خانه / کارشناسی ارشد / کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

[contact_info title= “کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

داوطلبان بسیاری پس از اخذ مدرک کارشناسی علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند. لازمه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز شرکت در آزمون کارشناسی ارشد است که از طریق دو وزارتخانه (وزارت بهداشت و وزارت علوم) برگزار می شود. ما در این مطلب قصد داریم به کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۰ وزارت علوم بپردازیم. در این مطلب به زمان و نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ و … خواهیم پرداخت. پیشنهاد می کنیم چنانچه شما نیز داوطلب کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ هستید، این مطلب را با دقت و تا انتها مطالعه فرمایید.

[point1 title= “آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد همانند سال های اخیر ادغام گردیده و در قالب یک آزمون برگزار خواهد شد.”]

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

سازمان سنجش آموزش کشور که مسئول و مجری برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری (وزارت علوم) است، قبل از آغاز زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد اقدام به انتشار دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری می نماید که داوطلبان می بایست قبل از اقدام به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، به مطالعه آن پرداخته و در صورت داشتن شرایط لازم، اقدام به ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است که ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد. چنانچه قصد دارید خود فرایند ثبت نام را به انجام برسانید، بر روی لینک ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ کلیک کنید و یا در صورت تمایل با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما فرایند ثبت نام شما در کنکور ارشد ۱۴۰۰ را به انجام برسانند. در رابطه با زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۰ نیز لازم به توضیح است که ثبت نام آذر ماه سال جاری (۱۳۹۹) انجام خواهد شد. به محض مشخص شدن زمان دقیق ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، تاریخ دقیق در این مطلب درج خواهد شد. ضمنا شما علاوه بر پیگیری مطالب سایت الو مشاوره با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد نیز در جریان آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد قرار خواهید گرفت. لینک عضویت در کانال تلگرام در انتهای همین مطلب قرار دارد.

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

شرایط عمومی

  1. اعتقاد به دین اسلام یا یکی ادیان مورد تایید قانون اساسی جهموری اسلامی ایران
  2. نداشتن خصومت و یا دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. عدم فساد اخلاقی
  4. انجام واجبات و پرهیز از محرمات
  5. عدم ارتکاب به اعمال خلاف قوانین شغلی و تحصیلی در مدت زمان تحصیل و یا اشتغال
  6. نداشتن سابقه عضویت در گروه های ضد انقلابی

شرایط اختصاصی

  1. داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی در صورتی که این مدارک مذکور مورد تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم ، درمان و آموزش پزشکی ، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت باشند.
  2. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معتبر خارجی که به دلیل کیفیت (اعتبار دانشگاه و محتوای درسی) به مدرک فارغ‌التحصیلی ارزشیابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، اجازه داده می‌شود که در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند.
  3.  پذیرفته‌شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه سال ۱۳۹۹ چه در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰ و شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را نخواهند داشت.
  4. دانشجویان سال آخر و دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۸۶/۶/۳۱ به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند، درصورتی‌که معدل آنان کمتر از ۱۲ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.
  5. داوطلبان توجه داشته باشند که از نظر مقررات نظام وظیفه ، منعی برای شرکت نداشته باشند.(ویژه اقایان)
  6. پذیرفته شدگان شاغل در وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهادهای دولتی ، با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره کارشناسی ارشد ، در زمان ثبت نام به وزارت خانه ، سازمان و یا نهاد دولتی مربوط تعهد خدمت بسپارند.
  7. چناچه داوطلبانی که در رشته‌های امتحانی برنامه‌ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری ، طراحی شهری، معماری، نمایش عروسکی، هنرهای نمایشی و سینما ، هنرهای تصویری و طراحی ، هنرهای موسیقی، طراحی صنعتی، طراحی پارچه و لباس شرکت کرده اند آن دسته از داوطلبانی ‌که‌ با توجه‌ به‌ نمره‌ اکتسابی،‌ مجاز به انتخاب ‌رشته ‌شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تکمیل نموده باشند، تا چند برابر ظرفیت آزمون عملی/تشریحی/پروژه به عمل خواهد آمد.

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

آزمون کارشناسی ارشد معمولا هر ساله اوایل سال جدید برگزار می شود. مثلا طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور قرار بود کنکور ارشد ۹۹ اواخر فروردین ماه سال ۹۹ برگزار گردد که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ به اواسط تابستان موکول گردید. بنابراین پیش بینی می شود، طبق روال سال های گذشته، کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ نیز فروردین و یا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برگزار گردد. البته فعلا دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منتشر نشده است و تاریخ دقیق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مشخص نیست. به محض مشخص شدن تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ این مطلب بروزرسانی خواهد شد. علاوه بر پیگیری مطالب سایت چنانچه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد شوید نیز در جریان آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد قرار خواهید گرفت. لینک عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد در انتهای همین مطلب قرار دارد.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد :

ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
لیست رشته های کارشناسی ارشد سراسری
مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری
توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.