خانه / کارشناسی ارشد / راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

[contact_info title= ” راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد “] 

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ درخرداد ماه برگزار شد و داوطلبان می‌توانستند با شرکت در این آزمون برای انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور ،  پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اقدام نمایند. پس از برگزاری آزمون و انتشار نتایج در مرداد ماه داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام نموده بودند  می توانستند بر اساس مندرجات کارنامه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.
داوطلبان متقاضی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بایستی پس از مشاهده کارنامه چنانچه مجاز به انتخاب رشته در این دانشگاه شده باشند انتخاب رشته خود را از طریق سایت azmoon.org انجام دهند و منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد آزاد باشند تا ببینند آیا در رشته ای پذیرفته شده اند یا خیر. پس از انتشار نتایج با سه دسته از داوطلبان روبرو خواهیم بود : دسته اول داوطلبانی که در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته شده اند دسته دوم داوطلبانی که در هیچ یک از رشته های انتخابی خود پذیرفته نشدند و دسته سوم داوطلبانی که در رشته پذیرفته شده اند که علاقه ای به آن ندارند.داوطلبان دسته اول که می توانند ضمن فراهم نمودن مدارک لازم برای ثبت نام حضوری خود اقدام نماید اما داوطلبان گروه دوم و سوم طرحی برای ایشان در نظر گرفته شده به نام طرح تکمیل ظرفیت که در ادامه مطلب به توضیحات بیشتری در این خصوص می پردازیم.

تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در اواخر آبان ماه برگزار می شود.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

با وجود اینکه در سال گذشته هیچ یک از دانشگاه ها مجاز به برگزاری تکمیل ظرفیت نبودند اما امسال همه ی دانشگاه ها اعم از دانشگاه‌های سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت نمودند و دلیل آن تقاضای داوطلبان و همچنین تکمیل نشدن برخی از رشته‌ها در بیشتر واحدهای دانشگاهی بود و همین موضوع باعث شد که مرحله تکمیل ظرفیت در سال ۹۸ برگزار شود شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تمامی دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد ولی برای انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد باید به سایت رسمی خود این دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه کنید.

زمان و نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور ارشد آزاد ۹۸

بر اساس جدیدترین اطلاعیه منتشر شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ، زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸ از روز پنج شنبه به تاریخ ۲۳ آبان ماه آغاز شده و لغایت تا روز یکشنبه به تاریخ ۲۶ آبان ماه ادامه دارد. بنابراین داوطلبان فقط به مدت سه روز فرصت دارند که هر چه سریعتر انتخاب رشته خود را انجام دهند زیرا ممکن است زمان در نظرگرفته تمدید نشود و داوطلبی از این مرحله جا بماند. در ادامه چگونگی انتخاب رشته را شرح داده ایم.

  • وارد شدن به سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org

  • در قدم بعد باید هزینه انتخاب رشته را واریز نماید به همین منظور بر روی لینک خرید سریال ثبت نام کلیک کنید.

  • در مرحله بعد باید اطلاعات کارت بانکی خود را جهت کسر وجه مورد نظر از حساب بانکی تان وارد نمایید اطلاعاتی مانند شماره کارت ، رمزدوماینترنتی و CVV2

  • در مرحله بعد پس از دریافت شناسه و رمز پرداخت مجدداً به صفحه اول سامانه بازگردید و بر روی لینک انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کلیک نمایید.

  • پس از درج شماره سریال پرداختی در کادر ظاهر شده ، وارد سامانه انتخاب رشته خواهید شد که می توانید پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم درج نمایید و بر روی گزینه تایید کلیک کنید.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد ۹۸ 

برای اطلاع از اینکه آیا رشته مورد علاقه شما در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه شده است یا خیر و اینکه آن رشته در کدام دانشگاه و با چه تعداد ظرفیت ارائه شده است بایددفترچه راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت که در همان سایت قرار داده شده است را دانلود و بررسی نمایید زیرا ممکن است پس از واریز هزینه در سامانه دفترچه را دانلود کنید و متوجه شوید که رشته شما ارائه نشده است بنابراین توصیه می‌شود پیش از پرداخت هزینه و اقدام به ثبت‌نام ابتدا دفترچه را دانلود کنید و مطمئن شوید که رشته و دانشگاه مورد نظر شما ارائه شده است.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 دفترچه راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

نکات مهم شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۹۸

  • هر یک از داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل می‌باشند
  • داوطلبانی که علاوه بر رشته اصلی در رشته شناور نیز شرکت کرده‌اند می‌توانند انتخاب رشته مربوط به رشته شناور را نیز در همان ۱۰۰ انتخاب خود بگنجاند 
  • داوطلبانی مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند که اولاً در آزمون ثبت نام نموده باشند و دوما در فرایند برگزاری آزمون نیز حضور داشته باشد 
  • داوطلبانی که با توجه به کارنامه اولیه کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد نشده اند نمی توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کند.
  • همه ی داوطلبانی که انتخاب رشته کارشناسی ارشد را انجام داده‌اند چه داوطلبانی که در رشته ای قبول شده اند یا قبول نشده اند مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند.
  • داوطلبانی که در یکی از رشته های انتخاب رشته اولیه پذیرفته شده اند چنانچه در مرحله تکمیل ظرفیت نیز در یکی از رشته محل‌های انتخابی خود پذیرفته شود ، رشته قبولی قبلی آن ها باطل می شود و باید برای ثبت نام در رشته دوم اقدام نمایند.
  • پیش بینی می شود که نتایج در اواسط بهمن ماه اعلام شود بنابراین به احتمال خیلی زیاد داوطلبان پذیرفته شده در این مرحله دانشجوی ورودی بهمن ماه در دانشگاه آزاد خواهند بود.

[arshad]

[contact_info title= ” راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد “] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.