خانه / کارشناسی ارشد / دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد”] 

برخلاف تصور بسیاری از داوطلبان که گمان می کردند امسال نیز همانند دو سال گذشته تکمیل ظرفیت برای آزمون کارشناسی ارشد برگزار نشود اما طبق اطلاعیه ای که توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد امسال برای آزمون کارشناسی ارشد شاهد برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت خواهیم بود و این یک فرصت برای داوطلبانی خواهد بود که در انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده‌اند اما در رشته ای پذیرفته نشدند و یا از رشته محل قبولی خود رضایت ندارند این دسته از داوطلبان می‌توانند با شرکت در تکمیل ظرفیت که برایشان در نظر گرفته شده است شانس خود را برای پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود امتحان کنند.

دفترچه تکمیل ظرفیت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

کلیه داوطلبان باید پیش از اقدام به انتخاب رشته و واریز هزینه ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را که همزمان با شروع انتخاب رشته منتشر می‌شود را دانلود و بررسی نمایند زیرا ممکن است رشته و دانشگاه مورد نظر آنها در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه نشود و پس از واریز هزینه متوجه این موضوع شوند. در دفترچه مواردی مانند رشته  ارائه شده ، دانشگاه های ارائه دهنده رشته ها و همچنین ظرفیت هر یک از رشته‌ها مشخص شده است که با بررسی دفترچه می توانید انتخاب رشته عاقلانه تری داشته باشید.
لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد آزاد در روز شنبه به تاریخ ۲۲ آبان ماه در سایت فعال می شود ولی می توانید از طریق لینک زیر نیز آن را دانلود نمایید:

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 دفترچه راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

نکات قابل توجه در خصوص تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

  • تعداد انتخاب های داوطلبان برای انتخاب رشته حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل می باشد.
  • داوطلبان فقط می توانند در رشته ای که که ثبت نام کرده اند ، انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را انجام دهند.
  • کلیه داوطلبانی که ثبت نام آزمون ارشد را انجام داده اند و برای آن ها کارنامه صادر شده است و در کارنامه نیز عبارت مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای آن ها قید شده است ، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت نمایند.
  • داوطلبانی که در انتخاب رشته اولیه در یکی از رشته های انتخابی خود پذیرفته شده اند در صورت پذیرفته شدن در رشته های مرحله تکمیل ظرفیت ، قبولی رشته قبلی آن ها لغو می گردد.
  • پذیرفته شدگان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت از بهمن ماه وارد دانشگاه می شوند.
  • داوطلبانی که در آزمون رشته شناور ثبت نام و شرکت کرده اند ، در صورت تمایل می توانند کدرشته محل های مربوط به رشته شناور را نیز در ۱۰۰ رشته انتخابی خود بگنجانند.

زمان در نظر گرفته شده برای تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از روز یکشنبه به تاریخ ۲۳ آبان ماه تا روز چهارشنبه به تاریخ ۲۶ آبان ماه می باشد. داوطلبان متقاضی شرکت در این مرحله از پذیرش آزمون کارشناسی ارشد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند و پس از دانلود دفترچه و بررسی آن ، با واریز هزینه در سامانه مراحل ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند. نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد چند هفته پس از انجام انتخاب رشته منتشر می شود ولی شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام الومشاوره ، پیگیری دقیق تری داشته باشید.

[arshad]

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.