خانه / کارشناسی ارشد / ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

[contact_info title= “ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

هر ساله به تعداد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد افزوده می شود و مجری برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، سازمان سنجش آموزش کشور است. سازمان سنجش قبل از آغاز زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد منتشر می کند و در آن به ذکر نکات مهم و مورد نیاز داوطلبان جهت ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد می نماید. جهت دسترسی آسان داوطلبان به اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، به نگارش این مطلب پرداخته ایم که مطالعه آن را به تمامی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ پیشنهاد می کنیم.

[point1 title= “ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در بازه زمانی مشخص از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.”]

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

از چهار سال پیش کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده اند، بنابراین داوطلبانی که اقدام به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری نمایند، داوطلب دانشگاه آزاد نیز محسوب می شوند که در صورت تمایل و حد نصاب لازم می توانند اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نمایند. از آن جا که متولی برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، سازمان سنجش آموزش کشور است، جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می بایست به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید. پس از ورود به سایت مذکور، از منوی سمت راست بر روی گزینه “کارشناسی ارشد” کلیک نمایید و سپس در صفحه جدید بر روی لینک “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۰” کلیک کنید.

در مرحله بعدی بایستی هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را واریز نمایید بدین منظور بر روی لینک “خرید سریال ثبت نام” کلیک کنید. نوع سریال ثبت نام را از یکی از گزینه های پیش رو انتخاب کنید. مشخصات کارت بانکی خود را جهت کسر وجه ثبت نام از حساب بانکی تان وارد کنید. پس از پرداخت هزینه و دریافت شماره سریال پرداخت، به صفحه اول سامانه بازگردید و بر روی لینک “ثبت نام جدید” کلیک نمایید.  پس از انتخاب گزینه “ثبت نام جدید” صفحه ای مانند زیر ایجاد می شود که باید سریال ثبت نام را وارد کنید.

در مرحله بعد عکس داوطلبی خود را که شامل مشخصات زیر می باشد در محل تعیین شده بارگذاری نمایید.

  1. فرمت jpg
  2. دارای زمینه روشن و مربوط به سال جاری داوطلب
  3. فاقد اثر مهر ، منگنه و حاشیه های اضافی
  4. حداقل اندازه ۳۰۰*۲۰۰ و حداکثر اندازه ۴۰۰*۳۰۰
  5. اسکن عکس از روی کارت ملی ، شناسنامه و … قابل قبول نمی باشد.

پس از بارگذاری عکس نوبت به تکمیل فرم ثبت نام می رسد. در هنگام درج اطلاعات دقت و توجه کافی را داشته باشید زیرا در صورت ارسال اطلاعات اشتباه ممکن است ثبت نام شما باطل شود.

 

“چنانچه بنا به هر دلیلی خود موفق به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد نشدید، در صورت تمایل می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الو مشاوره تماس بگیرید تا کارشناسان مرکز، اقدامات لازم را جهت ثبت نام شما انجام دهند.”

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون ارشد هر سال معمولا در آذر ماه انجام می شود. ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ نیز در بازه زمانی شنبه ۱۶ آذرماه لغایت روز دوشنبه ۲۵ آذرماه ۹۸ انجام شد. بنابراین پیش بینی می شود ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۰ نیز آذر ماه سال ۱۳۹۹ انجام شود. البته در زمان نگارش این مطلب دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منتشر نشده است و تاریخ دقیق ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مشخص نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. ضمنا شما علاوه بر پیگیری مطالب سایت الو مشاوره با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد نیز در جریان آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد قرار خواهید گرفت. لینک عضویت در کانال تلگرام در انتهای همین مطلب قرار دارد.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

در این قسمت شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را شرح خواهیم داد :

شرایط عمومی

  1. اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان آسمانی دیگر
  2. عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسلام ( انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات )
  4. نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها
  5. عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال
  6. عدم احراز فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی

  1. برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دارا بودن حداقل معدل فارع التحصیلی ۱۲ الزامی است و داوطلبی که معدل کمتری دارد ، مجاز به ثبت نام نمی باشد.
  2. دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی.
  3. پذیرفته شدگان نهایی دوره هـای روزانـه در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ نخواهند بود.
  4. دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته (به استثنای پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ که حق شـرکت در آزمـون سـال ۱۴۰۰ را ندارند) ، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ می بایست تا پایان مهلت مقرر ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، از تحصیل انصراف قطعی حاصل نمایند.
  5. در صـورتی کـه دانشجویان شاغل به تحصیل (ورودی های سال ۹۷ و قبل از آن) بدون انصراف از تحصیل در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ شرکت نمـوده و جزء پذیرفته شدگان نهایی قرار گیرند ، قبولی آنها باطل شده و هیچ اقدام دیگری میسر نخواهد بود. لازم به توضیح است مهلت انصراف برای دانشـجویان شـاغل بـه تحصیل ، تا پایان تاریخ ثبت نام می باشد
  6. هر داوطلب بر اساس علاقه مندی خود به رشته یا رشته های تحصیلی  میتواند حداکثر در دو رشته امتحانی (اصلی و شناور) ثبت نام و در آزمون آنها شرکت نماید.
  7. داوطلبانی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند ، لازم است علاوه بر درج معدل دوره کارشناسی در فرم ثبت نام ، معدل دوره کاردانی خود را درج نمایند.
  8. آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۹۹/۱۱/۳۰ و یا ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ در دوره کارشناسـی فـارغ التحصـیل مـی شـوند ، دانشجوی سال آخر محسوب شده و در هنگام ثبت نام میبایست میانگین نمرات واحـدهای گذرانـده شـده خـود را در فرم ثبت نام وارد نمایند.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد :

ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری
لیست رشته های کارشناسی ارشد سراسری
مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری
توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.