل شدید، با مرکز مشاوره الو مشاوره تماس بگیرید تا کارشناسان مرکز راهنمایی های لازم را انجام داده و یا در صورت تمایل، کارنامه آزمون شما را از طریق تلگرام برایتان ارسال نمایند. 📣

نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ کی منتشر میشه ؟

همانطور که مستحضر هستید ، زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ ، روزهای پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۳/۶ و جمعه ۱۴۰۰/۳/۷ است . طبق روال سال های گذشته ، نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ ، چهار الی شش هفته پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد منتشر خواهد شد . با این تفاسیر زمان تقریبی اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ ، اواسط و یا اواخر تیر ماه خواهد بود . در حال حاضر تاریخ دقیق انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مشخص نشده است ، به محض مشخص شدن تاریخ دقیق ، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام کارشناسی ارشد انجام خواهد شد . لینک عضویت در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد نیز در انتهای همین مطلب قرار دارد .

کارنامه کنکور کارشناسی ارشد

در این بخش قصد داریم به اطلاعات مندرج در کارنامه کارشناسی ارشد بپردازیم :

۱- مشخصات ثبت نامی داوطلب: اطلاعات داوطلب در این بخش شامل شماره پرونده ، نام و نام خانوادگی ، جنسیت ، شماره شناسنامه ، سال تولد ، سهمیه ، نام رشته و موسسه فارغ التحصیل کارشناسی ، ماه و سال فراغت از تحصیل و معدل کاردانی و کارشناسی می باشد .

۲- اطلاعات رشته ی امتحانی اول :

شماره ی داوطلبی
علاقه مندی به پیام نور و غیر انتفاعی
وضعیت انتخاب رشته ی داوطلب
معدل موثر

درصدهای کسب شده در هریک از دروس : در این قسمت درصدهایی که داوطلب در هریک از دروس کسب کرده است ذکر می شود.

۳- وضعیت داوطلب در هرکدضریب در رشته امتحانی اول

کدضریب : منظور از کد ضریب گرایش های یک مجموعه است که دارای ضریب یکسان هستند و در جدول ذیل کارنامه و همچنین در دفترچه راهنمای انتخاب رشته بالای جدول هر رشته امتحانی درج شده است
نمره کل (تراز) : منظور  نمره کل یا همان تراز داوطلب براساس ۸۰ درصد نمره علمی حاصل از آزمون اختصاصی که با ضرایب مربوط برای هر کد ضریب محاسبه شده و ۲۰ درصد معدل مؤثر مقطع کارشناسی.
رتبه داوطلب در سهمیه : منظور رتبه داوطلب در بین شرکت کنندگان رشته امتحانی که از سهمیه ی موردنظر برخورد دارند.
رتبه داوطلب بدون سهمیه: یعنی رتبه داوطلب در بین کلیه شرکت کنندگان رشته امتحانی درهر کد ضریب بدون اعمال سهمیه
آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره روزانه : در این ستون که نشانگر مجاز یا غیر مجازبودن داوطلب برای انتخاب کد رشته محل یا رشته محل های کد ضریب مربوط، براساس ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی درج شده، مشخص میشود. بدین ترتیب داوطلبی مجاز به انتخاب رشته میباشد که در ستون نتیجه برای وی کلمه مجاز درج شده است. درصورتی که در کنار هریک ازردیف مربوط به کدضریب رتبه ی داوطلب بالاتر از آخرین فرد مجاز باشد نمی تواند انتخاب رشته کند.
نتیجه در دوره روزانه : دراین ستون کلمه مجاز و غیر مجاز ذکر می شود و داوطلبان مجاز می توانند در کد ضریب مجاز انتخاب رشته کنند.
رتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد اسلامی: رتبه ی داوطلب در دوره های نوبت دوم، نیمه حضوری، پیام نور،غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان ذکر می شود
نتیجه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد اسلامی: در این بخش ، مجاز و غیر مجاز بودن داوطلب برای دوره های نوبت دوم، نیمه حضوری ، پیام نور،غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان مشخص می شود.

در انتهای کارنامه نیز برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند ، کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج شده است.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ :

لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد
نتایج کنکور کارشناسی ارشد
دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد
مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری
اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

[banner]

[contact_info title= “اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید..

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.