خانه / مشاوره خانواده / مشاوره جنسی / شب زفاف | آموزش های شب اول عروسی
آموزش های شب اول عروسی

شب زفاف | آموزش های شب اول عروسی

[contact_info title= “شب زفاف | آموزش های شب اول عروسی”] 

شب زفاف، شبی است که اولین آمیزش کامل زن و شوهر انجام می شود که غالبا در شب عروسی اتفاق می افتد. در شب زفاف چون هنوز پرده بکارت دختر باقی است؛ معمولا دخترها استرس بالایی دارند و از انجام عمل زناشویی می ترسند. به همین خاطر در این شب اصلا آمیزش شدید توصیه نمی شود.

بلکه مرد باید با حوصله و صبر بالایی که از خود نشان می دهد؛ استرس همسرش را از بین ببرد و با نوازش های مکرر، همسرش را برای یک آمیزش موفق و رضایت بخش آماده کند.

گاهی اوقات به علت ناشی گری و بی صبری مرد، در شب زفاف، زن دردی را متحمل می شود و خاطره بدی از اولین آمیزش در ذهنش نقش می بندد و این امر در آمیزش های بعدی تاثیر می گذارد و موجب مشکلات جسمی و روانی برای زن می شود.

لذا توصیه می شود در شب زفاف خیلی به حالات روحی همسر توجه شود و او از لحاظ جسمانی و روانی به طور کامل آماده شود. به همین خاطر معمولا آمیزش شدید، مشکل ساز است. در ادامه تمامی نکاتی لازم را در مورد “شب زفاف | آموزش های شب اول عروسی” برای شما ارائه خواهیم داد.

چنانچه در این شب مهم استرس به سراغ شما آمده، و به دلایلی مانند خجالت و حفظ حریم شخصی، مایل به سوال از اطلافیان خود نیستید، میتوانید با مشاورین مجموعه ارتباط گرفته و پاسخ سوالاتی همچون: دستمال شب اول ازدواج چیست، آموزش های شب اول عروسی و شب اول ازدواج چکارکنیم را به صورت کامل، و در بستری محرمانه به پاسخ سوالات خود برسید.

شب اول ازدواج چکارکنیم

آموزش های شب اول عروسی

معمولا بعد از رفتن میهمان‌ ها و خلوت‌ شدن خانه عروس،با ورود عروس و داماد به اتاق حجله، شب زفاف رسما آغاز می‌شود. رفع پرده بکارت عروس توسط داماد در این شب اتفاق می‌افتاد. در گذشته اگر داماد نمی‌توانست در این شب موفق به رفع پرده بکارت دختر شود، اقوام عروس و حتی خود داماد، اصطلاحا او را پشت درمانده می‌خواندند و سرزنشش می‌کردند.

حال سوال اینجاست: دستمال شب اول ازدواج چیست؟ در شکل سنتی این رسم، یکی از اقوام عروس، موظف بود در شب زفاف نزدیک حجله بماند و پس از نزدیکی، مدرک بکارت که “دستمالی خونی” بود را جمع‌ آوری کرده و به برخی زنان، همچون مادر داماد نشان دهد.به‌ طور کلی پزشکان توصیه می‌کنند در هفته‌ های اول ازدواج برای آمیزش جنسی پافشاری نشود، مگر آن‌ که ابراز تمایل عروس وجود داشته باشد. به‌ ویژه در شب اول ازدواج که هر دو خسته و پر استرس هستند اجباری به این کار نیست. همچنین توصیه می‌شود کسی پشت در اتاق عروس و داماد نرود.

توصیه های شب اول ازدواج

  • آرامش داشته باشید
  • معاشقه کنید
  • استفاده از ژل لوبریکانت
  • استفاده از لیدوکایین
  • بهداشت شخصی
  • خجالت نکشید
  • از قبل در این مورد صحبت کنید
  • شب اول ازدواج همه به یک شکل نیست!

آموزش های شب اول ازدواج

  • برای بهترین بودن در شب عروسی، باید آرامش داشت. پس در آستانه مراسم، تمام کارها را با لبخند، صبر و حوصله انجام دهید تا به دور از تنش های روانی و آسیب های این نوع درگیری ها، برای مهم ترین شب زندگی تان آمادگی کافی داشته باشید.
  • در آستانه شب عروسی تنش ها را به حداقل ممکن برسانید. چرا که تمام تلاش ها و دوندگی ها برای در کنار هم بودن است و اگر این شب را با دلخوری سپری کنید هیچ گاه خود را نخواهید بخشید.
  • تغذیه و خواب مناسب را فراموش نکنید.
  • بهتر است برای تجربه یک رابطه جنسی لذت بخش و عاشقانه، هر نوع شرم و خجالت را در شب زفاف کنار گذاشته و یک شب خاطره انگیز و رویایی را بسازید.
  • اگر خانواده شما یا همسرتان، همچنان پایبند به آداب و رسوم سنتی در ازدواج هستند، بهتر است، از آن اطلاع پیدا کرده و برنامه ریزی های لازم را در این مورد انجام داده و بتوانید با آن ها برخورد مناسبی داشته باشید.
  • درک متقابل از خواسته های منطقی هر یک از زوجین و توجه به میل و خواسته طرف مقابل، در شب زفاف بسیار اهمیت دارد.
  • تلاش کنید که هرگونه استرس، نگرانی، ترس و اجبار را از خود دور کنید.
  • در صورتی که داماد یا خانواده وی، دارای اعتقادات خاص و یا طرز فکر سنتی هستند، بهتر است برگه یا گواهی سلامت از طرف عروس و خانواده او، تهیه شود تا در صورت عدم خونریزی در شب زفاف، هیچ نوع نگرانی و اضطرابی را به طرفین وارد نسازد.
  • از انجام رابطه جنسی در شب زفاف، به خاطر اجبار و عرف، خودداری کرده و آن را به زمانی واگذار کنید که میل و خواسته خودتان به انجام آن باشد.
  • به هیچ وجه پیش از تحریک زن، اقدام به دخول نکنید.
  • برای تحریک و برانگیختگی زن، بهتر است با انجام مشاوره های لازم، از نقاط حساس بدن زن آگاهی پیدا کرده و یا اینکه از جملات محبت آمیز و عاشقانه برای ایجاد ارتباط عاطفی دو طرفه استفاده کنید.

انواع درد در اولین شب زفاف

درد به علت پارگی پرده بکارت:

این درد به علت ایجاد یک زخم سطحی در داخل واژن است که این گونه زخم ها معمولا دردناک تر از سایر زخم ها می باشند. برای کنترل یا کاهش درد، بهترین کار ایجاد معاشقه طولانی است. این کار سبب می شود تا دختر به مرحله ارگاسم یا نزدیک آن برسد. رسیدن به ارگاسم، آستانه تحمل درد را بالا می برد و باعث می شود که درد یا خیلی کم شود یا قابل تحمل گردد.

درد به علت دخول آلت تناسلی مرد در واژن:

این درد نیز دقیقا به علت کشش دیواره واژن می باشد. شما وقتی بادکنکی را برای اولین بار باد می کنید، زور بیشتری بکار می برید تا بتوانید دیواره های بادکنک را از هم باز کنید که این حالت دقیقا در واژن هم ایجاد می شود به این دلیل که واژن هم برای اولین بار قرار است باز شود پس همسر شما درد زیادی را حس می کند. برای کنترل این درد دقیقا باید معاشقه طولانی داشته باشید تا هم واژن لیز شود و هم آستانه درد افزایش یابد برای همین منظور می شود از ژل لوبریکانت استفاده نمایید.

شب اول ازدواج چکارکنیم

چرا برخی زنان در شب زفاف خونریزی ندارند؟

علاوه بر فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی زنان، در صورتی که زن در هنگام رابطه جنسی، آرام و بدون تنش بوده، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می شود .به این ترتیب ممکن است در اولین ارتباط خونریزی نداشته باشد و یا به دلیل نوع خاصی از پرده بکارت اتفاق مشابه این می افتد.

اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت. از آنجایی که در نظر مردم پرده بکارت، پرده ای بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می شود، برخی مردها در هنگام رابطه جنسی فشار زیادی به دهانه واژن آورده و موجب پارگی دهانه واژن و درد و خونریزی می شوند. در صورتی که، اگر زن هنگام رابطه جنسی آمادگی کافی داشته باشد و از اضطراب دور باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نخواهد بود.

کلام آخر

به طور کلی پارگی پرده بکارت معمولا دارای خونریزی کم است. البته این قضیه به جثه زن و سن دختر نیز بستگی دارد در بعضی از موارد پرده دختر با نزدیکی پاره نمی شود. در این حالت حتما باید با جراح زنان مشورت نمود تا وی به روش جراحی پرده را باز نماید. تا ۳۳ روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی، طبیعی است و نباید نگران بود. لیکن چنانچه باز هم در مورد “شب زفاف | آموزش های شب اول عروسی” سوالاتی داشته باشید می توانید با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس گرفته و ابهامات خود را با ما در میان بگذارید.

[contact_info title= “شب زفاف | آموزش های شب اول عروسی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

درمان همجنس گرایی زنان

درمان همجنس گرایی زنان

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”]  همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.