خانه / مشاوره خانواده / علل خیانت زنان به مردان
علل خیانت زنان به مردان

علل خیانت زنان به مردان

علل خیانت زنان به مردان
علل خیانت زنان به مردان

[contact_info title= “علل خیانت زنان به مردان”] 

خیانت یکی از چالش‌ برانگیزترین مشکلات زندگی زناشویی است. رفتارهای بسیاری وجود دارد که می‌تواند نشانه و “علل خیانت زنان به مردان” باشد. می توان خیانت را هر گونه رابطه یا فعالیتی دانست که در آن فرد از روابطی با یک فرد سوم لذت می برد که قاعدتا باید در همراهی با همسرش تجربه می کرده ؛ مثل قرار ملاقات گذاشتن ، رفتن به سینما یا رستوران ، برانداز کردن و چشم چرانی و عشوه گری و البته تماس جنسی.

حتی ممکن است درد دل و آرامش پیدا کردن از راه صحبت با فرد دیگر نیز مصداق خیانت باشد. با توجه به گستردگی موضوع خیانت ، هچنین مطرح شدن  سوالات پرتکرار از طرف مخاطبین سایت الو مشاوره  نویسندگان و طراحان را  بر آن داشته تا به صورت اختصاصی به موضوع “علل خیانت زنان به مردان” بپردازند

ممکن است درد دل و آرامش پیدا کردن از راه صحبت با فرد دیگر نیز مصداق خیانت باشد!

خیانت را چطور می توان تعریف کرد؟

با وجود آن که متاسفانه خیانت پدیده رایجی است ، هنوز همه مراجع تعریف یکسانی برای آن ارائه نکرده اند. ولیکن می توان گفت خیانت یک نوع خلف وعده است. وقتی با افرادی که خود را قربانی خیانت می دانند ، گفت وگو می شود ، تعاریف کاملا متفاوتی برای خیانت بیان می کنند. در واقع ، خیانت ممکن است شامل یک رابطه زناشویی ، عاشقانه یا شهوت آلود باشد. پس ممکن است رابطه زناشویی مشخص و آشکاری در آن برقرار نشده و حتی این رابطه ذهنی باشد.

می توان خیانت را هر گونه رابطه یا فعالیتی دانست که در آن فرد از روابطی با یک فرد سوم لذت می برد که قاعدتا باید در همراهی با همسرش تجربه می کرده خیانت می تواند با وابستگی عاطفی همراه باشد یا نباشد. پس عاشق شدن بخش ثابتی از خیانت نیست. لازم است یادآوری شود این موارد صرفا در فرهنگ ایرانی و اسلامی مصداق خیانت نیست و منابع غربی هم همین موارد را خیانت می دانند. به طور خلاصه ، خیانت یک رابطه خارج از چارچوب ازدواج است. به علاوه ، خیانت ممکن است تفننی ، ماجراجویانه ، مرض گونه و حتی به گفته عده ای ، رفاقتی یا رقابتی باشد.

عللت خیانت زنان به مردان چیست؟

به طور کلی در دلیل خیانت زنان به مردان  دلایل های  گوناگونی است که عوامل فردی ، اجتماعی ، خانوادگی ، مالی و زناشویی در بروز آن تاثیر دارد. که قصد داریم به طور خلاصه آن ها را برای شما شرح دهیم:

روابط عاطفی نامناسب

خیانت در زنان بیشتر از بعد روانی و عاطفی دارای اهمیت است. گاهی زن در روابط خود با همسرش احساس کمبود می‌کند و از اینکه شوهرش به اندازه کافی به او توجه ندارد شاکی می‌شود. معمولا احساس طرد و بی توجهی باعث می‌شود تا زنان میل به برقراری ارتباط با مردان دیگر را پیدا کنند.

 فقر و مشکلات مالی

خانواده ای که مثلا ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارد و ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان کرایه خانه می پردازد ، طبیعی است که نمی تواند با ۲۰۰ هزار تومان باقی مانده ، زندگی را بگذراند. لذا خیلی از خانواده ها ، هستند که به سختی و با نان خالی هم که شده ، زندگی را سر می کنند ولی متاسفانه بعضی از خانم ها ، طاقتشان تمام می شود و با اولین پیشنهاد ، اسیر این باتلاق می شوند و تن به خیانت می دهند.

مشکلات و عدم رضایت جنسی

یکی دیگر از علت های خیانت زنان ، ناتوانی مرد در برآورده کردن نیازهای جنسی زن است. شناخت نقاط حساس بدن زن ، معاشقه و پیش نوازی قبل از برقرای رابطه حنسی و دخول از اهمیت زیادی برخوردار است. زوجین به منظور تجربه یک رابطه جنسی لذت بخش لازم است با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانند به اوج لذت جنسی برسند.

ابتلا به بیماری‌های روانی

طیفی از بیماری‌های روانی مثل  افسردگی  ، اختلال دوقطبی وجود دارد که در آن‌ها افراد احساس هیجان زیادی دارند و تمایل زیادی به برقرار کردن ارتباطات جنسی دارند. و البته می توان عامل مهم از “علل خیانت زنان به مردان” دانست.  آن‌ها معمولا در زمان بیماری بی پروا هستند و توان آینده نگری خود را از دست می‌دهند. همچنین گاهی بیماری‌های روانی در شریک جنسی شما می‌تواند باعث شود تا شما از او فاصله بگیرید ، بیماری‌هایی که خود او نیز به آن‌ها واقف نیست مانند وسواس فکری عملی یا وابستگی به مواد اعتیاد آور.

اختلالات شخصیتی

برخی از افراد دارای ویژگی‌ها شخصیتی یا در موارد شدیدتر اختلالات شخصیتی هستند که احتمال شروع روابط فرازناشویی در آن‌ها بیشتر می‌شود. افراد با ویژگی‌های شخصیتی خودشیفته ، نمایشی و مرزی که تمایل بیشتری برای جلب توجه دارند و گاها تکانه‌های جنسی بالا ، اطرافیان را به آن ها جلب می کند.

ارتباط و دوستی زن با زن های فاسد

بسیاری از خانم ها مدعی می شوند که فساد دوستانشان هیچ ربطی به آن ها ندارد ولی  می بایست گفت که رفتار و اعمال دوستان فاسد ناخودآگاه بر روی شخص تاثیر خواهد گذاشت.

زیاده خواهی و تنوع طلبی

متاسفانه از آن جایی که هوس رانی و تنوع طلبی فقط مختص مردها نیست ، بعضی از خانم ها این مرض را ذاتا دارا هستند و مانند مردهای این چنینی که دوست دارند همه را آزمایش کنند ، تنوع طلب و هوس ران هستند و بدون هیچ ایرادی در همسرشان تن به این ذلت می دهند.

 حسادت

به‌ نظر می‌رسد پست‌ترین دلیل برای انجام خیانت ، حس ماجراجوئی و برانگیخته شدن احساس‌ها بر اثر حسادت نسبت به شوهران زنان دیگر می‌باشد. این نوع انگیزه‌ها به طور معمول در زنانی که به نوعی دارای مشکل‌ها و کمبودهای روانی در زندگی می‌باشند ، دیده شده و خوشبختانه دارای تعداد بسیار اندک است.

تلافی برای خیانت شوهر!

احمقانه ترین دلایل آن دسته از دلایلی هستند که برای لجبازی و یا تلافی یک زندگی را از هم می پاشند. اگر یکی از زوجین اشتباهی را نه همیشه و از روی عمد مرتکب می شوند طرف مقابل باید او را متوجه اشتباهاتش بکند البته از راه صحیح.

نشانه های خیانت زن چیست؟

علاوه بر شناخت “علل خیانت زنان به مردان” دانستن نشانه های آن نیز می تواند اهمیت بالایی داشته باشد. نشانه هایی همچون:

  • به طور دائم شما را به خیانت متهم می‌کند.
  • در مورد رابطه‌تان انتقادی و ایرادگیر شده‌ است.
  • زندگی زناشویی‌تان ناگهان بهتر از قبل می‌شود.
  • در اغلب مواقع زیباتر و مرتب‌تر از همیشه به نظر می‌رسد!
  • خیلی با شما حرف نمی‌زند.
  • از صحبت کردن در مورد رابطه طفره می‌رود.
  • صمیمیت میان‌تان از بین رفته است.
  • گوشی تلفن‌اش به جان‌اش بند است!
  • دائما به شما اصرار دارد که سفر بروید.
  • میزان استفاده از رسانه‌های اجتماعی توسط او به شدت افزایش یافته‌ است.
  • برنامه‌ روزمره‌شان به طرز قابل‌توجهی تغییر کرده‌ است.
  • از بی‌توجهی‌های شما و وقت نگذراندن با او شکایت نمی‌کند.
  • شما را ترغیب می‌کند که با فرزندان‌تان وقت بگذرانید.

عواقب خیانت

بر هم خوردن ازدواج تنها یکی از عواقب خیانت است. خیانت ممکن است باعث آسیب روانی شدیدی در همسر خیانت دیده شود. افسردگی ، اختلال استرس ، از دست دادن اعتماد به نفس ، سرزنش خود و اقدام های خود آسیب رسان (مثل خودکشی) از جمله این عواقب هستند. ممکن است فرد خیانت دیده برای انتقام گرفتن از طرف مقابل اقدام کند و این اقدام نتایج خطرناکی داشته باشد. این فرد ممکن است اعتماد خود را به هر رابطه دیگری هم از دست بدهد.

حتی در روند درمان و برقراری مجدد اعتماد ، برگشت اعتماد عموما طولانی و دشوار است و ممکن است کامل انجام نگیرد. از طرف دیگر ، فرد خیانتکار نیز قربانی رفتار خود می شود حتی اگر خیانت آشکار نشود ، احساس گناه و سرزنش خود یکی از آثار خیانت است. تلاش مدام برای مخفی نگه داشتن رابطه غیرقانونی ، به تدریج استرس و اضطراب را جایگزین لذت اولیه می کند و اگر رابطه برملا شود ، بحران های جدی تری هم بروز خواهدکرد.

نکاتی برای کنار آمدن با خیانت همسر

  • احساسات خود را بپذیرید.
  • انتقام نگیرید.
  • سعی کنید از خود مراقبت کنید.
  • از سرزنش کردن اجتناب کنید.
  • کودکان خود را از این قضیه دور نگه دارید.
  • خوب به همه جوانب فکر کنید.
  • به خود و شریک زندگیتان زمان بدهید.
  • به یک مشاور خوب مراجعه کنید.

سخن آخر

خیانت یکی از تلخ ترین اتفاقات ممکن در زندگی زوج است که تبعات بسیاری را به دنبال دارد. چه کسی که خیانت کرده و چه کسی که خیانت دیده است هر دو به شدت از لحاظ روحی آسیب می بینند و زندگی مشترکشان دست خوش بحران بزرگی می‌شود. دودلی و تردید برای تمام کردن و یا ادامه دادن به زندگی مشترک تبدیل به بزرگ ترین دغدغه می‌شود ، اما از آن جایی که داستان زندگی هر زوجی منحصر به فرد است و شرایطش با بقیه فرق می‌کند ، هیچ وقت نمی توان یک نسخه کلی برای همه زوج‌ها تجویز کرد. 

بنابراین چنانچه نیاز به دریافت مشاوره در مورد موضوع “علل خیانت زنان به مردان” باشید می توانید همواره با مرکز روانشناسی الو مشاوره در تماس بوده و نسبت به انجام اقدامات درست در این شرایط راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. همچنین می توانید سایر مطالب روانشناسی ما را نیز مطالعه نمایید:

مشاوره ازدواج و طلاق
دلایل و نشانه های خیانت مردان
علت اصلی طلاق در بین زوج های ایرانی چیست؟
آیا طلاق عاطفی درمان دارد؟ چطور همه چیز را از نو بسازیم؟

[contact_info title= “علل خیانت زنان به مردان”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

علائم بارداری چیست

علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری

[contact_info title= “علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری”] دانستند اینکه آیا باردار هستید یا خیر هم …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.