خانه / کارشناسی ارشد / محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
محرومیت-از-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

محرومیت-از-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

[contact_info title= “محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

متاسفانه هر ساله تعدادی از داوطلبان بدون توجه به شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و شرایط مربوط به محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد که هر ساله به طور مفصل در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به آن پرداخته می شود، اقدام به ثبت نام می نمایند. متاسفانه قبولی این دسته از داوطلبان حتی با وجود کسب رتبه برتر در کنکور کارشناسی ارشد لغو خواهد شد. بنابراین تیم تحریریه الو مشاوره جهت جلوگیری از چنین اتفاقاتی قصد دارد در این مطلب به طور مفصل به موضوع “محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰” و “رفع محرومیت از کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰” بپردازد.

[point1 title= “پذیرفته شدگان دانشگاه های روزانه سال ۱۳۹۹، مجاز به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ نمی باشند.”]

چه کسانی از ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ محروم هستند؟

داوطلبانی که در سال ۹۹ در یکی از دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند.
دانشجویانی که در یکی از مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) درحال تحصیل هستند.
دانشجویان دارای تعهد خدمت و طرح نیروی انسانی به یکی از ارگان های رسمی کشور هستند (اعم از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی)
داوطلبانی که مشمول خدمت سربازی هستند.
داوطلبانی که در روز برگزاری آزمون تقلب کرده اند
داوطلبانی که دوبار در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند

شرایط رفع محرومیت از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

رفع محرومیت داوطلبان مشمول سربازی

اگر تاریخ اعزام به خدمت داوطلبی قبل از اعلام نتایج دانشگاه باشد، چنانچه داوطلب دفترچه اعزام به خدمت خود را قبل از اتمام معافیت تحصیلی، برای سازمان نظام وظفه ارسال نکند وارد دوره غیبت خواهد شد و حتی در صورت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و قبولی در دانشگاه، قبولی وی لغو خواهد شد . این داوطلبان بایستی قبل از اتمام معافیت تحصیلی و ورود به دوره غیبت دفترچه اعزام به خدمت خود را ارسال نمایند و سپس در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند . در این صورت اگر در حال خدمت سربازی نیز باشند و در زمان اعلام نتایج اسامی آنها جزء اسامی قبول شدگان در دانشگاه بوده باشند می توانند از خدمت سربازی انصراف دهند و ادامه تحصیل دهند.

رفع محرومیت دانشجویان اشتغال به تحصیل در دوره های روزانه

داوطلبی که در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ شرکت کرده و در یکی از دانشگاه های روزانه پذیرش شده است، حتی در صورتی که در دانشگاه ثبت نام نکند و یا از ادامه تحصیل در دانشگاه مربوطه انصراف دهد، مجاز به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ نخواهد بود. این دسته از داوطلبان می توانند از طریق گزینه ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش تقاضای خود را برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مطرح کنند و درصورتی که دلایل داوطلب منطقی باشد ممکن است با تقاضای داوطلب مبنی برشرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری موافقت به عمل آید.

رفع محرومیت دانشجویان در حال تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری

دانشجویانی که درحال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند و خواهان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ نیز هستند در صورتی می توانند در کنکور شرکت نمایند که در زمان مقرر، طبق  دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری انصراف دهند . درصورتی که داوطلبی بدون انصراف از تحصیل در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ شرکت کند قبولی وی لغو خواهد شد. ضمنا انصراف از تحصیل برای کسانی می تواند موجب رفع محرومیت شود که موفق به کسب مدرک فارغ التحصیلی از مقطع مربوطه نشده باشند.

رفع محرومیت دانشجویان دارای طرح تعهد خدمت بهیکی از ارگان ها و سازمان های رسمی

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده اند اما وضعیت طرح نیروی انسانی آنها مشخص نمی باشند دچار محرومیت می شوند و نمی توانند وارد دانشگاه شوند . فارغ التحصیلان رشته هایی همچون پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی هستند این داوطلبان می بایست موافقت ارگان مربوطه را جهت ادامه تحصیل و شرکت در آزمون سراسری ارشد کسب کنند . درصورتی که نتوانند موافقت ارگان مربوطه را کسب کنند قبولی آن ها لغو خواهد شد.

رفع محرومیت داوطلبانی که در روز برگزاری کنکور تقلب کرده اند

داوطلبانی که در روز برگزاری کنکور مرتکب تخلف شوند و به عنوان متقلب در روز آزمون شناخته شوند به مدت ۱۰ سال از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد محروم خواهند بود اما چنانچه داوطلب دلایلی برای ارائه به سازمان سنجش داشته باشد می تواند با ارائه دلایل و مدارک مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد شود. این دلایل و مدارک باید بتواند عدم تخلف شما را ثابت کند، در غیر این صورت تقاضای داوطلب بررسی نخواهد شد.

رفع محرومیت داوطلبانی که دوبار در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند

داوطلبانی که دو بار در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند چه داوطلبانی که ثبت نام کرده اند و چه داوطلبانی که از ثبت نام دانشگاه خودداری کرده اند، می توانند در کنکور کارشناسی ارشد سال های بعد شرکت نمایند اما در زمان انتخاب رشته فقط مجاز هستند که از رشته های تحصیلی دانشگاه های غیر روزانه (شبانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و …) انتخاب نمایند اما نمی توانند برای بار سوم دریکی از دانشگاه های روزانه پذیرش بگیرند و از تحصیلات رایگان استفاده کنند.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد :

ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری
لیست رشته های کارشناسی ارشد سراسری
مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری
توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.