خانه / کارشناسی ارشد / هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
هزینه-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

هزینه-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

[contact_info title= “هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

کنکور کارشناسی ارشد تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد که این سازمان نیز جهت انجام فرایند برگزاری آزمون کارشناسی ارشد مبلغی را به عنوان هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از داوطلبان کنکور دریافت می کند که هر ساله معمولا با اندکی افزایش همراه است. از آن جا که یکی از سوالات متداول داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در تماس با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره در رابطه با هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ است، در ادامه این مطلب به این موضوع و سایر موضوعات مرتبط با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت. بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۰ پیشنهاد می گردد.

[point1 title= “به دلیل ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد، هزینه مجزایی تحت عنوان هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ از داوطلبی اخذ نخواهد شد و داوطلبان با خرید یک کارت اعتباری می توانند متتقاضی رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز باشند.”]

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در اولین گام از فرایند ثبت نام کنکور کارشناسی از داوطلبان اخذ می گردد. در واقع داوطلبان ابتدا بایستی اقدام به خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور ارشد نماید و سپس سایر مراحل ثبت نام را طی کند. سازمان سنجش آموزش کشور معمولا هر ساله قبل از آغاز زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هزینه ثبت نام را از طریق اطلاعیه ها و همچنین دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به اطلاع داوطلبان می رساند. هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به شرح ذیل می باشد :

  • هزینه ثبت نام در یک کد رشته امتحانی ( اصلی یا شناور ) : ۴۵۰,۰۰۰ ریال

“داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد به منظور شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی ملزم به پرداخت ۴۵۰۰۰ تومان هستند، اما داوطلبانی که قصد شرکت در دو رشته امتحانی اصلی و شناور را دارند می بایست دو کارت اعتباری جداگانه تهیه کنند.”

  • هزینه اعلام علاقه مندی به دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی : ۱۳۸۰۰۰ ریال
  • هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه : ۶۰۰۰ ریال

“مبالغ مذکور مربوط به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ است. به محض مشخص شدن هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰، مبالغ مذکور بروزرسانی خواهند شد.”

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

در ابتدا لازم به ذکر است که پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی بوده و مبلغ مربوطه می بایست از طریق سایت سازمان سنجش انجام شود. از این رو می بایست در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به پرداخت هزینه با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام نمایید.

پس از مراجعه به سایت مذکور بر روی لینک مربوط به ” ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ ” کلیک کنید.

در صفحه جدید بر روی گزینه “خرید سریال ثبت نام” کلیک کنید.

در ادامه کارت های اعتباری ثبت نام کارشناسی ارشد برای شما نمایش داده خواهد شد که بر اساس علاقه می توانید نسبت به خرید آن ها اقدام نمایید.

باپس از انتخاب کارت اعتباری مد نظر خود، وارد صفحه ثبت اطلاعات شخصی خواهید شد که می بایست پس از تکمیل آن بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید تا به درگاه اینترنتی بانک دسترسی پیدا کنید.

سپس با استفاده از کارت بانکی خود و رمز دوم، هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ را پرداخت نمایید. پس از اتمام این مراحل با استفاده از شماره سریال دریافتی می توانید نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایید.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون ارشد هر سال معمولا در آذر ماه انجام می شود. ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ نیز در بازه زمانی شنبه ۱۶ آذرماه لغایت روز دوشنبه ۲۵ آذرماه ۹۸ انجام شد. بنابراین پیش بینی می شود ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۰ نیز آذر ماه سال ۱۳۹۹ انجام شود. البته در زمان نگارش این مطلب دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منتشر نشده است و تاریخ دقیق ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مشخص نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. ضمنا شما علاوه بر پیگیری مطالب سایت الو مشاوره با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد نیز در جریان آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد قرار خواهید گرفت. لینک عضویت در کانال تلگرام در انتهای همین مطلب قرار دارد.

سوالات متداول داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد :

  • آیا داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ملزم به خرید کارت اعتباری علاقه مندی هستند؟

خیر در اصل هیچ الزامی وحود ندارد. کارت اعتباری علاقه مندی مختص داوطلبان رشته محل های کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی است. چنانچه شما نیز متقاضی رشته محل های دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی هستید، می بایست اقدام به خرید کارت اعتباری مربوطه نمایید.

  • پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد به چه طریقی انجام می شود؟

پرداخت هزینه ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب انجام خواهد شد.

  • آیا هزینه خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ نسبت به کنکور سال ۱۳۹۹ افزایش خواهد یافت؟

بله. به احتمال زیاد افزایش اندکی خواهد داشت که به محض مشخص شدن، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و کانال تلگرام کارشناسی ارشد انجام خواهد شد.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد :

ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری
لیست رشته های کارشناسی ارشد سراسری
مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری
توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.