خانه / کارشناسی ارشد / ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

[contact_info title= “ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد”] 

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به منظور انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری  و آزاد انجام می گیرد و داوطلبانی که دارای شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هستند ، باید از طریق سایت سازمان سنجش برای ثبت نام خود اقدام نمایند.

شرکت در کنکور کارشناسی ارشد  دارای شرایط و ضوابطی است که شاید بسیاری از داوطلبان اطلاعی از آنها نداشته باشند ، به همین دلیل این مطلب را به  ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد اختصاص داده ایم تا راهنمای شما در فرایند ثبت نام باشد.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد به صورت مشترک و همزمان انجام می گیرد.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

در سال های اخیر ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری ادغام شده است و این دانشگاه کنکور مجزایی برای جذب دانشجو برگزار نمی کند. بنابراین ثبت نام کارشناسی ارشد از روز شنبه ۱۶ آذر ماه آغاز شده و تا روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان در این زمان فرصت دارند تا از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org ثبت نام خود را انجام دهند. علاوه بر این مهلت ، ممکن است سازمان سنجش فرصت مجددی برای ثبت نام جاماندگان که به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام یا کامل نبودن مدارکشان موفق به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹  در زمان اولیه نشده اند ، در نظر بگیرد. مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ معمولا پس از اتمام زمان ثبت نام برای داوطلبان در نظر گرفته می شود.

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

لینک دانلود  دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ، همزمان با شروع ثبت نام در سایت سنجش فعال می شود و برای سهولت دسترسی به دفترچه لینک دانلود آن در جدول زیر قرار داده شده است :

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد بنابراین در قدم اول بایستی وارد این سامانه شوید. پس از وارد شدن به سامانه از منوی سمت راست سایت گزینه “کارشناسی ارشد” را انتخاب کنید.

پس از وارد شدن به صفحه اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد ، بر روی لینک “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹” کلیک کنید.

مطابق تصویر فوق بر روی لینک خرید سریال ثبت نام کلیک کنید تا هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را واریز نمایید. حال نوع سریال ثبت نام خود را انتخاب کنید.

پس از واریز هزینه ثبت نام ، شماره سریال پرداخت توسط سامانه به شما ارائه می شود که بایستی با استفاده از آن ثبت نام خود را آغاز نمایید به همین منظور مجدد به صفحه ثبت نام بازگردید و گزینه ثبت نام جدید را انتخاب نمایید.

نکته : چناچه علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی هستید بایستی با کلیک بر روی لینک “سریال علاقه مندی به پیام نور و غیر انتفاعی آزمون کارشناسی ارشد” هزینه جداگانه واریز نموده و کارت مربوطه را خریداری نمایید.

حال فرم ثبت نام را دریافت نموده و آن را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نمایید.

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

طبق شرایط مندرج در دفترچه کنکور ارشد شرایط ثبت نام ارشد به دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می شود که در ادامه به شرایط ثبت نام متقاضیان می پردازیم.

شرایط عمومی

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
نداشتن عناد و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران
عدم احراز فساد اخلاقی
نداشتن سابقه کیفری
عدم سابقه عضویت در گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی

دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای
دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی بایستی حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه ۹۹ مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند.
دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری برای ثبت نام مجدد در آزمون ارشد فقط می توانند در رشته ای به غیر از رشته قبلی خود ثبت نام نمایند.
دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری برای ثبت نام در آزمون ارشد بایستی تا پایان مهلت ثبت نام از رشته و دانشگاه خود انصراف دهند در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نمی باشند.
داوطلبان پذیرفته شده دانشگاه های روزانه آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ ، مجاز به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ نمی باشند.
دانش آموختگان رشته های دبیری ، گروه پزشکی و داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی و وزارت خانه ها بایستی برای ثبت نام در آزمون ارشد موافقت سازمان مربوطه را برای ادامه تحصیل کسب نمایند.
دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۰۶/۳۱ به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که معـدل آنـان کمتر از ۱۲ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.
پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه های شبانه ، مجازی و پردیس خودگردان ، دانشگاه پیام نور ، دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون سال ۹۸ در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی و یا انصراف قطعی تا پایان مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ مـی تواننـد در آزمـون ثبت نام و شرکت نمایند.

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

برای ثبت نام در  سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، نیازمند بازگذاری مدارک و اطلاعاتی می باشید. در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد یک فرم پیش نویس قرار داده شده است که در آن تمام اطلاعات لازم برای ثبت نام قید شده است.

یک قطعه عکس ۴*۳ (مربوط به سال جاری ، فرمت JPG ، بدون حاشیه و تاخوردگی و اثر مهر)
کد پیگیری ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگری
کد ۱۳ رقمی مربوط به اتباع غیر ایرانی
کد نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
شماره شناسنامه ، کد ملی ، کد محل تولد ، کد محل صدور شناسنامه
معدل مقطع کاردانی و کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

نحوه دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
زمان تمدید ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹
ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
 میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹
تاثیر سهمیه ۵ درصدی در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

[arshad]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.