خانه / اعتیاد و ترک اعتیاد / بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به تریاک
بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به تریاک

بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به تریاک

بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به تریاک
بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به تریاک

[contact_info title= “بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به تریاک”] 

تریاک یکی از قدیمی ترین و مشهورترین انواع مواد افیونی است که به دلیل مجاورت کشور ما با افغانستان که بزرگترین تولید کننده تریاک در دنیا است، متاسفانه تعداد زیادی از هموطنان را به خود وابسته کرده است. توسعه تجارت مواد اعتیاد آور که هرساله زندگی تعداد زیادی از مصرف کنندگان را به ورطه نابودی می کشاند، می تواند بزرگترین و ترسناک ترین تهدید برای تمام جوامع بشری باشد.

بنابراین قصد داریم تا در این مقاله با هم “بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به تریاک”،  عوارض ترک اعتیاد تریاک اثرات مصرف تریاک و راه های درمان اعتیاد تریاک را با هم بررسی می کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تریاک چیست؟

تریاک به معنای عصاره گیاه است و خود تریاک نیز ابتدا به شکل عصاره یا شیره گیاه خشخاش تولید می شود. تریاک صمغ یا شیره خشک استخراج شده از گرز گیاه خشخاش پاپاور سومنی فروم  است. به همین دلیل به آن به زبان لاتینی اشک گیاه پاپاور هم گفته می شود. روش سنتی استخراج این صمغ، زخمی و خراشیدن گرز کال گیاه خشخاش است. با این کارمایعی سفیدرنگ به بیرون گرز تراوش می کند که به سرعت تغییر رنگ داده و به جسم جامد زردنگی تبدیل شده که در معرض هوا به ماده قهوه ای رنگ تبدیل می شود.

ترک اعتیاد تریاک

ترک تریاک بر خلاف تصور افراد به معنای قطع مصرف یکباره تریاک نیست. در صورتیکه مدت بیماری شما به مصرف تریاک چندین سال باشد قطعا وابستگی شدید به استعمال آن پیدا کرده اید. در حقیقت ترک تریاک به صورت ناگهانی و قطع مصرف آن به یکباره عوارضی همچون تپش قلب، اسهال، درد عضلانی و در موارد شدیدتر سکته قلبی را به همراه خواهد داشت.

بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که  در صورتی که تصمیم به ترک تریاک می گیرید حتما تحت نظر پزشک و مشاور این کار را انجام دهید. بنابراین اولین قدم برای ترک تریاک داشتن اراده قوی و ایجاد انگیزه در کنار پزشک و مشاورین متخصص است. در این میان درمانگاه ها و مراکز بسیاری برای ترک تریاک وجود دارند که البته تعداد کمی از آن ها از روش های اصولی و استاندارد روز دنیا استفاده می کنند. در ادامه به برخی از روش های ترک تریاک اشاره خواهیم کرد.

ترک تریاک به روش تدریجی:

این روش باید با کمک پزشک متخصص یا درمانگر صورت بگیرد و به این صورت است که فرد طبق الگو خاصی مصرف خود را روز به روز کمتر می کند و پس از رسیدن به انتهای برنامه ترک اعتیاد، مصرف تریاک یا به طور کامل ترک می کند. افرادی که قصد دارند از این روش استفاده کنند مرتب به دنبال این هستند که ترک اعتیاد تریاک چند روز طول می کشد، جواب این سوال به نظر پزشک شما دارد و تنها کاری که شما باید بکنید عمل کردن به دستورات پزشک است، شما باید صادقانه و بدون در نظر گرفتن وسوسه ها روند ترک خود را انجام دهید و دوز مصرفی و تعداد دفعات مصرف را دقیقا طبق نظر دکتر انجام دهید.

اگر می خواهید روند ترک کردنتان هر چه زودتر به پایان برسد و پاک بودن را تجربه کنید، طبق برنامه ریزی انجام شده برای شما پیش بروید و از مسیر ترک اعتیاد خارج نشوید، چون هر بار لغزش باعث می شود که به مدت دو هفته بدن خود را از روند پاک شدن دور کنید.

ترک اعتیاد به روش سنتی:

بیمارانی که از این روش استفاده می کنند کم نیستند، و شاید خیلی از افراد معتاد به تریاک این روش را حداقل یک بار امتحان کرده اند. همچنین این همان روشی است که کمپ های ترک اعتیاد برای درمان مراجعه کنندگان خود از آن استفاده می کنند. یکی از معایب این روش این است که تنها ۱۵ درصد افرادی که از این روش استفاده می کنند امکان موفقیت دارند و این که شاید این روش از نظر زمانی مدت کمی طول بکشد، ولی از آنجایی که بدن برای ترمیم و سازگاری خود با نبودن تریاک به زمان نیاز دارد، این روش کم دوام تر از روش ترک اعتیاد تدریجی است.

سم زدایی:

سم زدایی جدید ترین راه برای ترک تریاک است. چون در این روش از داروی آنتاگونیست به اندازه زیادی استفاده می شود، اکثر معتادین چون توانایی تحمل درد خماری در این مرحله را ندارند، در حین روند درمان بیهوش می شوند تا درد کمتری بکشند.

مصرف متادون:

متادون به اشتباه در بین افراد به یک ماده جایگزین برای ترک اعتیاد به تریاک درآمده است که این موضوع کاملا اشتباه می باشد. تنها فایده ای که شربت یا قرص متادون برای مصرف کنندگان تریاک دارد این است که اگر تا امروز فرد معتاد تزریق می کرده و و دچار هپاتیت ب شده بوده، امروز به راحتی متادون می خورد و حداقل ایدز نمی گیرد!!

داروهای ترک اعتیاد به مواد مخدر

  • بوپرنورفین به عنوان ضد درد، مسکن قوی و جایگزین مواد مخدر و اعتیاد آور
  • شربت تریاک برای تسکین درد
  • حب جدوار یا حب الشفا مسکن قوی و ضد درد با اثرات تقویتی بدون ایجاد وابستگی
  • نالوکسان برای تشخیص و درمان مسمومیت‌ها با مواد مخدر یا کمای ناشی از آن
  • کلونیدین برای بهبود عوارض قطع مصرف مواد افیونی و الکل 
  • اسپند در طب سنتی برای ترک به کار می‌رفته اما به تازگی شواهد پزشکی، مهار نشانگان ترک اعتیاد را توسط آن نشان می‌دهند.

عوارض ترک اعتیاد تریاک:

  • خستگی، بی خوابی، بی حوصلگی، بد خلقی
  • ترس، حملات هیجانی
  • بی قراری، ناامنی، احساس ناخوشی
  • افسردگی، ناامیدی، شکاکی
  • لرز و سردی با وجود محیط گرم
  • مشکلات عروقی، استفراغ، اسهال
  • اشک چشم، آبریزش بینی، عطسه

آیا ترک اعتیاد تریاک در خانه امکان پذیر است ؟

ترک تریاک در خانه هیچگونه تاثیری در جنبه روانی بیماری اعتیاد که اصلی ترین قسمت درمان اعتیاد تریاک است را ندارد. در واقع ترک اعتیاد به مواد مخدر در خانه سلامتی فرد را به مخاطره می اندازد و درمان وابستگی جسمی به مواد مخدر که اصطلاحا سم زدایی نامیده شده و در جامعه به ترک اعتیاد معروف است در مواردی که بیمار تحت ارزیابی صحیح پزشکی و آزمایشات لازم انجام نگرفته و یا استانداردهای مراقبت های پزشکی و پرستاری رعایت نشود می تواند با خطرات جدی همراه باشد.

در پایان باید بدانید پرسیدن سوال هایی همچون ترک اعتیاد تریاک چند روز طول می کشد و چه مدت برای این کار باید زمان بگذارم کار اشتباهی است. ترک کردن تریاک هرچقدر طول بکشد، بالاخره شما را از چنگ اعتیاد بیرون می کشد و شما را آزاد می کند! برای دریافت سوالات خود در مورد “بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به تریاک” می توانید با مشاوران مرکز الو مشاوره درارتباط بوده تا شما را در این مسیر یاری نمایند.

معرفی انواع داروهای ترک اعتیاد 
انواع قرص های ترک اعتیاد
بهترین و سریع ترین روش های ترک اعتیاد
مشاوره ترک اعتیاد

[contact_info title= “بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به تریاک”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد

کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد

[contact_info title= “کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد”]  از آنجایی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.