خانه / انتخاب رشته / انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

[contact_info title= “انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد”]

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه هایی است که از طریق آزمون، در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو جذب می نماید. داوطلبانی که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را انجام داده اند، چنانچه پس از اعلام نتایج و انتشار کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده باشند بایستی از طریق سامانه رسمی خود دانشگاه آزاد، برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند. علی رغم آنکه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری، به صورت همزمان و مشترک انجام گرفت، اما انتخاب رشته این دو دانشگاه مجزا از هم و در زمان های جداگانه انجام می گیرد.

انتخاب رشته کارشناسی دانشگاه آزاد و سراسری به صورت مجزا برگزار می گردد.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹

به دلیل آنکه اکثر داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ، علاوه بر انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز انجام می دهند ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد پس از اتمام فرایند انتخاب رشته دانشگاه سراسری آغاز می شود تا داوطلبان فرصت انتخاب رشته در هر دو دانشگاه را داشته باشند. با توجه به آنکه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از اواسط خرداد ۹۹ شروع خواهد شد، بنابراین احتمال داده می شود که فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز از اواخر خرداد و یا اوایل تیرماه آغاز گردد.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مجزا از سایر دانشگاه ها و از طریق سامانه الکترونیکی azmoon.org انجام می گیرد. داوطلبان باید پس از ورود به سامانه مذکور ، انتخاب رشته خود را به ترتیب مراحل زیر انجام دهند :

  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان بایستی برای اطلاع از اینکه رشته ی آن ها در کدام یک از واحدهای دانشگاهی و با چه تعداد ظرفیت ارائه شده است ، دفترچه انتخاب رشته را از لینک قرار داده شده در سامانه دانلود و مطالعه نمایند.

  • واریز هزینه انتخاب رشته از طریق کلیک بر روی لینک “خرید کارت اعتباری”

بدون واریز هزینه ثبت نام ، امکان ثبت کدرشته محل ها وجود نخوهد داشت. بنابراین باید با کلیک برروی لینک “خرید کارت اعتباری” هزینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید. در سال ۹۸ هزینه انتخاب رشته دانشگا آزاد ۴۶ هزارتومان بوده است که در سال جاری مقداری بر این مبلغ افزوده خواهد شد.

چنانچه وجه مورد نطر را با موفقیت واریز نمایید ، در پایان مراحل پرداخت شناسه و رمز ثبت نام توسط سامانه به شما ارائه داده می شود.

  • کلیک بر روی لینک “انتخاب رشته کارشناسی آزاد دانشگاه آزاد ۹۹”
  • درج شناسه انتخاب رشته و شناسه ثبت نام در کادر ظاهر شده (شناسه انتخاب رشته در انتهای کارنامه اولیه درج گردیده است)
  • پس از وارد شدن به صفحه اختصاصی خود ، مشخصات فردی و کد رشته امتحانی تان برای شما قابل مشاهده خواهد بود.
  • حال می توانید فرم انتخاب رشته را دریافت و نسبت به تکمیل آن با حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل اقدام نمایید.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹

داوطلبان بایستی پیش از اقدام به انتخاب رشته ، با دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته از تمام جزئیات مربوطه مطلع شوند.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چند روز قبل از شروع انتخاب رشته در سایت آزمون قرار داده می شود و می توانید با وارد شدن به سایت مذکور ، آن را دانلود نمایید.

دفترچه انتخاب رشته کارشتاسی ارشد دانشگاه آزاد

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال خواهد شد)

در حال حاضر انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد آغاز نشده است اما می توانید برای دریافت اطلاعات کلی از دفترچه سال گذشته استفاده نمایید.

تحلیل کارنامه برای انجام یک انتخاب رشته اصولی

کارنامه کارشناسی ارشد از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول مربوط به به اطلاعات فردی داوطلب و بخش دوم اطلاعات رشته امتحانی می باشد.

اطلاعات فردی

در این قسمت اطلاعاتی مانند شماره پرونده ، جنس ، سهمیه ثبت نامی ، نام رشته تحصیلی ، موسسه فارغ التحصیلی ، معدل کاردانی ، معذل کارشناسی و … درج شده است. توصیه می شود این قسمت را با دقت کنترل کنید و اگر اطلاعاتی اشتباه درج گردیده باشد ، برای اصلاح آن باید اقدام نمایید. اصلاح اطلاعات اشتباهی که در کارنامه کنکور ارشد درج شده است ، از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اموزش کشور انجام می گیرد. برای اطلاع از نحوه ثبت و ارسال درخواست در سازمان سنجش ، بر روی لینک کلیک نمایید.

نمرات اکتسابی

در این بخش نام دروس امتحانی به همراه نمره ای که در آن دروس کسب کرده اید ، درج می شود و اگر نسبت به هریک از درصد دروس مندرج در کارنامه اعتراض دارید و گمان می کنید که پاسخ نامه شما اشتباه تصحیح شده است ، می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست اعتراض به نتایج کارشناسی ارشد خود را ثبت نمایید.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته

اگر رتبه و تراز لازم را برای انتخاب رشته کسب کرده باشید ، در مقابل عبارت “وضعیت مجاز به انتخاب رشته” کلمه مجاز و در غیر اینصورت کلمه غیرمجاز درج می گردد.

معدل موثر

میزان تاثیر معدل بر روی رتبه و تراز اکتسابی شما زیاد نیست و اگر معدل دوره کارشناسی شما پایین است ، خود را نگران کنید زیرا تاثیر منفی آن زیاد نمی باشد ولی اگر معدل بالایی دارید ، تاثیر آن بر روی ربته شما تاثیر مثبت است.

 کد ضریب

کد ضریب هر رشته مشخص کننده گرایش های امتحانی آن رشته می باشد و گرایش هایی که ضریب دروس امتحانی آن ها یکسان است ، شامل یک کد ضریب مشترک هستند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما باید بر اساس رتبه درج شده در هر کد ضریب انتخاب رشته نمایید.

نمره کل

نمره کل براساس ضرایب دروس در هر هر گرایش و از تاثیر ۸۰ درصدی نمره علمی و ۲۰ درصدی معدل موثر داوطلب محاسبه می شود.

رتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیرروزانه و دانشگاه آزاد اسلامی

در این بخش رتبه شما در سهمیه ای که به شما تعلق گرفته است و در میان متقاضیان به شرکت در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان) و آزاد درج می شود.

آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد اسلامی 

آخرین رتبه مجاز برای رشته های تحصیلی غیر روزانه و دانشگاه آزاد با توجه به سهمیه ای که به شما تعلق می گیرد ، در این قسمت درج می گردد.

رتبه داوطلب در سهمیه

در این بخش رتبه شما با رتبه داوطلبان دارای سهمیه مشترک با شما مقایسه می شود. برای مثال اگر دارای سهیمه ۵ درصدی می باشید ، رتبه شما با داوطلبان دارای سهمیه ۵ درصدی مقایسه می شود.

رتبه داوطلب بدون سهمیه

در این قسمت رتبه شما را بدون در نظر گرفتن سهمیه ثبت نامی محاسبه و درج می کنند.

رتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیرروزانه و دانشگاه آزاد اسلامی

در این بخش رتبه داوطلب با توجه به سهمیه ای که دارد ، در میان علاقه مندان به شرکت در انتخاب رشته دوره های غیرروزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد درج می گردد.

نتیجه در دوره های غیرروزانه و دانشگاه آزاد اسلامی

چنانچه در این بخش عبارت “مجاز” درج شود یعنی شما می توانید انتخاب رشته دانشگاه های غیرروزانه و آزاد را انجام دهید و در صورت درج عبارت “غیرمجاز” ، نمی توانید در این دانشگاه ها انتخاب رشته نمایید.

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ نیازمند به کد دسترسی می باشید که این کد در انتهای کارنامه اولیه ، درچ گردیده است.

برای تکمیل فرم انتخاب رشته چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم ؟

تکمیل فرم انتخاب رشته از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و تعیین کننده آینده شغلی و تحصیلی شما می باشد. برای آنکه شانس قبولی شما افزایش یابد ، باید در ترتیب چیدمان کدرشته ها هوشمندانه عمل کنید و ضمن توجه به علاقه خود ، باید ظرفیت پذیرش رشته را نیز مدنظر قرار دهید.

انتخاب های خوش بینانه

۲۰ الی ۳۰ درصد قسمت اول فرم انتخاب رشته را باید به انتخاب های خوش بینانه اختصاص دهید و رشته هایی را شانس پذیرش شما در آن ها بسیار کم می باشد ولی به تحصیل در آن ها علاقه دارید ، در این بخش درج نمایید.

انتخاب های واقع بینانه

۵۰ درصد فرم انتخاب رشته مربوط به انتخاب های واقع بینانه است. این انتخاب ها بایستی کاملا منطبق بر رتبه و تراز باشد به گونه ای که شانس پذیرش شما در آن رشته ها معقول و منطقی باشد.

انتخاب های بدبینانه

انتخاب های بدبینانه قسمت آخر فرم انتخاب رشته می باشد و مربوط به رشته هایی است که شانس پذیرش شما در آن ها بسیار زیاد است. در واقع مقصود از قرار دادن انتخاب های بدبینانه در فرم انتخاب رشته این است که شما حتما در یک رشته یا دانشگاه پذیرفته شوید ولی اگر هدف شما فقط پذیرش در رشته ها و دانشگاه های مورد علاقه است ، می توانید این قسمت را از فرم انتخاب رشته خود حذف کنید.

چنانچه علاوه بر مطالب فوق ، نیازمند راهنمایی بیشتری بودید می توانید با مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس بگیرید.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان دانشگاه آزاد :

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
– سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

[arshad]

[contact_info title= “انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

کارنامه قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی

متقاضیان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی به خوبی از رقابت سنگین این سنجش باخبر …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.