خانه / دکتری / شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت
شرایط-ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

شرایط-ثبت-نام-آزمون-دکتری-وزارت-بهداشت

[contact_info title= “شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت”] 

آزمون دکتری تخصصی که به صورت نیمه متمرکز برگزار می شود ، هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور و سازمان سنجش پزشکی برگزار می شود. بنابراین در مقطع دکتری تخصصی شاهد برگزاری دو آزمون مجزا از سوی وزرات علوم و وزارت بهداشت می باشیم که هر کدام شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی در نظر گرفته اند.
ثبت نام آزمون دکتری وزازت بهداشت هر ساله در بهمن انجام می گیرد و فقط دارندگان مدرک کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی مجاز هستند که در این آزمون شرکت کنند اما ثبت نام در این آزمون دارای شرایط دیگری نیز می باشد که در ادامه مطلب دکر کرده ایم.

[point1 title= “پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون دکتری وزارت بهداشت سال ۹۸ که در دانشگاه ثبت نام نکرده اند یا انصراف داده اند ، مجاز به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت سال ۹۹ نمی باشند.”]

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت تمام مورادی که لازم است داوطلب جهت ثبت نام از آن ها آگاهی پیدا کند درج شده است که از جمله آن ها می توان به شرایط عمومی ، شرایط اختصاصی ، شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا ، سهمیه های مورد پذیرش و … اشاره کرد.

شرایط عمومی

  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • برخورداری کامل از سلامت جسمی با توجه به رشته ی انتخابی
  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی
  • عدم سوء پیشینه سابقه کیفری
  • پذیرفتن قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • نداشتن وابستگی به گروه های محارب و هواداری آنها
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی

  • داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مرتبط با رشته انتخابی خود باشند.
  • در صورتی که داوطلبان دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باشند بایستی گواهی مبنی بر دریافت مدرک فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ را در هنگام ثبت نام ارائه دهند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد هستند ، مجاز به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت نیستند.
  • ثبت نام دکتری علوم پزشکی فقط در یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی امکان پذیر است.
  • متقاضیان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ، می توانند حداکثر در ۲ رشته یا ۲ مجموعه ثبت نام کنند.
  • داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ ثبت نام و شرکت نموده اند و پس از انجام انتخاب رشته در یکی از دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ نیستند.
  • داوطلبانی که در حال سپری کردن طرح نیروی انسانی هستند و یا هنوز طرح نیروی انسانی خود را شروع نکرده اند ، می توانند در آزمون ثبت نام کنند و پس از پذیرش در یکی از دانشگاه ها می توانند مرخصی دریافت کنند و پس از پایان تحصیلات طرح خود را ادامه دهند.
  • دانشجویان که درحال تحصیل مقطع دکتری تخصصی می باشند  مجاز به ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت نمی باشند.
  • آن دسته از داوطلبانی که اشتغال به دستیاری تخصصی دارند نمی توانند ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی را انجام دهند.

مدرک زبان مورد پذیرش

یکی از شرایط ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت ، دارا بودن یکی از مدارک زبان مورد تایید وزارت بهداشت می باشد که داوطلبان باید در زمان ثبت نام یکی از آن ها را ارائه دهد.

مدرک زبان 

توضیحاتحداقل نمرهنوع مدرک زبان
۵۰MHLE
۵۰MSRT
اخذ شده در سازمان سنجش آموزش کشور یا خارج از کشور۴۸۰(TOEFL (pBT
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور۶۰(TOEFL (iBT
اخذ شده در سازمان سنجش آموزش کشور یا خارج از کشور۵(IELTS (academic
۴۸۰TOLIMO
۷۰MELAB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • داوطلبانی که در آزمون زبان MSRT یا MHLE شرکت کرده اند و نمره ۴۵ الی ۴۹ را به دست آورده اند،  می توانند در آزمون دکتری وزارت بهداشت ثبت نام کنند اما با این شرط که تا زمان برگزاری آزمون نمره ۵۰ را کسب نمایند.
  • داوطلبانی که در آزمون زبان یکی از موارد فوق شرکت نموده اند و موفق به کسب حداقل ۹۰ درصد حدنصاب لازم شده اند، می توانند در آزمون دکتری تخصصی شرکت کنند با این شرط که تا زمان برگزاری آزمون دکتری حدنصاب لازم را کسب کنند در غیر این صورت ثبت نام آن ها لغو خواهد شد.

شرایط نظام وظیفه

  • ارائه کارت پایان خدمت سربازی
  • ارائه کارت معافیت از خدمت سربازی (شامل معافیت به دلایل پزشکی ، کفالت ، ایثارگری یا موارد دیگر)
  • داوطلبانی که متولد سال ۱۳۴۷ و قبل از آن می باشند ، چنانچه تغییر سن نداده باشند می توانند در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ شرکت کنند.
  • داوطلبان مشمول سربازی که دارای برگه اعزام به خدمت سربازی هستند ، چنانچه زمان پذیرش در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت باشد ، مجاز به ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی می باشند.
  • آن دسته از داوطلبان مشمول که تاریخ اعزام به خدمت آن ها قبل از اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت می باشد ، بایستی برای اعزام به خدمت اقدام کنند تا شامل غیبت نشوند و در صورتی که پس از اعلام نتایج در یکی از دانشگاه ها پذیرفته شوند  برگه ترخیص از خدمت برای آن ها صادر خواهد شد.
  • دانشجویان در حال تحصیل سال آخر مقطع دکتری عمومی ، چنانچه تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ در سنوات تحصیلی مجاز دانش آموخته شوند می توانند ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی را انجام دهند.
  • دانش آموختگان مقطع دکتری عمومی که در سنوات تحصیلی مجاز فارغ التحصیل شده اند ، در صورتی که از زمان ثبت نام تا زمان پذیرش در رشته جدید بیش از یک سال نگذشته باشد ، می توانند ثبت نام این آزمون را انجام دهند.
  • داوطلبانی که دارای تعهد خدمت در سازمان ها یا وزارت خانه ها می باشند در صورتی که گواهی اشتغال به خدمت را ارائه دهند ، مجاز به ثبت نام می باشند.
  • کادر رسمی نیروهای مسلح در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت و کسب رضایت سازمان مربوطه، مجاز به ثبت نام می باشند.
  • طلاب علوم دینی که دارای مدرک دکتری عمومی و مدرک معافیت تحصیلی حوزوی می باشند، منعی برای ثبت نام نخواهند داشت.
  • داوطلبان مشمولی که دارای معافیت موقت بدون غیبت می باشند ، می توانند ثبت نام آزمون دکتری را انجام دهند.

سهمیه های مورد پذیرش

سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران : ۲۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل در آزمون دکتری علوم پزشکی به همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثران ، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها اختصاصی می یابد.
سهمیه ۵ درصد ایثارگران : ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل در آزمون دکتری وزارت بهداشت به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن ها و هم چنین همسر و فرزندان رزمندگانی با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص می یابد.
چنانچه سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران تکمیل نشود ، باقی مانده این سهمیه به داوطلبان دارای سهمیه ۵ درصد که حد نصاب لازم را دارا باشند اختصاص می یابد و در صورت عدم تکمیل ، این ظرفیت ها به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص پیدا می کند.
رزمندگان بسیجی : آن دسته از رزمندگان بسیجی ، جهادگران جهاد کشاورزی و رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح ، که حداقل ۶ ماه متوالی یا متناوب و به طور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند می توانند از سهمیه رزمندگان بسیجی برای شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت استفاده کنند.

پرسنل کادر ثابت ، نظامی و نیروهای مسلح : این دسته از داوطلبان در صورتی که حداقل ۶ ماه پیوسته یا ۹ ماه ناپیوسته در مناطق عملیاتی و جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند در صورت تایید ستاد کل نیروهای مسلح می توانند از سهمیه رزمندگان استفاده نمایند.

سهمیه مربیان : ۱۰ درصد مازاد بر ظرفیت هر رشته (حداقل یک نفر) ، به شرط کسب حداقل ۸۰ درصد نمره کسب شده توسط آخرین فرد پذیرفته شده به داوطلبان دارای سهمیه مربیان اختصاص دارد.

سهمیه آزاد : ۷۰ درصد ظرفیت پذیرش آزمون دکتری علوم پزشکی به داوطلبان دارای سهمیه آزاد اختصاص دارد. حد نصاب این آزمون کسب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره کل آزمون کتبی جهت ورود به مصاحبه آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی می باشد.

پس از اطلاع از شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۹، می توانید با دانلود دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت که در سایت sanjeshp.ir قرار داده می شود ، از مدارک ثبت نام دکتری علوم پزشکی مطلع شوید و پس از آن می توانید با واریز هزینه ثبت نام دکتری علوم پزشکی ، ثبت نام خود را آغاز نمایید. جهت دریافت راهنمایی بیشتر با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹
سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت
زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
مصاحبه دکتری وزارت بهداشت
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت
زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری وزارت بهداشت

[phdtel]

[contact_info title= “شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

منابع-کنکور-کارشناسی-ارشد-بیولوژی-و-کنترل-ناقلین-بیماری-ها-1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰

[contact_info title= “منابع کنکور کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ۱۴۰۰”] کنکور کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.