خانه / دکتری / شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰
شرایط-ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت-1400

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

شرایط-ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت-1400

[contact_info title= “شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰”]

سازمان سنجش و آموزش پزشکی مجری برگزاری آزمون دکتری رشته های داروسازی، دندان پزشکی، علوم پایه پزشکی و بهداشت و تخصصی است. اواسط بهمن ماه هر سال ثبت نام از داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت آغاز می شود. به تمامی نکات مورد نیاز داوطلبان من جمله شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ پرداخته شده است. از آن جا که داوطلبان بسیاری طی تماس با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره پیگیر اطلاع از شرایط نظام وظیفه داوطلبان و شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون علوم پزشکی وزارت بهداشت ۱۴۰۰ هستند، در این مطلب پاسخگوی این دسته از سوالات داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ خواهیم بود.

[point1 title= “ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداش در بازه زمانی مشخص از طریق سایت sanjeshp.ir انجام خواهد شد.”]

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت شرایط عمومی، اختصاصی، شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا و سهمیه های مورد پذیرش به شرح ذیل می باشد :

شرایط نظام وظیفه

  1. ارائه کارت پایان خدمت سربازی و یا ارائه کارت معافیت از خدمت سربازی (شامل معافیت به دلایل پزشکی، کفالت، ایثارگری یا موارد دیگر)
  2. داوطلبان مشمول سربازی که دارای برگه اعزام به خدمت سربازی هستند، چنانچه زمان پذیرش در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت باشد ، مجاز به ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی می باشند.
  3. آن دسته از داوطلبان مشمول که تاریخ اعزام به خدمت آن ها قبل از اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت می باشد ، بایستی برای اعزام به خدمت اقدام کنند تا شامل غیبت نشوند و در صورتی که پس از اعلام نتایج در یکی از دانشگاه ها پذیرفته شوند  برگه ترخیص از خدمت برای آن ها صادر خواهد شد.
  4. دانشجویان در حال تحصیل سال آخر مقطع دکتری عمومی ، چنانچه تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در سنوات تحصیلی مجاز دانش آموخته شوند می توانند ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی را انجام دهند.
  5. دانش آموختگان مقطع دکتری عمومی که در سنوات تحصیلی مجاز فارغ التحصیل شده اند ، در صورتی که از زمان ثبت نام تا زمان پذیرش در رشته جدید بیش از یک سال نگذشته باشد ، می توانند ثبت نام این آزمون را انجام دهند.
  6. داوطلبانی که دارای تعهد خدمت در سازمان ها یا وزارت خانه ها می باشند در صورتی که گواهی اشتغال به خدمت را ارائه دهند، مجاز به ثبت نام می باشند.
  7. کادر رسمی نیروهای مسلح در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت و کسب رضایت سازمان مربوطه، مجاز به ثبت نام می باشند.
  8. طلاب علوم دینی که دارای مدرک دکتری عمومی و مدرک معافیت تحصیلی حوزوی می باشند، منعی برای ثبت نام نخواهند داشت.
  9. داوطلبان مشمولی که دارای معافیت موقت بدون غیبت می باشند ، می توانند ثبت نام آزمون دکتری را انجام دهند.
  10. داوطلبانی که متولد سال ۱۳۴۷ و قبل از آن می باشند ، چنانچه تغییر سن نداده باشند می توانند در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ شرکت کنند.

شرایط عمومی

  1. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  2. برخورداری کامل از سلامت جسمی با توجه به رشته ی انتخابی
  3. اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی
  4. عدم سوء پیشینه سابقه کیفری
  5. پذیرفتن قانون اساسی جمهوری اسلامی
  6. نداشتن وابستگی به گروه های محارب و هواداری آنها
  7. عدم اشتهار به فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی

  1. داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مرتبط با رشته انتخابی خود باشند.
  2. آن دسته از داوطلبانی که اشتغال به دستیاری تخصصی دارند نمی توانند ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی را انجام دهند.
  3. در صورتی که داوطلبان دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باشند بایستی گواهی مبنی بر دریافت مدرک فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ را در هنگام ثبت نام ارائه دهند.
  4. داوطلبانی که دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد هستند ، مجاز به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت نیستند.
  5. ثبت نام دکتری علوم پزشکی فقط در یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی امکان پذیر است.
  6. متقاضیان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، می توانند حداکثر در دو رشته یا دو مجموعه ثبت نام کنند.
  7. داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ ثبت نام و شرکت نموده اند و پس از انجام انتخاب رشته در یکی از دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ نیستند.
  8. داوطلبانی که در حال سپری کردن طرح نیروی انسانی هستند و یا هنوز طرح نیروی انسانی خود را شروع نکرده اند ، می توانند در آزمون ثبت نام کنند و پس از پذیرش در یکی از دانشگاه ها می توانند مرخصی دریافت کنند و پس از پایان تحصیلات طرح خود را ادامه دهند.
  9. دانشجویان که درحال تحصیل مقطع دکتری تخصصی می باشند  مجاز به ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت نمی باشند.

سهمیه های مورد پذیرش

سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران

۲۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل در آزمون دکتری علوم پزشکی به همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثران ، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها اختصاصی می یابد.

سهمیه ۵ درصد ایثارگران

۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل در آزمون دکتری وزارت بهداشت به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن ها و هم چنین همسر و فرزندان رزمندگانی با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص می یابد.
چنانچه سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران تکمیل نشود، باقی مانده این سهمیه به داوطلبان دارای سهمیه ۵ درصد که حد نصاب لازم را دارا باشند اختصاص می یابد و در صورت عدم تکمیل، این ظرفیت ها به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص پیدا می کند.

سهمیه رزمندگان بسیجی 

 آن دسته از رزمندگان بسیجی، جهادگران جهاد کشاورزی و رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، که حداقل ۶ ماه متوالی یا متناوب و به طور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند می توانند از سهمیه رزمندگان بسیجی برای شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت استفاده کنند.

سهمیه پرسنل کادر ثابت، نظامی و نیروهای مسلح 

این دسته از داوطلبان در صورتی که حداقل ۶ ماه پیوسته یا ۹ ماه ناپیوسته در مناطق عملیاتی و جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند در صورت تایید ستاد کل نیروهای مسلح می توانند از سهمیه رزمندگان استفاده نمایند.

سهمیه مربیان

۱۰ درصد مازاد بر ظرفیت هر رشته (حداقل یک نفر)، به شرط کسب حداقل ۸۰ درصد نمره کسب شده توسط آخرین فرد پذیرفته شده به داوطلبان دارای سهمیه مربیان اختصاص دارد.

سهمیه آزاد

۷۰ درصد ظرفیت پذیرش آزمون دکتری علوم پزشکی به داوطلبان دارای سهمیه آزاد اختصاص دارد. حد نصاب این آزمون کسب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره کل آزمون کتبی جهت ورود به مصاحبه آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی می باشد.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰
سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت
زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت
زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری وزارت بهداشت

[phdtel]

[contact_info title= “شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

منابع-کنکور-کارشناسی-ارشد-بیولوژی-و-کنترل-ناقلین-بیماری-ها-1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰

[contact_info title= “منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰”] کنکور کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.