خانه / دانشگاه / معرفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر
معرفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر

معرفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر

معرفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر
معرفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر

[contact_info title= “معرفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر”] 

دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از با سابقه ترین موسسات آموزش عالی کشور در زمینه فنی و مهندسی است. این دانشگاه در طول سال ها فعالیت، با بیش از سی هزار نفر دانش آموخته فنی و مهندسی خدمات گسترده ای در راستای اهداف آموزش عالی و تحقیقاتی کشور ارائه کرده است.
این دانشگاه فعالیت های خود را تحت عنوان پلی تکنیک تهران از سال ۱۳۳۷ آغاز نمود و به مرور زمان به لحاظ کمی و کیفی گسترش فراوانی یافت به صورتی که امروز این دانشگاه به عنوان مادر دانشگاه های صنعتی کشور تلقی می شود و با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت درخشان، توانسته است با توسعه فعالیت های آموزشی، تحقیقاتی و دانشجویی، جایگاهی برتر را در میان مراکز علمی تحقیقاتی به خود اختصاص دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد “معرفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر” با ما در ارتباط باشید.

سطح آموزشی دانشگاه امیرکبیر چونه است؟

یک باور اشتباه در جامعه آموزشی ما وجود دارد، باوری که باعث شده قبل از رفتن به دانشگاه، سخت تلاش کنیم تا در دانشگاه‌ های دولتی پذیرفته شویم تا بتوانیم در پایان نیز به راحتی مدرک خود را در رشته مورد علاقه خود اخذ کنیم و وارد دنیای کار شویم. در واقع این باور وجود دارد که به علت ارزان بودن دانشگاه‌ های دولتی، اساتید اصرار زیادی بر یادگیری ندارند یا نمرات را با ارفاق برای دانشجویان رد می کنند.

در هنگام تحصیل در دانشگاه امیرکبیر به لفظ عامیانه، پوست تمامی دانشجویان کنده می‌ شود. اگر واحدی را نتوانید یاد بگیرید یا به هر دلیلی در امتحانات خود موفق نباشید، ناچار هستید تا دوباره آن واحد را بگذرانید. اساتید شاید در این موارد سختگیر باشند اما اگر عاشق رشته‌ خود هستید، بدون شک عاشق اساتید خود و سطح علمی بالای آنان خواهید شد. به طور حتم در این دانشگاه نوابغ زیادی در سطح ایران و دنیا فارغ التحصیل شده‌ اند و بدون وجود چنین معلمان و اساتیدی، این امر شدنی نبود.

افتخارات دانشگاه امیر کبیر

  • کسب عنوان قطب علمی در رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی نساجی، مهندسی پزشکی، مهندسی هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • کسب رتبه ممتاز در جشنواره خوارزمی و دریافت ده ها جایزه در این جشنواره و عناوین برتر المپیادهای دانشجویی ملی و بین المللی
  • کسب عناوین ارزنده توسط دانشجویان نخبه و خلاق از رقابت های مختلف علمی دانشجویی در سطح جهان؛ از جمله کمیکار و رباتیک
  • کسب رتبه اول تحقیقات در میان دانشگاه های فنی مهندسی کشور در چندین دوره ارزشیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • کسب رتبه اول ارتباط صنعت با دانشگاه و انجام طرح های مهم ملی
  • ارتباطات بین الملل علمی دانشگاهی و امضای تفاهم نامه با دانشگاههای معتبر جهان
  • برخورداری از آزمایشگاه های مدرن و مجهز و انجام پروژه های شاخص ملی از جمله ساخت سریع ترین ابررایانه سوپرکلاستر و طراحی، ساخت و پرتاپ ماهواره
  • برگزاری دوره های آموزشی مجازی در مقطع کارشناسی ارشد
  • برگزاری کنفرانس ها، سمینارها و همایش های مختلف علمی در سطوح ملی و بین المللی
  • پیشرو در پژوهش هسته ای و نقش آفرینی اساتید و دانشجویان در موفقیت کشور جهت دستیابی به چرخه سوخت هسته ای

دانشکده های دانشگاه صنعتی امیر کبیر

این دانشگاه با داشتن ۱۵ دانشکده شامل: مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی پلیمر، ریاضی و علوم کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و محیط‌زیست، مهندسی هسته‌ای و فیزیک، مهندسی‌کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن و متالورژی، مهندسی نساجی، مهندسی نفت، مهندسی کشتی سازی، و مهندسی هوافضا و هم چنین سایت مجهز آموزشی و پژوهشی در بندرعباس و یک واحد دانشگاهی در ماهشهر با بیش از ۴۵۰ کادر آموزشی تمام وقت است.

همچنین با ظرفیت قریب به ده هزار دانشجو در ۳۵ گرایش مقطع کارشناسی، حدود ۹۰ گرایش کارشناسی ارشد و ۳۶ دوره تحصیلی در مقطع دکترا و هم چنین فرا دکترا، به تربیت نیروی های متخصص و پژوهشگر مورد نیاز جامعه پرداخته است و تاکنون با تربیت بیش از سی هزار نفر در مقاطع مختلف رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه نقش سازنده ای را در جهت شکوفایی صنعت، اقتصاد و پایه های مدیریتی کشور بر عهده داشته است.

امکانات دانشگاه صنعتی امیر کبیر

کتابخانه مرکزی و مراکز اسناد و مدارک علمی دانشگاه صنتی امیرکبیر به عنوان بزرگترین کتابخانه فنی و مهندسی پایتخت ایران، یکی از غنی ‏ترین کتابخانه‏ های دانشگاهی در حوزه علوم پایه و فنی مهندسی در سطح منطقه به شمار می‏ آید. همچنین خدمات رفاهی دانشگاه صنعتی‏امیرکبیر نیز شامل اداره امور فرهنگی و فوق برنامه، اداره امور خوابگاه ها، اداره امور تغذیه، اداره رفاه دانشجویی، اداره تربیت ‏بدنی و فوق برنامه‏ های ورزشی و مرکز نشر، بهداشت و مشاوره می ‏باشد.

دانشگاه صنعتی ‏امیرکبیر نقش سازنده‏ ای را در جهت شکوفایی صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی کشور ایفا نموده است براساس چشم ‏انداز ترسیم شده، تلاش دارد تا با بهره ‏مندی از سیستم ‏های آموزشی و پژوهشی برتر، متعهد به پرورش پیشگامان علوم و فناوری در بالاترین سطوح منطقه‏ ای و بین‏ المللی باشد آن گونه که مبتنی بر ماموریت و اهداف راهبردی ۲۰ سال آینده، در زمره ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا و یکی از سه دانشگاه برتر خاورمیانه محسوب شود.

رتبه علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر

در حال حاضر ۱۴۴۳۰ دانشجو و ۵۸۵ استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند. بر اساس تحلیل های انجام شده این مرکز تاکنون ۱۹۰۸۲ مقاله علمی در نشریات و همایش های داخلی منتشر نموده است. دانشگاه صنعتی امیرکبیر صاحب امتیاز و ناشر ۴ مجله تخصصی است و تا کنون ۵۷ همایش توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده است. علاوه بر این تاکنون ۲۷۷۰۹ مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است. در سال ۱۳۹۸ پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیشترین مقالات خود را با کلیدواژه های دینامیک سیالات محاسباتی و بهینه سازی منتشر نموده اند.

مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره در هر زمان که مایل باشید آماده پاسخگویی به شما عزیزان در مورد انتخاب رشته کنکور سراسری و “معرفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر” هستند پس با ما در ارتباط باشید و با خیالی راحت اطلاعات لازم را دریافت نمایید. سایر موارد پیشنهادی:

معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان
معرفی دانشگاه خواجه نصیر توسی
معرفی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی دانشگاه الزهرا

[entekhab]

[contact_info title= “معرفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق با دیگر دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.